Fernando Alonso se vyjádřil k současnému vývoji ve Formuli 1, v níž Lewis Hamilton brzy překoná některé z významných rekordů Michaela Schumachera. Kdo z nich je podle něj lepší a proč? A jak vidí šance Sebastiana Vettela příští rok u Aston Martinu a v čem jsou jejich dráhy podobné?
Schumacher podle Alonsa zůstává pořád "o krok před Hamiltonem," pokud jde o jejich úspěch ve Formuli 1. Brit může v příští závodě vyrovnat jeho rekordních 91 vítězství ve velkých cenách a letos také počet sedmi mistrovských titulů, přesto podle Fernanda nebude považován za lepšího.
"Pamatuji si na Michaela jako na jezdce s tím největším talentem," popisuje. Lewis je podle něj "velmi dobrý, nejlepší ze své generace. Ale nevyhrál titul u McLarenu, když měl za týmového kolegu Jensona Buttona," vzpomíná na sezónu 2011, v níž za ním zaostal o 43 bodů.
"Také Nicovi Rosbergovi se podařilo u Mercedesu ovládnout mistrovství světa," vyjmenovává dále Alonso. "Michaelovi se nikdy nic takového nestalo - vždycky vyhrával. Pro mě je Michael o krok napřed."
Poté se 39letý Španěl dostává k hodnocení současné formy Ferrari a neúspěšnému tažení Sebastiana Vettela za svým dalším titulem: "Když podepíšete s Ferrari, tak předpokládáte, že budete moci vyhrát mistrovský titul."
"Po čtyřech titulech si Vettel zřejmě myslel, že bude moci získat další, ale někdy nemáte štěstí na ten správný okamžik a příležitosti," pokračuje Alonso. Sám dobře ví, o čem mluví, protože on sám se se Scuderií také žádných větších úspěchů nedočkal. Své dva tituly si vyjel dříve s Renaultem.
"Myslím, že jsme oba promeškali ta správná auta ve správný čas. Ale já jsem se ve své kariéře nesoustředil pouze na Formuli 1. Například jsem se pustil do Le Mans a snažil se toho vyhrát, co nejvíce bylo možné," poukazuje na své úspěchy ve vytrvalostních závodech.
Vettel podle něj z krátkodobého hlediska přestupem k současnému Racing Pointu na místo Sergia Péreze po letošní sezóně: "Momentálně to vypadá, že Aston Martin bude mít příští rok větší šanci být konkurenceschopný než Ferrari, byť se to zdá být neuvěřitelné."
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.