Ferrari dnes oznámilo, že hned tři jeho mladíci, kteří v současné době září ve Formuli 2, si brzy vyzkouší vůz královské třídy motorsportu. Konkrétně během pátečních tréninků.
Dnes bylo oficiálně oznámeno, že vedoucí muž průběžného hodnocení F2 Mick Schumacher se zúčastní prvního volného tréninku na GP Eifelu, který se uskuteční na Nürburgringu. Syn sedminásobného šampiona F1 Michaela Schumachera si tuto šanci vysloužil zejména díky skvělým výkonům ve druhé polovině šampionátu F2.
Ty mu zaručily průběžné vedení, třebaže mladý Schumacher byl dlouhou dobu ve stínu Calluma Ilotta a Roberta Shwartzmana, což jsou shodou okolností další dva členové juniorské akademie Ferrari. Ani oni však nepřijdou zkrátka, neboť pro oba dva se chystá stejná příležitost.
Ilott si ji odbude stejně jako Schumacher během prvního tréninku na GP Eifelu. Zatímco mladý Němec usedne do kokpitu Alfy Romeo, jeho britský kolega si vyzkouší stroj týmu Haas. Pro Shwartzmana se chystá rovněž Haas, konkrétně při trénincích na Velkou cenu Abú Zabí.
Kompletní trio mladíků se ale ve voze F1 objeví ještě tento týden. Ve Fioranu si totiž vyzkouší Ferrari z roku 2018.
„Mám ohromnou radost z toho, že vůbec poprvé budu součástí závodního víkendu Formule 1. Navíc před mým domácím publikem, na trati, která je pro mě speciální. Bude to výjimečný okamžik, udělám maximum pro to, abych byl týmu užitečný," hlásí Mick Schumacher.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.