Fernando Alonso se vyjádřil k současnému vývoji ve Formuli 1, v níž Lewis Hamilton brzy překoná některé z významných rekordů Michaela Schumachera. Kdo z nich je podle něj lepší a proč? A jak vidí šance Sebastiana Vettela příští rok u Aston Martinu a v čem jsou jejich dráhy podobné?
Schumacher podle Alonsa zůstává pořád "o krok před Hamiltonem," pokud jde o jejich úspěch ve Formuli 1. Brit může v příští závodě vyrovnat jeho rekordních 91 vítězství ve velkých cenách a letos také počet sedmi mistrovských titulů, přesto podle Fernanda nebude považován za lepšího.
"Pamatuji si na Michaela jako na jezdce s tím největším talentem," popisuje. Lewis je podle něj "velmi dobrý, nejlepší ze své generace. Ale nevyhrál titul u McLarenu, když měl za týmového kolegu Jensona Buttona," vzpomíná na sezónu 2011, v níž za ním zaostal o 43 bodů.
"Také Nicovi Rosbergovi se podařilo u Mercedesu ovládnout mistrovství světa," vyjmenovává dále Alonso. "Michaelovi se nikdy nic takového nestalo - vždycky vyhrával. Pro mě je Michael o krok napřed."
Poté se 39letý Španěl dostává k hodnocení současné formy Ferrari a neúspěšnému tažení Sebastiana Vettela za svým dalším titulem: "Když podepíšete s Ferrari, tak předpokládáte, že budete moci vyhrát mistrovský titul."
"Po čtyřech titulech si Vettel zřejmě myslel, že bude moci získat další, ale někdy nemáte štěstí na ten správný okamžik a příležitosti," pokračuje Alonso. Sám dobře ví, o čem mluví, protože on sám se se Scuderií také žádných větších úspěchů nedočkal. Své dva tituly si vyjel dříve s Renaultem.
"Myslím, že jsme oba promeškali ta správná auta ve správný čas. Ale já jsem se ve své kariéře nesoustředil pouze na Formuli 1. Například jsem se pustil do Le Mans a snažil se toho vyhrát, co nejvíce bylo možné," poukazuje na své úspěchy ve vytrvalostních závodech.
Vettel podle něj z krátkodobého hlediska přestupem k současnému Racing Pointu na místo Sergia Péreze po letošní sezóně: "Momentálně to vypadá, že Aston Martin bude mít příští rok větší šanci být konkurenceschopný než Ferrari, byť se to zdá být neuvěřitelné."
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.