Haas v letošní sezóně neprožívá nejlepší období a ani její závěr podle šéfa Günthera Steinera nebude o nic lepší. Na týmy čeká do 13. prosince ještě 8 velkých cen.
Romain Grosjean s Kevinem Magnussenem kvůli technickým problémům či vlastním chybám končí často na posledních příčkách výsledkových listin. Pohonná jednotka Ferrari navíc patří letos mezi nejslabší, po předchozích sezónách tak přišli o svou silnou zbraň.
Haas se chce přesto prosadit a porazit alespoň Williams a Alfu Romeo mezi konstruktéry. Na kontě má zatím jediný bod, který vybojoval Magnussen v Maďarsku. "Bude to těžký závěr sezony, stejně jako byl těžký její začátek," očekává Steiner.
"Samozřejmě máme v našem voze určité slabiny. Také jsme nenasadili na auto žádné vylepšení. Každý víkend bojujeme alespoň s Alfou a s Williamsy. Myslím, že v tom můžeme pokračovat do konce sezóny," věří i šéf Haasu i přes bídnou konkurenceschopnost jejich balíku.
"S trochou štěstí a našeho vlastního talentu bychom snad brzy měli získat nějaké body před koncem sezóny. Je to pro nás těžký rok, vždy se však pokoušíme odevzdat naše maximum," poukazuje Steiner na bojového ducha uvnitř týmu.
"Naším momentálním cílem je postupovat do druhé části kvalifikace. To nás pak dostane do pozice, kdy bychom snad mohli dosáhnout na body, pokud by se v závodě stalo něco nečekaného," nastiňuje plán svého týmu pro zbytek sezóny.
"Momentálně to vypadá, že jsme tam jen proto, abychom pro lidi vytvářeli překvapení. Snad budeme mít štěstí a v určitou chvíli získáme letos něco dobrého," přeje si Steiner, jenž se svým Haasem na osmou Alfu Romeo, která se stejným dodavatelem motorů také není v oslnivé formě, ztrácí pouhé tři body.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.