Fernando Alonso se vyjádřil k současnému vývoji ve Formuli 1, v níž Lewis Hamilton brzy překoná některé z významných rekordů Michaela Schumachera. Kdo z nich je podle něj lepší a proč? A jak vidí šance Sebastiana Vettela příští rok u Aston Martinu a v čem jsou jejich dráhy podobné?
Schumacher podle Alonsa zůstává pořád "o krok před Hamiltonem," pokud jde o jejich úspěch ve Formuli 1. Brit může v příští závodě vyrovnat jeho rekordních 91 vítězství ve velkých cenách a letos také počet sedmi mistrovských titulů, přesto podle Fernanda nebude považován za lepšího.
"Pamatuji si na Michaela jako na jezdce s tím největším talentem," popisuje. Lewis je podle něj "velmi dobrý, nejlepší ze své generace. Ale nevyhrál titul u McLarenu, když měl za týmového kolegu Jensona Buttona," vzpomíná na sezónu 2011, v níž za ním zaostal o 43 bodů.
"Také Nicovi Rosbergovi se podařilo u Mercedesu ovládnout mistrovství světa," vyjmenovává dále Alonso. "Michaelovi se nikdy nic takového nestalo - vždycky vyhrával. Pro mě je Michael o krok napřed."
Poté se 39letý Španěl dostává k hodnocení současné formy Ferrari a neúspěšnému tažení Sebastiana Vettela za svým dalším titulem: "Když podepíšete s Ferrari, tak předpokládáte, že budete moci vyhrát mistrovský titul."
"Po čtyřech titulech si Vettel zřejmě myslel, že bude moci získat další, ale někdy nemáte štěstí na ten správný okamžik a příležitosti," pokračuje Alonso. Sám dobře ví, o čem mluví, protože on sám se se Scuderií také žádných větších úspěchů nedočkal. Své dva tituly si vyjel dříve s Renaultem.
"Myslím, že jsme oba promeškali ta správná auta ve správný čas. Ale já jsem se ve své kariéře nesoustředil pouze na Formuli 1. Například jsem se pustil do Le Mans a snažil se toho vyhrát, co nejvíce bylo možné," poukazuje na své úspěchy ve vytrvalostních závodech.
Vettel podle něj z krátkodobého hlediska přestupem k současnému Racing Pointu na místo Sergia Péreze po letošní sezóně: "Momentálně to vypadá, že Aston Martin bude mít příští rok větší šanci být konkurenceschopný než Ferrari, byť se to zdá být neuvěřitelné."
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.