Už je to oficiální. Sergio Pérez opustí na konci letošní sezony Racing Point, oznámil to prostřednictvím svých sociálních sítí.
Přišlo to jako blesk z čistého nebe. Sergio Pérez po letošní sezoně končí u Racing Pointu. Sám Mexičan tuto informaci dnes večer potvrdil na svých sociálních sítích. Ne snad, že by se to nečekalo, spekulace o Mexičanově konci probíhaly éterem už delší dobu. Třebaže měl dlouhodobý platný kontrakt, náhlé oznámení o vzájemném rozchodu každopádně i tak překvapilo.
„Všechno má svůj začátek i konec. Po sedmi společných letech je naše vzájemné soužití u konce. Trochu to bolí, protože jsem do týmu přišel v těžkých časech, které jsme společně překonali. Zachránili jsme pracovní místa spoustě lidem, zůstanou mi krásné vzpomínky," vyznává se Pérez.
Kam teď zamíří ale ještě neví. Prioritou je však zůstat ve Formuli 1. Už dřív se přitom spekulovalo o zájmu Haasu a Alfy Romeo, kterým by se jezdec Pérezova formátu hodil. Zvlášť, když řada zdrojů hovoří o tom, že Kimi Raikkonen ukončí po letošní sezoně svou bohatou kariéru.
„Chci zůstat ve formuli 1, ale uvidíme, jestli se mi podaří najít projekt, který mě bude motivovat k tomu, abych se mu upsal," hlásí.
A kdo zamíří do Racing Pontu alias budoucího Aston Martinu? Největším kandidátem je bezesporu Sebastian Vettel, o něhož má Lawrence Stroll dlouhodobě eminentní zájem. Potvrzení vzájemné spolupráce by mohlo přijít už v Mugellu.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.