Guenther Steiner se nechal slyšet, že investovat do vývoje auta pro příští rok by bylo plýtváním penězi. Haas si je raději schová pro nový projekt, a revoluční sezonu 2022.
Americký Haas zažívá špatnou sezonu. Dokonce nejhorší ve své nepříliš dlouhé historii. Steiner a spol se krčí na předposledním místě v Poháru konstruktérů, stačí jim k tomu jeden jediný bod. Hůře už je na tom pouze Williams, jenž má na bodovém kontě potupnou nulu. Není proto divu, že ve hře byl i konec Haasu ve světě F1. K tomu ale nakonec nedošlo a Američané se seriálu zavázali i do budoucna.
Původní plány pro ročník 2021 počítaly s nástupem revolučních pravidel, jenže celosvětová pandemie covidu-19 učinila těmto myšlenkám přítrž. Za rok se totiž ještě bude závodit se současnou generací vozů, které se navíc oproti letošku moc nezmění. Důvod? Řada jejich částí bude pro další vývoj zmražená. Za vším logicky stojí snaha ušetřit týmům v ekonomicky nestálé době co nejvíc finančních prostředků.
Haas takový krok kvituje a zároveň dodává, že do auta pro příští sezonu investovat nebude. Půjde spíš jen o drobné úpravy, většinu svého budgetu si tým schová na rok 2022 a nová pravidla.
„Bude to těžká sezona. Nečekáme v ní zázrak, spousta věcí zůstává zmražených, například zavěšení a tak dále... Je tu řada dílů, které nemůžete vyvíjet," hlásí Steiner a dodává.
„Jestliže se mám rozhodnout, zda investuji do programu, který tu bude jeden rok, nebo do programu s trvanlivostí minimálně pět let, tak je správné své prostředky vynaložit do druhé varianty, to je přesně to, co my uděláme, vynaložit zdroje do ročníku 2021 by by se rovnalo jejich vyhození z okna."
Nejvýraznějšího zlepšení se tak Haas (nejspíš) dočká na poli pohonné jednotky. Ferrari totiž chystá z gruntu nový agregát, který nasadí právě za rok. Otázkou však je, jak moc to týmu Guenthera Steinera pomůže.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.