Ferrari dorazí tento víkend do Mugella ve speciálním historickém zbarvení, aby oslavilo svůj 1000. závod ve Formuli 1, byť momentálně není v nikterak oslnivé formě.
"Tento víkend půjde o náš 1000. závod v F1. Pro tým to je zvláštní milník, který rádi oslavíme v Mugellu," uvádí stáj z Maranella. Jde o temnější odstíny červené barvy (viz obrázek nahoře) na vozech SF1000, s nimiž do Velké ceny Toskánska nastoupí Sebastian Vettel a Charles Leclerc.
Design m8 připomenout zbarvení, s nimž se Scuderia objevila již v roce 1950 při svém debutu ve Velké ceně Monaka, kam k 2. podniku sezóny Scuderia přijela se třemi vozy Ferrari 125. Alberto Ascari tam dojel druhý, Raymond Sommer čtvrtý a Luigi Villoresi odstoupil.
V Mugellu se obvykle nezávodí, tento okruh vlastněný Ferrari se do kalendáře dostal díky pandemii koronaviru. Tým tam dorazí po neúspěšné Velké ceně Itálie, kde oba piloti odstoupili už v její první polovině - Vettelovi selhaly brzdy, zatímco Leclerc havaroval ve vysoké rychlosti v Parabolice v době, kdy se pohyboval na šestém místě.
Scuderia nyní analyzuje jeho šasi, aby rozhodla, zda jej nahradí novým nebo jej bude moci opravit. Podle šéfa Mattia Binotto šlo o to "nejhorší zakončení víkendu," kdy se ani jeden z vozů nedostal v kvalifikaci do první desítky - poprvé po 36 letech.
"Už kvalifikace byla velmi náročná, ale nedokončit závod je ještě horší, obzvlášť po problému se spolehlivostí u Seba. Domnívám se však, že musíme otočit stránku a hledět před sebe, abychom se ponaučili a udělali pokrok. Mugello další týden bude důležité, půjde o 1000. velkou cenu, takže se pokusíme být na ten víkend co nejlépe připraveni," shrnuje Binotto.
Ferrari po závodu v Monze kleslo na 6. příčku v šampionátu konstruktérů, s 61 body mu na pátý Renault schází 10 bodů. Před ním jsou dále Racing Point, McLaren, Red Bull či Mercedes, za sebou má jen AlphaTauri, Alfu Romeo, Haas a Williams.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.