Haas v letošní sezóně neprožívá nejlepší období a ani její závěr podle šéfa Günthera Steinera nebude o nic lepší. Na týmy čeká do 13. prosince ještě 8 velkých cen.
Romain Grosjean s Kevinem Magnussenem kvůli technickým problémům či vlastním chybám končí často na posledních příčkách výsledkových listin. Pohonná jednotka Ferrari navíc patří letos mezi nejslabší, po předchozích sezónách tak přišli o svou silnou zbraň.
Haas se chce přesto prosadit a porazit alespoň Williams a Alfu Romeo mezi konstruktéry. Na kontě má zatím jediný bod, který vybojoval Magnussen v Maďarsku. "Bude to těžký závěr sezony, stejně jako byl těžký její začátek," očekává Steiner.
"Samozřejmě máme v našem voze určité slabiny. Také jsme nenasadili na auto žádné vylepšení. Každý víkend bojujeme alespoň s Alfou a s Williamsy. Myslím, že v tom můžeme pokračovat do konce sezóny," věří i šéf Haasu i přes bídnou konkurenceschopnost jejich balíku.
"S trochou štěstí a našeho vlastního talentu bychom snad brzy měli získat nějaké body před koncem sezóny. Je to pro nás těžký rok, vždy se však pokoušíme odevzdat naše maximum," poukazuje Steiner na bojového ducha uvnitř týmu.
"Naším momentálním cílem je postupovat do druhé části kvalifikace. To nás pak dostane do pozice, kdy bychom snad mohli dosáhnout na body, pokud by se v závodě stalo něco nečekaného," nastiňuje plán svého týmu pro zbytek sezóny.
"Momentálně to vypadá, že jsme tam jen proto, abychom pro lidi vytvářeli překvapení. Snad budeme mít štěstí a v určitou chvíli získáme letos něco dobrého," přeje si Steiner, jenž se svým Haasem na osmou Alfu Romeo, která se stejným dodavatelem motorů také není v oslnivé formě, ztrácí pouhé tři body.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.