Šéf McLarenu Andreas Seidl uznává, že Racing Point je vzhledem k potenciálu vozu RP20 stále favoritem na získání třetího místa v letošním Poháru konstruktérů.
McLaren sice minulou neděli po parádním výsledku vybojoval 30 bodů, nejvíce ze všech, a v šampionátu má na třetím místě před čtvrtým Racing Pointem 16 bodů k dobru, přesto ještě jejich vozu MCL35 trochu na svého hlavního soupeře schází.
A to ještě byl ještě Racing Point byl potrestán odebráním 15 bodů za kopírování Mercedesu, jinak by v tabulce byla situace vyrovnanější. Kauza už je uzavřená poté, co všechny týmy stáhly v neděli své odvolání proti verdiktu FIA, včetně Ferrari či samotné poškozené stáje.
Podle Seidla Racing Point trochu ztratil tempo na okruzích vyžadujících nižší přítlak - ve Spa, kdy získal jen 3 body, či v Monze, kdo mohl skončit mnohem lépe.
"Pokud jde o čistý potenciál vozu, pak si myslím, že vůz Racing Pointu má stále navrch, obzvlášť když se teď vrátíme zpět na normálnější okruhy, jež jsou před námi. Rozhodně se však domnívám, že jako tým, společně s našimi dvěma jezdci a úsilím ve vývoji letošního auta, s nimi můžeme bojovat. Pokusíme se o to až do posledního závodu," říká Seidl.
Očekává, že jeho McLaren by tento týden v Mugellu mohl být silný, nicméně bude čelit silné konkurenci: "Papírově nám tato trať sedí. Zároveň to je momentálně velmi obtížné přečíst, protože všichni na svá auta stále nasazují novinky."
"Také když například čtete komentáře Renaultu, že s vozem rozhodně dosáhli pokroku nezávisle na konfiguraci přítlaku, tak to bude zajímavé sledovat, jak na tom budou v Mugellu. Racing Point bude silný, Ferrari se na odlišném druhu okruhu může také zapojit do souboje, takže si myslím, že to mezi námi všemi zůstane těsné," pokračuje šéf McLarenu.
"Rozhodně vím, že máme velmi silnou jezdeckou sestavu, což je naší silnou stránkou. Máme jasno v tom, že jim vždy poskytujeme stejné příležitosti a možnosti, pokud jde o strategii či hardware, aby měli na dráze šanci bojovat," odhaluje absenci týmové režie.
"Během závod bychom zasáhli pouze tehdy, pokud by z toho tým měl jasný užitek, kdyby na sebe narazili kvůli odlišných strategií nebo kdyby jedno auto mělo problém a nemělo by to cenu zdržovat to druhé. Dva velmi silní jezdci jsou pro tým velmi cenní," vysvětluje.
"Vždy zaberou, když se to počítá, díky tomu získáváme ty skvělé pozice na startu v neděli. Proto jsme loni skončili v šampionátu čtvrtí a momentálně jsme na třetí pozici," libuje si Seidl.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.