Šéf McLarenu Andreas Seidl uznává, že Racing Point je vzhledem k potenciálu vozu RP20 stále favoritem na získání třetího místa v letošním Poháru konstruktérů.
McLaren sice minulou neděli po parádním výsledku vybojoval 30 bodů, nejvíce ze všech, a v šampionátu má na třetím místě před čtvrtým Racing Pointem 16 bodů k dobru, přesto ještě jejich vozu MCL35 trochu na svého hlavního soupeře schází.
A to ještě byl ještě Racing Point byl potrestán odebráním 15 bodů za kopírování Mercedesu, jinak by v tabulce byla situace vyrovnanější. Kauza už je uzavřená poté, co všechny týmy stáhly v neděli své odvolání proti verdiktu FIA, včetně Ferrari či samotné poškozené stáje.
Podle Seidla Racing Point trochu ztratil tempo na okruzích vyžadujících nižší přítlak - ve Spa, kdy získal jen 3 body, či v Monze, kdo mohl skončit mnohem lépe.
"Pokud jde o čistý potenciál vozu, pak si myslím, že vůz Racing Pointu má stále navrch, obzvlášť když se teď vrátíme zpět na normálnější okruhy, jež jsou před námi. Rozhodně se však domnívám, že jako tým, společně s našimi dvěma jezdci a úsilím ve vývoji letošního auta, s nimi můžeme bojovat. Pokusíme se o to až do posledního závodu," říká Seidl.
Očekává, že jeho McLaren by tento týden v Mugellu mohl být silný, nicméně bude čelit silné konkurenci: "Papírově nám tato trať sedí. Zároveň to je momentálně velmi obtížné přečíst, protože všichni na svá auta stále nasazují novinky."
"Také když například čtete komentáře Renaultu, že s vozem rozhodně dosáhli pokroku nezávisle na konfiguraci přítlaku, tak to bude zajímavé sledovat, jak na tom budou v Mugellu. Racing Point bude silný, Ferrari se na odlišném druhu okruhu může také zapojit do souboje, takže si myslím, že to mezi námi všemi zůstane těsné," pokračuje šéf McLarenu.
"Rozhodně vím, že máme velmi silnou jezdeckou sestavu, což je naší silnou stránkou. Máme jasno v tom, že jim vždy poskytujeme stejné příležitosti a možnosti, pokud jde o strategii či hardware, aby měli na dráze šanci bojovat," odhaluje absenci týmové režie.
"Během závod bychom zasáhli pouze tehdy, pokud by z toho tým měl jasný užitek, kdyby na sebe narazili kvůli odlišných strategií nebo kdyby jedno auto mělo problém a nemělo by to cenu zdržovat to druhé. Dva velmi silní jezdci jsou pro tým velmi cenní," vysvětluje.
"Vždy zaberou, když se to počítá, díky tomu získáváme ty skvělé pozice na startu v neděli. Proto jsme loni skončili v šampionátu čtvrtí a momentálně jsme na třetí pozici," libuje si Seidl.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.