Ruskou kvalifikaci opanoval Lewis Hamilton, vedle něj se na startu postaví Max Verstappen. Následují Bottas, Pérez a Ricciardo.
Jako první vyjel na trať George Russell s Williamsem, který začal na střední směsi pneumatik. Hned poté se do čela dostal Bottas, naproti tomu Hamiltonovi se první pokus nepodařil. Výsledkem toho byla časová ztráta dvě a půl sekundy na svého parťáka. Drobných výletů mimo trať se dopustili Magnussen a Latifi.
Pět minut před koncem Q1 by nepostoupili Ocon, Grosjean, Giovinazzi, Raikkonen a Latifi. V bezpečí nebyl ani průběžně čtrnáctý Vettel, který na Leclerca ztrácel propastných šest desetin sekundy. Velmi dobře se jevil sedmý Ricciardo, Australan zajel svůj čas na střední směsi pneumatik Pirelli.
Z prvního kvalifikačního segmentu nakonec nepostoupily oba Haasy, obě Alfy a Latifi.
Po prvních kolech druhé části vedl Ricciardo před Sainzem a Botasem, který zajel svůj čas na středně tvrdé sadě, stejně jako Verstappen. Problémy měl Hamilton, jemuž byl jeho čas odebrán kvůli překročení limitů tratě.
Reparát měl Hamilton rozjetý skvěle, jenže Brit tentokrát kolo dokončit nemohl. Stála za tím tvrdá nehoda Sebastiana Vettela, který udělal hodiny a následně narazil do zdi. Dvě minuty a patnáct vteřin před koncem Q2 byla vyvěšena červená vlajka.
Nakonec však Hamilton z druhé části postoupil, třebaže nájezd do rychlého kola stihl vteřinu před vypršením časového limitu. Před branami třetí části zůstaly obě Ferrari, Kvyat, Russell a Stroll.
První místo si nakonec vyjel na startu zítřejšího závodu Lewis Hamilton, v první řadě ho doplní Max Verstappen, až třetí odstartuje Bottas, za ním se seřadí Pérez, Ricciardo a Sainz.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.