Fernando Alonso se vyjádřil k současnému vývoji ve Formuli 1, v níž Lewis Hamilton brzy překoná některé z významných rekordů Michaela Schumachera. Kdo z nich je podle něj lepší a proč? A jak vidí šance Sebastiana Vettela příští rok u Aston Martinu a v čem jsou jejich dráhy podobné?
Schumacher podle Alonsa zůstává pořád "o krok před Hamiltonem," pokud jde o jejich úspěch ve Formuli 1. Brit může v příští závodě vyrovnat jeho rekordních 91 vítězství ve velkých cenách a letos také počet sedmi mistrovských titulů, přesto podle Fernanda nebude považován za lepšího.
"Pamatuji si na Michaela jako na jezdce s tím největším talentem," popisuje. Lewis je podle něj "velmi dobrý, nejlepší ze své generace. Ale nevyhrál titul u McLarenu, když měl za týmového kolegu Jensona Buttona," vzpomíná na sezónu 2011, v níž za ním zaostal o 43 bodů.
"Také Nicovi Rosbergovi se podařilo u Mercedesu ovládnout mistrovství světa," vyjmenovává dále Alonso. "Michaelovi se nikdy nic takového nestalo - vždycky vyhrával. Pro mě je Michael o krok napřed."
Poté se 39letý Španěl dostává k hodnocení současné formy Ferrari a neúspěšnému tažení Sebastiana Vettela za svým dalším titulem: "Když podepíšete s Ferrari, tak předpokládáte, že budete moci vyhrát mistrovský titul."
"Po čtyřech titulech si Vettel zřejmě myslel, že bude moci získat další, ale někdy nemáte štěstí na ten správný okamžik a příležitosti," pokračuje Alonso. Sám dobře ví, o čem mluví, protože on sám se se Scuderií také žádných větších úspěchů nedočkal. Své dva tituly si vyjel dříve s Renaultem.
"Myslím, že jsme oba promeškali ta správná auta ve správný čas. Ale já jsem se ve své kariéře nesoustředil pouze na Formuli 1. Například jsem se pustil do Le Mans a snažil se toho vyhrát, co nejvíce bylo možné," poukazuje na své úspěchy ve vytrvalostních závodech.
Vettel podle něj z krátkodobého hlediska přestupem k současnému Racing Pointu na místo Sergia Péreze po letošní sezóně: "Momentálně to vypadá, že Aston Martin bude mít příští rok větší šanci být konkurenceschopný než Ferrari, byť se to zdá být neuvěřitelné."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.