NŰRBURGRING - 1. TRÉNINK; Kvůli větru a mlze byl úvodní trénink před Velkou cenou Eifelu zrušen, za volant se tak nedostali mladíci Callum Ilott ani Mick Schumacher, kteří se těšili na svou premiérou během závodního víkendu.
Původně byl start odložen o 30 min, komisaři poté přidali další půlhodinu a nakonec byla úvodní část ve 12 hodin zcela zrušena. Problémem je to, že by v případě nehody nemohla vzlétnout lékařská helikoptéra. Teploty se pohybovaly kolem 11 °C.
Je to škoda zejména pro Calluma Ilotta a Micka Schumachera, kteří se dnes měli dočkat debutu o závodním víkendu s Haasem, resp. s Alfou Romeo. Její šéf Frederick Vasseur uvedl, že pokud se Mick na trať nedostane dopoledne, do vozu jej ve 2. tréninku kvůli programu týmu už nepustí. Jeho jízdu tak budou muset přeplánovat na jiný vhodný víkend.
"Je to poněkud náročné. Samozřejmě s mlhou nemůže lékařský vrtulník vzlétnout a letět do nemocnice. Po silnicích by to bylo příliš daleko, pokud by se něco stalo. Dáme týmům vědět 10 min předem. Těžko něco předvídat. Oblast je podobná Rakousku, kde se jelo dříve v tomto roce. Z pohledu FIA je bezpečnost všech účastníků základem, v tomto nepřipouštíme kompromisy," vysvětluje ředitel závodu Michael Masi.
Druhý trénink by se měl jet v 15:00 hod, kvůli špatnému počasí je ale otázkou, zda se dnes vůbec nějaké akce na Nürburgringu dočkáme.
Unfortunately, we won't be running during FP1 💔We know it's frustrating - we want to see cars on track just as much as all of you! We sincerely thank you for your patience and understanding during this session#EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/3J9oO1i1AN
— Formula 1 (@F1) October 9, 2020Session called off 🔴 A great pity that @SchumacherMick isn't able to enjoy his first FP1 due to this morning's weather conditions... 😞 #EifelGP 🇩🇪 pic.twitter.com/DOzbnQHXyQ
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) October 9, 2020FP2 is scheduled for 15:00 local time ⏰ We hope for some clearer skies by then ☁️🤞 #EifelGP 🇩🇪 #ChargeOn 🤘 pic.twitter.com/SF9pR0BC1C
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) October 9, 2020
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.