MUGELLO - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas prvního tréninku na Velkou cenu Toskánska 2020 předvedl Valtteri Bottas s Mercedesem, Max Verstappen s Red Bullem na něj ale ztratil jen 5 setin. V lepší formě se představilo Ferrari, které svůj jubilejní závod oslavuje speciálním zbarvením.
Úvodní část víkendu doprovázelo příjemné počasí s jasnou oblohou a teplotou vzduchu 27 °C, trať měla 36 °C. Pirelli přivezlo to nejtvrdší (C1 - C3) ze svého portfolia, jelikož rychlé zatáčky a drsný asfalt kladou na pneumatiky velké nároky.
V 11:00 jako první vyrazil na trať Albon následovaný Verstappenem a Magnussenem. Ferrari oslavuje svůj 1000. závod v F1 speciálním zbarvením, okruh v Mugellu by mu měl sedět lépe než ten v Monze minulý víkend. Leclerc po tamější havárii dostává pro tento víkend nové šasi.
Bottas hned po 9 min vyrazil do měřeného kola, které na tvrdých pneumatikách zvládl za 1:22,124, zatímco se McLaren věnoval práci na aerodynamice a testování nového nosu a dalších vylepšení. "První kolo je Strat 11," hlásil Fin Mercedesu nízkovýkonný mód motoru.
Grosjean zde byl nejrychlejší během testování v roce 2012 s časem 1:21,035 min, neoficiální rekord Rubense Barrichella z roku 2004 činí 1:18,704 min - tento víkend určitě padne. Dostanou se ti nejrychlejší v kvalifikaci až na 1:15? Bottas zvládá druhé ostré kolo za 1:20,540.
Po 20 min se do čela prosadil vítěz posledního závodu Gasly - 1:19,859 na středně-tvrdé směsi. Mohl by se vrátit zpět k Red Bullu? "Otázku jezdců bude Red Bull řešit na konci října, začátku listopadu. Uvidíme, jak vše bude pokračovat, pak se Red Bull rozhodne, který z pilotů za jejich tým bude závodit," vypovídá šéf AlphyTauri Franz Tost.
O 10 min později jej na tvrdé směsi překonal Verstappen z mateřského Red Bull - 1:19,439, lídr šampionátu Hamilton se po svém prvním letmém kole (1:19,936 min) zařadil až za Gaslyho a Leclerca, jenž se zapsal časem 1:19,900.
Piloti se postupně zlepšovali, na čele se držel Verstappen (1:19,017) před Hamiltonem (1:19,069) a Leclercem (1:19,468), poslední dva jmenovaní měli o stupeň měkčí pneumatiky než Holanďan s Red Bullem. Lewis zaostával zejména v posledním sektoru, v polovině přišla přestávka na výměnu pneumatik.
Po ní na to šlápl Norris s McLarenem, jenž jako první obul měkkou směs - 1:18,981 min, po chvilce je překonali Ocon (1:18,805), Hamilton (1:18,409), Leclerc (1:18,186) i Bottas (1:17,879) - všichni na měkkých pneumatikách.
📻 "They don't have radio at Racing Point?" - Grosjean📻 "What the ****** is he doing man? I didn't see him" - Perez#TuscanGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/6O5FSfsPgt
— Formula 1 (@F1) September 11, 2020Potíže s pohonnou jednotkou zaznamenal po hodině Grosjean: "Problém s motorem, žádný výkon v 2., 3., 4., 5., 10 a v 11. Netuším, co dělají se strategií," podivoval se pilot Haasu, navíc se zlobil na překážejícího Péreze: "To u Racing Pointu nemají rádio?"
Vettela z továrního týmu pro změnu trápily pneumatiky: "Můžu zajet také do boxů, pneumatiky jsou příliš horké." Rychlé zatáčky jim dávají zabrat. Verstappen mezitím ukrojil další desetinky z náskoku Stříbrných šíp: 1:17,927 min.
Nejlepší formu si drží Mercedes, jemuž na záda dýchá Verstappen s Red Bullem. Ferrari v rukou Leclerca ale vypadá podstatně konkurenceschopněji než v posledních dvou závodech, Charles dokonce předčil Lewise. Udrží se Scuderia vpředu i zítra, když všichni zvednou výkon svých pohonných jednotek?
Ve středu pole je zatím nejrychlejší AlphaTauri před Renaultem, za nimi se pak řadí McLaren s Alfou Romeo. Překvapivě vzadu končí oba vozy Racing Pointu, stále však jde jen o 1. trénink.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.