Sergio Pérez je velmi zklamaný ze zákulisního vývoje u Racing Pointu, s nímž se po sezóně bude muset rozejít. Příprava na závody už podle něj neprobíhá optimálně, přitom by podle něj mohli dosáhnout ten nejlepší výsledek ve své historii v F1.
Před Velkou cenou Toskánska tým oznámil, že se s Mexičanem rozejde. Jeho majitel Lawrence Stroll se rozhodl využít výstupní klauzuli ve smlouvě se svým dlouholetým jezdcem, čímž otevřel dveře pro Sebastiana Vettela z Ferrari.
Pérez do Silverstone přišel v roce 2014, kdy stáj závodila v šampionátu F1 jako Force India, tehdy vedená Vijayem Mallyou. V roce 2018 pomohl týmu k záchraně a souhlasil s převzetím novým konsorciem Racing Pointu. Nyní je nechtěným dítětem, akcionáři Aston Martinu věří v přínot čtyřnásobného šampiona k jejich značce, proto se rozhodli pro Vettela, byť vedení týmu si chtělo mexického pilota ponechat.
Ten byl pochopitelně naštvaný: "Nikdo mi nic neřekl, ale dozvěděl jsem se to a zjistil pár věcí. Konečné potvrzení přišlo ve středu," vzpomíná na oznámení o jeho rozchodu s Racing Pointem, který bude od příští sezóny v F1 závodit jako Aston Martin, zřejmě v zelených barvách.
Hlasitý telefonát majitele Strolla zpečeťující budoucnost jezdců Pérez slyšel přes tenké zdi přilehlého pokoje. Díky tomu se to "dozvěděl," aniž by mu "někdo něco řekl." To k dobré náladě rozhodně nepřispělo. Vettel byl ochoten přestoupit za nízký plat: ročně 1,5 mil. dolarů plus výkonnostní bonusy a peníze ze separátní smlouvy s Aston Martinem, jehož se stane velvyslancem.
Racing Point má podle Péreze potenciál na skvělý výsledek: "Soustředíme se na zbývajících osm závodů. Budou klíčové, každičký bod bude v šampionátu konstruktérů velmi důležitý. Stále můžeme prožít tu nejlepší sezónu v naší historii, pokud skončíme třetí."
Jenže uvnitř už nepanuje dobrá atmosféra: "Myslím, že budeme všichni zklamáni, pokud nedosáhneme na to třetí místo mezi konstruktéry. Jenže od té doby, co jsme se dozvěděli tu zprávu, mají někteří lidé uvnitř týmu tendenci věci tajit, což samozřejmě není skvělé!"
"Myslím, že momentálně musíme být co nejtransparentnější, abychom zajistili dosažení našich cílů a získali co nejvíce bodů to bude možné," nabádá Pérez inženýry Racing Pointu, jenž má na čtvrté pozici v šampionátu 92 bodů, o 14 méně než třetí McLaren. Ten má možná o něco pomalejší vůz, nicméně dosahuje konzistentnějších výsledků.
Racing Point do Ruska veze velké novinky - nasadí novou zadní část z letošního Mercedesu W11. Jenže tu dostane pouze jeho týmový kolega Lance Stroll, syn kanadského majitele stáje. Preferovaný je kvůli lepšímu postavení v šampionátu, není tedy divu, že nové díly také v Mugellu, zatímco Pérez si na ně musí počkat až do Německa.
"Vzhledem k tomu, jak je pole vyrovnané, pár desetin může udělat velký rozdíl ve vašem konečném výsledku. Přál bych si, abych měl vylepšení už v tomto závodě, ale ze zřejmých důvodů je mít nebudu. Tým usilovně pracuje na tom, aby mi je poskytl další víkend," potvrzuje zklamaný Pérez, jenž v zákulisí jedná o své budoucnosti s několika týmy včetně Red Bullu.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.