Už je to oficiální. Sergio Pérez opustí na konci letošní sezony Racing Point, oznámil to prostřednictvím svých sociálních sítí.
Přišlo to jako blesk z čistého nebe. Sergio Pérez po letošní sezoně končí u Racing Pointu. Sám Mexičan tuto informaci dnes večer potvrdil na svých sociálních sítích. Ne snad, že by se to nečekalo, spekulace o Mexičanově konci probíhaly éterem už delší dobu. Třebaže měl dlouhodobý platný kontrakt, náhlé oznámení o vzájemném rozchodu každopádně i tak překvapilo.
„Všechno má svůj začátek i konec. Po sedmi společných letech je naše vzájemné soužití u konce. Trochu to bolí, protože jsem do týmu přišel v těžkých časech, které jsme společně překonali. Zachránili jsme pracovní místa spoustě lidem, zůstanou mi krásné vzpomínky," vyznává se Pérez.
Kam teď zamíří ale ještě neví. Prioritou je však zůstat ve Formuli 1. Už dřív se přitom spekulovalo o zájmu Haasu a Alfy Romeo, kterým by se jezdec Pérezova formátu hodil. Zvlášť, když řada zdrojů hovoří o tom, že Kimi Raikkonen ukončí po letošní sezoně svou bohatou kariéru.
„Chci zůstat ve formuli 1, ale uvidíme, jestli se mi podaří najít projekt, který mě bude motivovat k tomu, abych se mu upsal," hlásí.
A kdo zamíří do Racing Pontu alias budoucího Aston Martinu? Největším kandidátem je bezesporu Sebastian Vettel, o něhož má Lawrence Stroll dlouhodobě eminentní zájem. Potvrzení vzájemné spolupráce by mohlo přijít už v Mugellu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.