Šéf McLarenu Andreas Seidl uznává, že Racing Point je vzhledem k potenciálu vozu RP20 stále favoritem na získání třetího místa v letošním Poháru konstruktérů.
McLaren sice minulou neděli po parádním výsledku vybojoval 30 bodů, nejvíce ze všech, a v šampionátu má na třetím místě před čtvrtým Racing Pointem 16 bodů k dobru, přesto ještě jejich vozu MCL35 trochu na svého hlavního soupeře schází.
A to ještě byl ještě Racing Point byl potrestán odebráním 15 bodů za kopírování Mercedesu, jinak by v tabulce byla situace vyrovnanější. Kauza už je uzavřená poté, co všechny týmy stáhly v neděli své odvolání proti verdiktu FIA, včetně Ferrari či samotné poškozené stáje.
Podle Seidla Racing Point trochu ztratil tempo na okruzích vyžadujících nižší přítlak - ve Spa, kdy získal jen 3 body, či v Monze, kdo mohl skončit mnohem lépe.
"Pokud jde o čistý potenciál vozu, pak si myslím, že vůz Racing Pointu má stále navrch, obzvlášť když se teď vrátíme zpět na normálnější okruhy, jež jsou před námi. Rozhodně se však domnívám, že jako tým, společně s našimi dvěma jezdci a úsilím ve vývoji letošního auta, s nimi můžeme bojovat. Pokusíme se o to až do posledního závodu," říká Seidl.
Očekává, že jeho McLaren by tento týden v Mugellu mohl být silný, nicméně bude čelit silné konkurenci: "Papírově nám tato trať sedí. Zároveň to je momentálně velmi obtížné přečíst, protože všichni na svá auta stále nasazují novinky."
"Také když například čtete komentáře Renaultu, že s vozem rozhodně dosáhli pokroku nezávisle na konfiguraci přítlaku, tak to bude zajímavé sledovat, jak na tom budou v Mugellu. Racing Point bude silný, Ferrari se na odlišném druhu okruhu může také zapojit do souboje, takže si myslím, že to mezi námi všemi zůstane těsné," pokračuje šéf McLarenu.
"Rozhodně vím, že máme velmi silnou jezdeckou sestavu, což je naší silnou stránkou. Máme jasno v tom, že jim vždy poskytujeme stejné příležitosti a možnosti, pokud jde o strategii či hardware, aby měli na dráze šanci bojovat," odhaluje absenci týmové režie.
"Během závod bychom zasáhli pouze tehdy, pokud by z toho tým měl jasný užitek, kdyby na sebe narazili kvůli odlišných strategií nebo kdyby jedno auto mělo problém a nemělo by to cenu zdržovat to druhé. Dva velmi silní jezdci jsou pro tým velmi cenní," vysvětluje.
"Vždy zaberou, když se to počítá, díky tomu získáváme ty skvělé pozice na startu v neděli. Proto jsme loni skončili v šampionátu čtvrtí a momentálně jsme na třetí pozici," libuje si Seidl.
Toto Wolff přiznal, že druhé místo Mercedesu v Poháru konstruktérů 2025 v něm zanechalo smíšené emoce. Zatímco výsledek potvrzuje návrat mezi elitu, ambice týmu sahají výš než na druhou příčku.
Kimi Antonelli zažil v premiérové sezoně F1 výrazné výkyvy, kdy po slibném startu následovalo slabší období během evropských závodů. Mladý Ital prozradil, kdy nastal opětovný zlom ke zlepšení výkonů.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.