Sergio Pérez je velmi zklamaný ze zákulisního vývoje u Racing Pointu, s nímž se po sezóně bude muset rozejít. Příprava na závody už podle něj neprobíhá optimálně, přitom by podle něj mohli dosáhnout ten nejlepší výsledek ve své historii v F1.
Před Velkou cenou Toskánska tým oznámil, že se s Mexičanem rozejde. Jeho majitel Lawrence Stroll se rozhodl využít výstupní klauzuli ve smlouvě se svým dlouholetým jezdcem, čímž otevřel dveře pro Sebastiana Vettela z Ferrari.
Pérez do Silverstone přišel v roce 2014, kdy stáj závodila v šampionátu F1 jako Force India, tehdy vedená Vijayem Mallyou. V roce 2018 pomohl týmu k záchraně a souhlasil s převzetím novým konsorciem Racing Pointu. Nyní je nechtěným dítětem, akcionáři Aston Martinu věří v přínot čtyřnásobného šampiona k jejich značce, proto se rozhodli pro Vettela, byť vedení týmu si chtělo mexického pilota ponechat.
Ten byl pochopitelně naštvaný: "Nikdo mi nic neřekl, ale dozvěděl jsem se to a zjistil pár věcí. Konečné potvrzení přišlo ve středu," vzpomíná na oznámení o jeho rozchodu s Racing Pointem, který bude od příští sezóny v F1 závodit jako Aston Martin, zřejmě v zelených barvách.
Hlasitý telefonát majitele Strolla zpečeťující budoucnost jezdců Pérez slyšel přes tenké zdi přilehlého pokoje. Díky tomu se to "dozvěděl," aniž by mu "někdo něco řekl." To k dobré náladě rozhodně nepřispělo. Vettel byl ochoten přestoupit za nízký plat: ročně 1,5 mil. dolarů plus výkonnostní bonusy a peníze ze separátní smlouvy s Aston Martinem, jehož se stane velvyslancem.
Racing Point má podle Péreze potenciál na skvělý výsledek: "Soustředíme se na zbývajících osm závodů. Budou klíčové, každičký bod bude v šampionátu konstruktérů velmi důležitý. Stále můžeme prožít tu nejlepší sezónu v naší historii, pokud skončíme třetí."
Jenže uvnitř už nepanuje dobrá atmosféra: "Myslím, že budeme všichni zklamáni, pokud nedosáhneme na to třetí místo mezi konstruktéry. Jenže od té doby, co jsme se dozvěděli tu zprávu, mají někteří lidé uvnitř týmu tendenci věci tajit, což samozřejmě není skvělé!"
"Myslím, že momentálně musíme být co nejtransparentnější, abychom zajistili dosažení našich cílů a získali co nejvíce bodů to bude možné," nabádá Pérez inženýry Racing Pointu, jenž má na čtvrté pozici v šampionátu 92 bodů, o 14 méně než třetí McLaren. Ten má možná o něco pomalejší vůz, nicméně dosahuje konzistentnějších výsledků.
Racing Point do Ruska veze velké novinky - nasadí novou zadní část z letošního Mercedesu W11. Jenže tu dostane pouze jeho týmový kolega Lance Stroll, syn kanadského majitele stáje. Preferovaný je kvůli lepšímu postavení v šampionátu, není tedy divu, že nové díly také v Mugellu, zatímco Pérez si na ně musí počkat až do Německa.
"Vzhledem k tomu, jak je pole vyrovnané, pár desetin může udělat velký rozdíl ve vašem konečném výsledku. Přál bych si, abych měl vylepšení už v tomto závodě, ale ze zřejmých důvodů je mít nebudu. Tým usilovně pracuje na tom, aby mi je poskytl další víkend," potvrzuje zklamaný Pérez, jenž v zákulisí jedná o své budoucnosti s několika týmy včetně Red Bullu.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.