NŰRBURGRING - 1. TRÉNINK; Kvůli větru a mlze byl úvodní trénink před Velkou cenou Eifelu zrušen, za volant se tak nedostali mladíci Callum Ilott ani Mick Schumacher, kteří se těšili na svou premiérou během závodního víkendu.
Původně byl start odložen o 30 min, komisaři poté přidali další půlhodinu a nakonec byla úvodní část ve 12 hodin zcela zrušena. Problémem je to, že by v případě nehody nemohla vzlétnout lékařská helikoptéra. Teploty se pohybovaly kolem 11 °C.
Je to škoda zejména pro Calluma Ilotta a Micka Schumachera, kteří se dnes měli dočkat debutu o závodním víkendu s Haasem, resp. s Alfou Romeo. Její šéf Frederick Vasseur uvedl, že pokud se Mick na trať nedostane dopoledne, do vozu jej ve 2. tréninku kvůli programu týmu už nepustí. Jeho jízdu tak budou muset přeplánovat na jiný vhodný víkend.
"Je to poněkud náročné. Samozřejmě s mlhou nemůže lékařský vrtulník vzlétnout a letět do nemocnice. Po silnicích by to bylo příliš daleko, pokud by se něco stalo. Dáme týmům vědět 10 min předem. Těžko něco předvídat. Oblast je podobná Rakousku, kde se jelo dříve v tomto roce. Z pohledu FIA je bezpečnost všech účastníků základem, v tomto nepřipouštíme kompromisy," vysvětluje ředitel závodu Michael Masi.
Druhý trénink by se měl jet v 15:00 hod, kvůli špatnému počasí je ale otázkou, zda se dnes vůbec nějaké akce na Nürburgringu dočkáme.
Unfortunately, we won't be running during FP1 💔We know it's frustrating - we want to see cars on track just as much as all of you! We sincerely thank you for your patience and understanding during this session#EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/3J9oO1i1AN
— Formula 1 (@F1) October 9, 2020Session called off 🔴 A great pity that @SchumacherMick isn't able to enjoy his first FP1 due to this morning's weather conditions... 😞 #EifelGP 🇩🇪 pic.twitter.com/DOzbnQHXyQ
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) October 9, 2020FP2 is scheduled for 15:00 local time ⏰ We hope for some clearer skies by then ☁️🤞 #EifelGP 🇩🇪 #ChargeOn 🤘 pic.twitter.com/SF9pR0BC1C
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) October 9, 2020Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.