Kvalifikace ve znamení Bottase, druhý Hamilton před Verstappenem + VIDEO

Valtteri Bottas po startu závodu v Toskánsku
Valtteri Bottas po startu závodu v Toskánsku, foto: Mercedes AMG F1 Team
Pavel Mandát , F1NEWS.CZ 10. října 2020 16:25
Sdílej:

Kvalifikace na zítřejší závod patřila Bottasovi, druhá příčka je na startu zítřejšího závodu rezervována Hamiltonovi. Mercedesy tak odstartují z první řady. Třetí příčka patří Verstappenovi. Nečekaný den měl Nico Hülkenberg, který opravdu na poslední chvíli nahradil nemocného Strolla.

Q1

Kvalifikaci na GP Eifelu provázelo slunečné počasí. Do čela se v Q1 dostali Verstappen, Bottas, Hamilton a Leclerc. Ztráta Monačana na prvního Brita činila půl vteřiny. Trápil se Racing Point, patnáctý Pérez a poslední Hülkenberg, který na poslední chvíli nahradil nemocného Strolla určitě nenaplňovali očekávání.

Dalšími nepostupujícími průběžně byly všechny vozy s netovárními motory Ferrari. Poslední pokus prvního segmentu se povedl především Antoniu Giovinazzimu, který se díky němu katapultoval na patnácté - první postupové místo. Odnesl to George Russell. Zlepšit se dokázal rovněž Sergio Pérez, naopak Nico Hülkenberg se z první části přes srdnatý výkon nedostal. 

Hulk back on track 💪Verstappen battling the Mercedes duo 👏Leclerc finding his form 🙌Relive all the key moments from Saturday's qualifying session at the @nuerburgring #EifelGP 🇩🇪 #F1 https://t.co/8eDwvJMSUP

— Formula 1 (@F1) October 10, 2020 Q2

Prostřední kvalifikační segment odstartovali Mercedesy, Ferrari a Ricciardo na střední směsi pneumatik. Zbytek jezdců jel na nejměkčí možné sadě. Do mírných problémů se dostal Bottas, kterému se  vůz smýkl, což znamenalo časovou ztrátu a průběžné osmé místo. 

To znamenalo, že Bottas, ale i oba jezdci Ferrari a Ricciardo museli nazout červeně označené pneumatiky. Výsledkem bylo, že z prostřední části kvalifikace se nedostali, Vettel, Gasly, Kvjat a obě Alfy Romeo. 

P4 on Saturday 💪What chance a third podium of the season for @Charles_Leclerc on Sunday? 🤔#EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/bgDqgenxuk

— Formula 1 (@F1) October 10, 2020 Q3

První pokusy Q3 přinesly překvapení. Po jejich odkroužení se totiž na čele průběžného pořadí vyhříval Max Verstappen, až za ním následovaly oba Mercedesy v pořadí Bottas, Hamilton, čtvrté místo patřilo Albonovi.  Pátá pozice patřila s odstupem Leclercovi. 

Druhé pokusy vše rázně změnily. První místo si pro sebe uzmul Bottas před Hamiltonem, Verstappenem a čtvrtým Leclercem.

Pole No. 1️⃣4️⃣ of the flying Finn's career 🚀Well played @ValtteriBottas 👏#EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/5W81lChNPZ

— Formula 1 (@F1) October 10, 2020
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.