Už je to oficiální. Sergio Pérez opustí na konci letošní sezony Racing Point, oznámil to prostřednictvím svých sociálních sítí.
Přišlo to jako blesk z čistého nebe. Sergio Pérez po letošní sezoně končí u Racing Pointu. Sám Mexičan tuto informaci dnes večer potvrdil na svých sociálních sítích. Ne snad, že by se to nečekalo, spekulace o Mexičanově konci probíhaly éterem už delší dobu. Třebaže měl dlouhodobý platný kontrakt, náhlé oznámení o vzájemném rozchodu každopádně i tak překvapilo.
„Všechno má svůj začátek i konec. Po sedmi společných letech je naše vzájemné soužití u konce. Trochu to bolí, protože jsem do týmu přišel v těžkých časech, které jsme společně překonali. Zachránili jsme pracovní místa spoustě lidem, zůstanou mi krásné vzpomínky," vyznává se Pérez.
Kam teď zamíří ale ještě neví. Prioritou je však zůstat ve Formuli 1. Už dřív se přitom spekulovalo o zájmu Haasu a Alfy Romeo, kterým by se jezdec Pérezova formátu hodil. Zvlášť, když řada zdrojů hovoří o tom, že Kimi Raikkonen ukončí po letošní sezoně svou bohatou kariéru.
„Chci zůstat ve formuli 1, ale uvidíme, jestli se mi podaří najít projekt, který mě bude motivovat k tomu, abych se mu upsal," hlásí.
A kdo zamíří do Racing Pontu alias budoucího Aston Martinu? Největším kandidátem je bezesporu Sebastian Vettel, o něhož má Lawrence Stroll dlouhodobě eminentní zájem. Potvrzení vzájemné spolupráce by mohlo přijít už v Mugellu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.