Ferrari dorazí tento víkend do Mugella ve speciálním historickém zbarvení, aby oslavilo svůj 1000. závod ve Formuli 1, byť momentálně není v nikterak oslnivé formě.
"Tento víkend půjde o náš 1000. závod v F1. Pro tým to je zvláštní milník, který rádi oslavíme v Mugellu," uvádí stáj z Maranella. Jde o temnější odstíny červené barvy (viz obrázek nahoře) na vozech SF1000, s nimiž do Velké ceny Toskánska nastoupí Sebastian Vettel a Charles Leclerc.
Design m8 připomenout zbarvení, s nimž se Scuderia objevila již v roce 1950 při svém debutu ve Velké ceně Monaka, kam k 2. podniku sezóny Scuderia přijela se třemi vozy Ferrari 125. Alberto Ascari tam dojel druhý, Raymond Sommer čtvrtý a Luigi Villoresi odstoupil.
V Mugellu se obvykle nezávodí, tento okruh vlastněný Ferrari se do kalendáře dostal díky pandemii koronaviru. Tým tam dorazí po neúspěšné Velké ceně Itálie, kde oba piloti odstoupili už v její první polovině - Vettelovi selhaly brzdy, zatímco Leclerc havaroval ve vysoké rychlosti v Parabolice v době, kdy se pohyboval na šestém místě.
Scuderia nyní analyzuje jeho šasi, aby rozhodla, zda jej nahradí novým nebo jej bude moci opravit. Podle šéfa Mattia Binotto šlo o to "nejhorší zakončení víkendu," kdy se ani jeden z vozů nedostal v kvalifikaci do první desítky - poprvé po 36 letech.
"Už kvalifikace byla velmi náročná, ale nedokončit závod je ještě horší, obzvlášť po problému se spolehlivostí u Seba. Domnívám se však, že musíme otočit stránku a hledět před sebe, abychom se ponaučili a udělali pokrok. Mugello další týden bude důležité, půjde o 1000. velkou cenu, takže se pokusíme být na ten víkend co nejlépe připraveni," shrnuje Binotto.
Ferrari po závodu v Monze kleslo na 6. příčku v šampionátu konstruktérů, s 61 body mu na pátý Renault schází 10 bodů. Před ním jsou dále Racing Point, McLaren, Red Bull či Mercedes, za sebou má jen AlphaTauri, Alfu Romeo, Haas a Williams.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.