Letošní monopost Ferrari SF1000 je lepší než jeho předchůdce, doplácí však na nedostatek výkonu motoru. A utrpení italského týmu se podle Sebastiana Vettela nijak jednoduše zkrátit nedá, návrat do formy potrvá.
Scuderia má za sebou pár mizerných závodů, když ve Spa dojela mimo body a minulý víkend na domácí půdě v Monze cíl ani jeden z jejich pilotů nespatřil - Sebastian Vettel odstoupil po selhání brzd a Charles Leclerc s nestabilním vozem havaroval ve vysoké rychlosti v Parabolice.
Pro tým nyní bude těžké se přesunout k dalšímu domácímu závodu v Mugellu se zdviženou hlavou: "V životě neexistují žádné zkratky a my se v této pozici nacházíme zřejmě proto, že si to zasloužíme. Trápíme se, celý tým trpí, a já jsem jeho jednou součástí," poznamenává Vettel.
Na vině je zejména slabší pohonná jednotka, kterou muselo Ferrari po loňskému přezkoumání technickými komisaři a tajné dohodě s FIA přepracovat. Přispělo to k tomu, že se projevily další slabiny rudého monopostu?
Podle Vettela nikoliv: "To je podle mě těžké k zodpovězení. Letošní auto vychází z toho loňského. Pokusili jsme se učinit pokrok, ten největší možný. Samozřejmě, že se nacházíme v náročné pozici, protože se letos trápíme s pohonnou jednotkou, s vozem a celkově."
"Jak jsem řekl, vychází z loňského roku a proti němu představuje pokrok. Byli bychom rádi, kdyby byl větší. Ale to je to, co dokážeme dělat. A očividně ze současné situace dostáváme maximum," popisuje Vettel nelichotivé výsledky momentálně šestého týmu v pořadí konstruktérů.
"Všechno se děje z nějakého důvodu, a my jsme z určitého důvodu pomalí. Je to těžké, a nejsem sám, kdo trpí," pokračuje s odkazem na úpravy, které museli po předchozích letech provést na pohonné jednotce, která na rovinkách dominovala.
Přesto věří, že by letos mohli dosáhnout určitého zvratu: "Musíme udělat maximum, abychom sezónu zakončili hodnotně. Stále je před námi spousta závodů a spousta věcí, které musíme řádně uchopit a pochopit, čili spousta práce. Musíme se na to soustředit."
"Chtěl bych teď být na dráze, a to ne na konci pole. Ale někdy si nemůžete vybírat, musíte se vyrovnat s tím, co máte. Momentálně to je takové, jaké to je, musíme tedy zvednout hlavu, i když to je těžké," dodává Vettel před Velkou cenou Toskánska, která představuje 1000. závod Ferrari ve Formuli 1, což oslaví speciálním zbarvením.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.