Šéf McLarenu Andreas Seidl uznává, že Racing Point je vzhledem k potenciálu vozu RP20 stále favoritem na získání třetího místa v letošním Poháru konstruktérů.
McLaren sice minulou neděli po parádním výsledku vybojoval 30 bodů, nejvíce ze všech, a v šampionátu má na třetím místě před čtvrtým Racing Pointem 16 bodů k dobru, přesto ještě jejich vozu MCL35 trochu na svého hlavního soupeře schází.
A to ještě byl ještě Racing Point byl potrestán odebráním 15 bodů za kopírování Mercedesu, jinak by v tabulce byla situace vyrovnanější. Kauza už je uzavřená poté, co všechny týmy stáhly v neděli své odvolání proti verdiktu FIA, včetně Ferrari či samotné poškozené stáje.
Podle Seidla Racing Point trochu ztratil tempo na okruzích vyžadujících nižší přítlak - ve Spa, kdy získal jen 3 body, či v Monze, kdo mohl skončit mnohem lépe.
"Pokud jde o čistý potenciál vozu, pak si myslím, že vůz Racing Pointu má stále navrch, obzvlášť když se teď vrátíme zpět na normálnější okruhy, jež jsou před námi. Rozhodně se však domnívám, že jako tým, společně s našimi dvěma jezdci a úsilím ve vývoji letošního auta, s nimi můžeme bojovat. Pokusíme se o to až do posledního závodu," říká Seidl.
Očekává, že jeho McLaren by tento týden v Mugellu mohl být silný, nicméně bude čelit silné konkurenci: "Papírově nám tato trať sedí. Zároveň to je momentálně velmi obtížné přečíst, protože všichni na svá auta stále nasazují novinky."
"Také když například čtete komentáře Renaultu, že s vozem rozhodně dosáhli pokroku nezávisle na konfiguraci přítlaku, tak to bude zajímavé sledovat, jak na tom budou v Mugellu. Racing Point bude silný, Ferrari se na odlišném druhu okruhu může také zapojit do souboje, takže si myslím, že to mezi námi všemi zůstane těsné," pokračuje šéf McLarenu.
"Rozhodně vím, že máme velmi silnou jezdeckou sestavu, což je naší silnou stránkou. Máme jasno v tom, že jim vždy poskytujeme stejné příležitosti a možnosti, pokud jde o strategii či hardware, aby měli na dráze šanci bojovat," odhaluje absenci týmové režie.
"Během závod bychom zasáhli pouze tehdy, pokud by z toho tým měl jasný užitek, kdyby na sebe narazili kvůli odlišných strategií nebo kdyby jedno auto mělo problém a nemělo by to cenu zdržovat to druhé. Dva velmi silní jezdci jsou pro tým velmi cenní," vysvětluje.
"Vždy zaberou, když se to počítá, díky tomu získáváme ty skvělé pozice na startu v neděli. Proto jsme loni skončili v šampionátu čtvrtí a momentálně jsme na třetí pozici," libuje si Seidl.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.