Fernando Alonso se vyjádřil k současnému vývoji ve Formuli 1, v níž Lewis Hamilton brzy překoná některé z významných rekordů Michaela Schumachera. Kdo z nich je podle něj lepší a proč? A jak vidí šance Sebastiana Vettela příští rok u Aston Martinu a v čem jsou jejich dráhy podobné?
Schumacher podle Alonsa zůstává pořád "o krok před Hamiltonem," pokud jde o jejich úspěch ve Formuli 1. Brit může v příští závodě vyrovnat jeho rekordních 91 vítězství ve velkých cenách a letos také počet sedmi mistrovských titulů, přesto podle Fernanda nebude považován za lepšího.
"Pamatuji si na Michaela jako na jezdce s tím největším talentem," popisuje. Lewis je podle něj "velmi dobrý, nejlepší ze své generace. Ale nevyhrál titul u McLarenu, když měl za týmového kolegu Jensona Buttona," vzpomíná na sezónu 2011, v níž za ním zaostal o 43 bodů.
"Také Nicovi Rosbergovi se podařilo u Mercedesu ovládnout mistrovství světa," vyjmenovává dále Alonso. "Michaelovi se nikdy nic takového nestalo - vždycky vyhrával. Pro mě je Michael o krok napřed."
Poté se 39letý Španěl dostává k hodnocení současné formy Ferrari a neúspěšnému tažení Sebastiana Vettela za svým dalším titulem: "Když podepíšete s Ferrari, tak předpokládáte, že budete moci vyhrát mistrovský titul."
"Po čtyřech titulech si Vettel zřejmě myslel, že bude moci získat další, ale někdy nemáte štěstí na ten správný okamžik a příležitosti," pokračuje Alonso. Sám dobře ví, o čem mluví, protože on sám se se Scuderií také žádných větších úspěchů nedočkal. Své dva tituly si vyjel dříve s Renaultem.
"Myslím, že jsme oba promeškali ta správná auta ve správný čas. Ale já jsem se ve své kariéře nesoustředil pouze na Formuli 1. Například jsem se pustil do Le Mans a snažil se toho vyhrát, co nejvíce bylo možné," poukazuje na své úspěchy ve vytrvalostních závodech.
Vettel podle něj z krátkodobého hlediska přestupem k současnému Racing Pointu na místo Sergia Péreze po letošní sezóně: "Momentálně to vypadá, že Aston Martin bude mít příští rok větší šanci být konkurenceschopný než Ferrari, byť se to zdá být neuvěřitelné."
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.