Kvalifikace na zítřejší závod patřila Bottasovi, druhá příčka je na startu zítřejšího závodu rezervována Hamiltonovi. Mercedesy tak odstartují z první řady. Třetí příčka patří Verstappenovi. Nečekaný den měl Nico Hülkenberg, který opravdu na poslední chvíli nahradil nemocného Strolla.
Kvalifikaci na GP Eifelu provázelo slunečné počasí. Do čela se v Q1 dostali Verstappen, Bottas, Hamilton a Leclerc. Ztráta Monačana na prvního Brita činila půl vteřiny. Trápil se Racing Point, patnáctý Pérez a poslední Hülkenberg, který na poslední chvíli nahradil nemocného Strolla určitě nenaplňovali očekávání.
Dalšími nepostupujícími průběžně byly všechny vozy s netovárními motory Ferrari. Poslední pokus prvního segmentu se povedl především Antoniu Giovinazzimu, který se díky němu katapultoval na patnácté - první postupové místo. Odnesl to George Russell. Zlepšit se dokázal rovněž Sergio Pérez, naopak Nico Hülkenberg se z první části přes srdnatý výkon nedostal.
Hulk back on track 💪Verstappen battling the Mercedes duo 👏Leclerc finding his form 🙌Relive all the key moments from Saturday's qualifying session at the @nuerburgring #EifelGP 🇩🇪 #F1 https://t.co/8eDwvJMSUP
— Formula 1 (@F1) October 10, 2020 Q2Prostřední kvalifikační segment odstartovali Mercedesy, Ferrari a Ricciardo na střední směsi pneumatik. Zbytek jezdců jel na nejměkčí možné sadě. Do mírných problémů se dostal Bottas, kterému se vůz smýkl, což znamenalo časovou ztrátu a průběžné osmé místo.
To znamenalo, že Bottas, ale i oba jezdci Ferrari a Ricciardo museli nazout červeně označené pneumatiky. Výsledkem bylo, že z prostřední části kvalifikace se nedostali, Vettel, Gasly, Kvjat a obě Alfy Romeo.
P4 on Saturday 💪What chance a third podium of the season for @Charles_Leclerc on Sunday? 🤔#EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/bgDqgenxuk
— Formula 1 (@F1) October 10, 2020 Q3První pokusy Q3 přinesly překvapení. Po jejich odkroužení se totiž na čele průběžného pořadí vyhříval Max Verstappen, až za ním následovaly oba Mercedesy v pořadí Bottas, Hamilton, čtvrté místo patřilo Albonovi. Pátá pozice patřila s odstupem Leclercovi.
Druhé pokusy vše rázně změnily. První místo si pro sebe uzmul Bottas před Hamiltonem, Verstappenem a čtvrtým Leclercem.
Pole No. 1️⃣4️⃣ of the flying Finn's career 🚀Well played @ValtteriBottas 👏#EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/5W81lChNPZ
— Formula 1 (@F1) October 10, 2020Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.