Lewis Hamilton si šel během přerušení osobně "posvítit" na komisaře, kteří mu udělili trest za to, že zamířil do boxové uličky v době, kdy to bylo zakázané. Mercedes vysvětluje, proč k pochybení z jejich strany došlo.
Boxová ulička byla v průběhu závodu uzavřena hned poté, co svůj vůz před začátkem cílové rovinky odstavil Kevin Magnussen a na trať vyrazil safety-car. Mercedes si to uvědomil až v době, kdy Hamilton zamířil k mechanikům.
Samotný pilot si přitom nepovšiml výstražných znamení, která vjezd do boxů zakazovala, komisaři mu proto během půlhodinového přerušení závodu udělili 10sekundovou stop & go penalizaci. To se Lewisovi nelíbilo, proto před restartem osobně zamířil do jejich kanceláře. Co jej k tomu vedlo a proč?
"Vrátil jsem se, promluvil jsem si s týmem. Neměli žádné video. Chtěl jsem jen vidět, co jsme nepostřehli. Při nájezdu do boxů jsem přísahal, že tam nebylo žádné červené světlo. Nešel jsem za Michaelem [Masim], šel jsem za dalšími komisaři, kteří rozhodují o penalizacích," uvádí britský jezdec.
A painful day for the Team. But we’re bold enough to own up when we make a mistake. 💪 It’s P5 and P7 at the flag for the boys. A mega comeback drive by Lewis after the penalty.Congratulations to @PierreGASLY and @AlphaTauriF1! What a day. 👏👏👏👏 pic.twitter.com/u35rPetb7Y
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 6, 2020
"Rychle mi ukázali záběry z vozu. Byly na něm vidět dvě značky s křížkem. Ve skutečnosti jsem je neviděl, protože jsem se koukal jinam. Pak jsem s tím už nic dělat nemohl, takže jsem odešel, vrátil jsem se a převlékl se. Proto jsem na rošt nakonec dorazil trochu se zpožděním," přibližuje Hamilton, jenž se po propadu na konec ve druhé části závodu propracoval na sedmé místo.
"Nevzpomínám si, že by tady někdy byl indikátor pro uzavření boxové uličky. Vlastně jsem nikdy netušil, že by mohl být vlevo. To byla nová zkušenost," pokračuje lídr šampionátu. Nelíbilo se mu ani to, co incidentu předcházelo.
Komisaři totiž Magnussenův odstavený vůz nezatlačili zpět mimo trať do blízké mezery mezi zídkou, místo toho s ním zamířili do boxové uličky, ke které to měli mnohem dále před sebou. "Nejsem si jistý tím, proč s autem nezacouvali do mezery, do které mohli. Proč jej k čertu tlačili? Vím proč, ale nechápu, proč takové rozhodnutí bylo nezbytné, jelikož to nebylo zapotřebí," popisuje pilot Mercedesu.
Win or lose. Always a Champion 💪@LewisHamilton 🤝 @PierreGASLY pic.twitter.com/AAGHippo7q
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 6, 2020
Jak hodnotí celou situaci jeho šéf Toto Wolff? "Šlo o řadu událostí, kterých jsme si zřejmě mohli povšimnout dříve. Přijatá rozhodnutí byla vysoce neobvyklá, ale všechna byla absolutně v souladu s pravidly. Jeden z vozů Haasu zaparkoval vpravo poblíž vjezdu do boxů, na vnitřní straně Parabolici a svítila tam jedna žlutá."
"O 11 sekund později byl vypuštěn safety car. Hned poté zčervenal nájezd do boxové uličky. Jenže nebyl přesně červený, šlo o dva žluté křížky na vnějšku. Jeden ze stratégů křičel do rádia, když jsme najížděli do boxové uličky. Panoval zmatek. Nevidíme značky. Tohle je zkrátka sekvence událostí, které zkazily Lewisův závod. Nemáme radost, musíte to však přijmout," lituje Wolff.
"Z boxové zídky zkrátka ty žluté křížky nevidíte, a pokud si je nevšimne jezdec, co podle mě je absolutně pravdivé, tak jediný způsob, jak zjistit, že boxová ulička byla zavřená, je podívat se na čtvrtou stránku komunikačního systému FIA," pokračuje šéf Mercedesu.
"Nikdo se na tu stránku nedívá, když je vypuštěn safety car a pilot má přijet do boxů. Všechno se soustředí na zastávku. Řekl bych, že to je nešťastné a že šlo o velmi neobvyklé rozhodnutí uzavřít boxovou uličku," dodává šéf F1 týmu, který zaměstnává kolem 1800 lidí.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.