Už je to oficiální. Sergio Pérez opustí na konci letošní sezony Racing Point, oznámil to prostřednictvím svých sociálních sítí.
Přišlo to jako blesk z čistého nebe. Sergio Pérez po letošní sezoně končí u Racing Pointu. Sám Mexičan tuto informaci dnes večer potvrdil na svých sociálních sítích. Ne snad, že by se to nečekalo, spekulace o Mexičanově konci probíhaly éterem už delší dobu. Třebaže měl dlouhodobý platný kontrakt, náhlé oznámení o vzájemném rozchodu každopádně i tak překvapilo.
„Všechno má svůj začátek i konec. Po sedmi společných letech je naše vzájemné soužití u konce. Trochu to bolí, protože jsem do týmu přišel v těžkých časech, které jsme společně překonali. Zachránili jsme pracovní místa spoustě lidem, zůstanou mi krásné vzpomínky," vyznává se Pérez.
Kam teď zamíří ale ještě neví. Prioritou je však zůstat ve Formuli 1. Už dřív se přitom spekulovalo o zájmu Haasu a Alfy Romeo, kterým by se jezdec Pérezova formátu hodil. Zvlášť, když řada zdrojů hovoří o tom, že Kimi Raikkonen ukončí po letošní sezoně svou bohatou kariéru.
„Chci zůstat ve formuli 1, ale uvidíme, jestli se mi podaří najít projekt, který mě bude motivovat k tomu, abych se mu upsal," hlásí.
A kdo zamíří do Racing Pontu alias budoucího Aston Martinu? Největším kandidátem je bezesporu Sebastian Vettel, o něhož má Lawrence Stroll dlouhodobě eminentní zájem. Potvrzení vzájemné spolupráce by mohlo přijít už v Mugellu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.