Ferrari dnes oznámilo, že hned tři jeho mladíci, kteří v současné době září ve Formuli 2, si brzy vyzkouší vůz královské třídy motorsportu. Konkrétně během pátečních tréninků.
Dnes bylo oficiálně oznámeno, že vedoucí muž průběžného hodnocení F2 Mick Schumacher se zúčastní prvního volného tréninku na GP Eifelu, který se uskuteční na Nürburgringu. Syn sedminásobného šampiona F1 Michaela Schumachera si tuto šanci vysloužil zejména díky skvělým výkonům ve druhé polovině šampionátu F2.
Ty mu zaručily průběžné vedení, třebaže mladý Schumacher byl dlouhou dobu ve stínu Calluma Ilotta a Roberta Shwartzmana, což jsou shodou okolností další dva členové juniorské akademie Ferrari. Ani oni však nepřijdou zkrátka, neboť pro oba dva se chystá stejná příležitost.
Ilott si ji odbude stejně jako Schumacher během prvního tréninku na GP Eifelu. Zatímco mladý Němec usedne do kokpitu Alfy Romeo, jeho britský kolega si vyzkouší stroj týmu Haas. Pro Shwartzmana se chystá rovněž Haas, konkrétně při trénincích na Velkou cenu Abú Zabí.
Kompletní trio mladíků se ale ve voze F1 objeví ještě tento týden. Ve Fioranu si totiž vyzkouší Ferrari z roku 2018.
„Mám ohromnou radost z toho, že vůbec poprvé budu součástí závodního víkendu Formule 1. Navíc před mým domácím publikem, na trati, která je pro mě speciální. Bude to výjimečný okamžik, udělám maximum pro to, abych byl týmu užitečný," hlásí Mick Schumacher.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.