Ruskou kvalifikaci opanoval Lewis Hamilton, vedle něj se na startu postaví Max Verstappen. Následují Bottas, Pérez a Ricciardo.
Jako první vyjel na trať George Russell s Williamsem, který začal na střední směsi pneumatik. Hned poté se do čela dostal Bottas, naproti tomu Hamiltonovi se první pokus nepodařil. Výsledkem toho byla časová ztráta dvě a půl sekundy na svého parťáka. Drobných výletů mimo trať se dopustili Magnussen a Latifi.
Pět minut před koncem Q1 by nepostoupili Ocon, Grosjean, Giovinazzi, Raikkonen a Latifi. V bezpečí nebyl ani průběžně čtrnáctý Vettel, který na Leclerca ztrácel propastných šest desetin sekundy. Velmi dobře se jevil sedmý Ricciardo, Australan zajel svůj čas na střední směsi pneumatik Pirelli.
Z prvního kvalifikačního segmentu nakonec nepostoupily oba Haasy, obě Alfy a Latifi.
Po prvních kolech druhé části vedl Ricciardo před Sainzem a Botasem, který zajel svůj čas na středně tvrdé sadě, stejně jako Verstappen. Problémy měl Hamilton, jemuž byl jeho čas odebrán kvůli překročení limitů tratě.
Reparát měl Hamilton rozjetý skvěle, jenže Brit tentokrát kolo dokončit nemohl. Stála za tím tvrdá nehoda Sebastiana Vettela, který udělal hodiny a následně narazil do zdi. Dvě minuty a patnáct vteřin před koncem Q2 byla vyvěšena červená vlajka.
Nakonec však Hamilton z druhé části postoupil, třebaže nájezd do rychlého kola stihl vteřinu před vypršením časového limitu. Před branami třetí části zůstaly obě Ferrari, Kvyat, Russell a Stroll.
První místo si nakonec vyjel na startu zítřejšího závodu Lewis Hamilton, v první řadě ho doplní Max Verstappen, až třetí odstartuje Bottas, za ním se seřadí Pérez, Ricciardo a Sainz.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.