Haas v letošní sezóně neprožívá nejlepší období a ani její závěr podle šéfa Günthera Steinera nebude o nic lepší. Na týmy čeká do 13. prosince ještě 8 velkých cen.
Romain Grosjean s Kevinem Magnussenem kvůli technickým problémům či vlastním chybám končí často na posledních příčkách výsledkových listin. Pohonná jednotka Ferrari navíc patří letos mezi nejslabší, po předchozích sezónách tak přišli o svou silnou zbraň.
Haas se chce přesto prosadit a porazit alespoň Williams a Alfu Romeo mezi konstruktéry. Na kontě má zatím jediný bod, který vybojoval Magnussen v Maďarsku. "Bude to těžký závěr sezony, stejně jako byl těžký její začátek," očekává Steiner.
"Samozřejmě máme v našem voze určité slabiny. Také jsme nenasadili na auto žádné vylepšení. Každý víkend bojujeme alespoň s Alfou a s Williamsy. Myslím, že v tom můžeme pokračovat do konce sezóny," věří i šéf Haasu i přes bídnou konkurenceschopnost jejich balíku.
"S trochou štěstí a našeho vlastního talentu bychom snad brzy měli získat nějaké body před koncem sezóny. Je to pro nás těžký rok, vždy se však pokoušíme odevzdat naše maximum," poukazuje Steiner na bojového ducha uvnitř týmu.
"Naším momentálním cílem je postupovat do druhé části kvalifikace. To nás pak dostane do pozice, kdy bychom snad mohli dosáhnout na body, pokud by se v závodě stalo něco nečekaného," nastiňuje plán svého týmu pro zbytek sezóny.
"Momentálně to vypadá, že jsme tam jen proto, abychom pro lidi vytvářeli překvapení. Snad budeme mít štěstí a v určitou chvíli získáme letos něco dobrého," přeje si Steiner, jenž se svým Haasem na osmou Alfu Romeo, která se stejným dodavatelem motorů také není v oslnivé formě, ztrácí pouhé tři body.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.