Guenther Steiner se nechal slyšet, že investovat do vývoje auta pro příští rok by bylo plýtváním penězi. Haas si je raději schová pro nový projekt, a revoluční sezonu 2022.
Americký Haas zažívá špatnou sezonu. Dokonce nejhorší ve své nepříliš dlouhé historii. Steiner a spol se krčí na předposledním místě v Poháru konstruktérů, stačí jim k tomu jeden jediný bod. Hůře už je na tom pouze Williams, jenž má na bodovém kontě potupnou nulu. Není proto divu, že ve hře byl i konec Haasu ve světě F1. K tomu ale nakonec nedošlo a Američané se seriálu zavázali i do budoucna.
Původní plány pro ročník 2021 počítaly s nástupem revolučních pravidel, jenže celosvětová pandemie covidu-19 učinila těmto myšlenkám přítrž. Za rok se totiž ještě bude závodit se současnou generací vozů, které se navíc oproti letošku moc nezmění. Důvod? Řada jejich částí bude pro další vývoj zmražená. Za vším logicky stojí snaha ušetřit týmům v ekonomicky nestálé době co nejvíc finančních prostředků.
Haas takový krok kvituje a zároveň dodává, že do auta pro příští sezonu investovat nebude. Půjde spíš jen o drobné úpravy, většinu svého budgetu si tým schová na rok 2022 a nová pravidla.
„Bude to těžká sezona. Nečekáme v ní zázrak, spousta věcí zůstává zmražených, například zavěšení a tak dále... Je tu řada dílů, které nemůžete vyvíjet," hlásí Steiner a dodává.
„Jestliže se mám rozhodnout, zda investuji do programu, který tu bude jeden rok, nebo do programu s trvanlivostí minimálně pět let, tak je správné své prostředky vynaložit do druhé varianty, to je přesně to, co my uděláme, vynaložit zdroje do ročníku 2021 by by se rovnalo jejich vyhození z okna."
Nejvýraznějšího zlepšení se tak Haas (nejspíš) dočká na poli pohonné jednotky. Ferrari totiž chystá z gruntu nový agregát, který nasadí právě za rok. Otázkou však je, jak moc to týmu Guenthera Steinera pomůže.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.