Ruskou kvalifikaci opanoval Lewis Hamilton, vedle něj se na startu postaví Max Verstappen. Následují Bottas, Pérez a Ricciardo.
Jako první vyjel na trať George Russell s Williamsem, který začal na střední směsi pneumatik. Hned poté se do čela dostal Bottas, naproti tomu Hamiltonovi se první pokus nepodařil. Výsledkem toho byla časová ztráta dvě a půl sekundy na svého parťáka. Drobných výletů mimo trať se dopustili Magnussen a Latifi.
Pět minut před koncem Q1 by nepostoupili Ocon, Grosjean, Giovinazzi, Raikkonen a Latifi. V bezpečí nebyl ani průběžně čtrnáctý Vettel, který na Leclerca ztrácel propastných šest desetin sekundy. Velmi dobře se jevil sedmý Ricciardo, Australan zajel svůj čas na střední směsi pneumatik Pirelli.
Z prvního kvalifikačního segmentu nakonec nepostoupily oba Haasy, obě Alfy a Latifi.
Po prvních kolech druhé části vedl Ricciardo před Sainzem a Botasem, který zajel svůj čas na středně tvrdé sadě, stejně jako Verstappen. Problémy měl Hamilton, jemuž byl jeho čas odebrán kvůli překročení limitů tratě.
Reparát měl Hamilton rozjetý skvěle, jenže Brit tentokrát kolo dokončit nemohl. Stála za tím tvrdá nehoda Sebastiana Vettela, který udělal hodiny a následně narazil do zdi. Dvě minuty a patnáct vteřin před koncem Q2 byla vyvěšena červená vlajka.
Nakonec však Hamilton z druhé části postoupil, třebaže nájezd do rychlého kola stihl vteřinu před vypršením časového limitu. Před branami třetí části zůstaly obě Ferrari, Kvyat, Russell a Stroll.
První místo si nakonec vyjel na startu zítřejšího závodu Lewis Hamilton, v první řadě ho doplní Max Verstappen, až třetí odstartuje Bottas, za ním se seřadí Pérez, Ricciardo a Sainz.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.