Sergio Pérez je velmi zklamaný ze zákulisního vývoje u Racing Pointu, s nímž se po sezóně bude muset rozejít. Příprava na závody už podle něj neprobíhá optimálně, přitom by podle něj mohli dosáhnout ten nejlepší výsledek ve své historii v F1.
Před Velkou cenou Toskánska tým oznámil, že se s Mexičanem rozejde. Jeho majitel Lawrence Stroll se rozhodl využít výstupní klauzuli ve smlouvě se svým dlouholetým jezdcem, čímž otevřel dveře pro Sebastiana Vettela z Ferrari.
Pérez do Silverstone přišel v roce 2014, kdy stáj závodila v šampionátu F1 jako Force India, tehdy vedená Vijayem Mallyou. V roce 2018 pomohl týmu k záchraně a souhlasil s převzetím novým konsorciem Racing Pointu. Nyní je nechtěným dítětem, akcionáři Aston Martinu věří v přínot čtyřnásobného šampiona k jejich značce, proto se rozhodli pro Vettela, byť vedení týmu si chtělo mexického pilota ponechat.
Ten byl pochopitelně naštvaný: "Nikdo mi nic neřekl, ale dozvěděl jsem se to a zjistil pár věcí. Konečné potvrzení přišlo ve středu," vzpomíná na oznámení o jeho rozchodu s Racing Pointem, který bude od příští sezóny v F1 závodit jako Aston Martin, zřejmě v zelených barvách.
Hlasitý telefonát majitele Strolla zpečeťující budoucnost jezdců Pérez slyšel přes tenké zdi přilehlého pokoje. Díky tomu se to "dozvěděl," aniž by mu "někdo něco řekl." To k dobré náladě rozhodně nepřispělo. Vettel byl ochoten přestoupit za nízký plat: ročně 1,5 mil. dolarů plus výkonnostní bonusy a peníze ze separátní smlouvy s Aston Martinem, jehož se stane velvyslancem.
Racing Point má podle Péreze potenciál na skvělý výsledek: "Soustředíme se na zbývajících osm závodů. Budou klíčové, každičký bod bude v šampionátu konstruktérů velmi důležitý. Stále můžeme prožít tu nejlepší sezónu v naší historii, pokud skončíme třetí."
Jenže uvnitř už nepanuje dobrá atmosféra: "Myslím, že budeme všichni zklamáni, pokud nedosáhneme na to třetí místo mezi konstruktéry. Jenže od té doby, co jsme se dozvěděli tu zprávu, mají někteří lidé uvnitř týmu tendenci věci tajit, což samozřejmě není skvělé!"
"Myslím, že momentálně musíme být co nejtransparentnější, abychom zajistili dosažení našich cílů a získali co nejvíce bodů to bude možné," nabádá Pérez inženýry Racing Pointu, jenž má na čtvrté pozici v šampionátu 92 bodů, o 14 méně než třetí McLaren. Ten má možná o něco pomalejší vůz, nicméně dosahuje konzistentnějších výsledků.
Racing Point do Ruska veze velké novinky - nasadí novou zadní část z letošního Mercedesu W11. Jenže tu dostane pouze jeho týmový kolega Lance Stroll, syn kanadského majitele stáje. Preferovaný je kvůli lepšímu postavení v šampionátu, není tedy divu, že nové díly také v Mugellu, zatímco Pérez si na ně musí počkat až do Německa.
"Vzhledem k tomu, jak je pole vyrovnané, pár desetin může udělat velký rozdíl ve vašem konečném výsledku. Přál bych si, abych měl vylepšení už v tomto závodě, ale ze zřejmých důvodů je mít nebudu. Tým usilovně pracuje na tom, aby mi je poskytl další víkend," potvrzuje zklamaný Pérez, jenž v zákulisí jedná o své budoucnosti s několika týmy včetně Red Bullu.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.