NŰRBURGRING - 1. TRÉNINK; Kvůli větru a mlze byl úvodní trénink před Velkou cenou Eifelu zrušen, za volant se tak nedostali mladíci Callum Ilott ani Mick Schumacher, kteří se těšili na svou premiérou během závodního víkendu.
Původně byl start odložen o 30 min, komisaři poté přidali další půlhodinu a nakonec byla úvodní část ve 12 hodin zcela zrušena. Problémem je to, že by v případě nehody nemohla vzlétnout lékařská helikoptéra. Teploty se pohybovaly kolem 11 °C.
Je to škoda zejména pro Calluma Ilotta a Micka Schumachera, kteří se dnes měli dočkat debutu o závodním víkendu s Haasem, resp. s Alfou Romeo. Její šéf Frederick Vasseur uvedl, že pokud se Mick na trať nedostane dopoledne, do vozu jej ve 2. tréninku kvůli programu týmu už nepustí. Jeho jízdu tak budou muset přeplánovat na jiný vhodný víkend.
"Je to poněkud náročné. Samozřejmě s mlhou nemůže lékařský vrtulník vzlétnout a letět do nemocnice. Po silnicích by to bylo příliš daleko, pokud by se něco stalo. Dáme týmům vědět 10 min předem. Těžko něco předvídat. Oblast je podobná Rakousku, kde se jelo dříve v tomto roce. Z pohledu FIA je bezpečnost všech účastníků základem, v tomto nepřipouštíme kompromisy," vysvětluje ředitel závodu Michael Masi.
Druhý trénink by se měl jet v 15:00 hod, kvůli špatnému počasí je ale otázkou, zda se dnes vůbec nějaké akce na Nürburgringu dočkáme.
Unfortunately, we won't be running during FP1 💔We know it's frustrating - we want to see cars on track just as much as all of you! We sincerely thank you for your patience and understanding during this session#EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/3J9oO1i1AN
— Formula 1 (@F1) October 9, 2020Session called off 🔴 A great pity that @SchumacherMick isn't able to enjoy his first FP1 due to this morning's weather conditions... 😞 #EifelGP 🇩🇪 pic.twitter.com/DOzbnQHXyQ
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) October 9, 2020FP2 is scheduled for 15:00 local time ⏰ We hope for some clearer skies by then ☁️🤞 #EifelGP 🇩🇪 #ChargeOn 🤘 pic.twitter.com/SF9pR0BC1C
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) October 9, 2020Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.