Lewis Hamilton si šel během přerušení osobně "posvítit" na komisaře, kteří mu udělili trest za to, že zamířil do boxové uličky v době, kdy to bylo zakázané. Mercedes vysvětluje, proč k pochybení z jejich strany došlo.
Boxová ulička byla v průběhu závodu uzavřena hned poté, co svůj vůz před začátkem cílové rovinky odstavil Kevin Magnussen a na trať vyrazil safety-car. Mercedes si to uvědomil až v době, kdy Hamilton zamířil k mechanikům.
Samotný pilot si přitom nepovšiml výstražných znamení, která vjezd do boxů zakazovala, komisaři mu proto během půlhodinového přerušení závodu udělili 10sekundovou stop & go penalizaci. To se Lewisovi nelíbilo, proto před restartem osobně zamířil do jejich kanceláře. Co jej k tomu vedlo a proč?
"Vrátil jsem se, promluvil jsem si s týmem. Neměli žádné video. Chtěl jsem jen vidět, co jsme nepostřehli. Při nájezdu do boxů jsem přísahal, že tam nebylo žádné červené světlo. Nešel jsem za Michaelem [Masim], šel jsem za dalšími komisaři, kteří rozhodují o penalizacích," uvádí britský jezdec.
A painful day for the Team. But we’re bold enough to own up when we make a mistake. 💪 It’s P5 and P7 at the flag for the boys. A mega comeback drive by Lewis after the penalty.Congratulations to @PierreGASLY and @AlphaTauriF1! What a day. 👏👏👏👏 pic.twitter.com/u35rPetb7Y
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 6, 2020
"Rychle mi ukázali záběry z vozu. Byly na něm vidět dvě značky s křížkem. Ve skutečnosti jsem je neviděl, protože jsem se koukal jinam. Pak jsem s tím už nic dělat nemohl, takže jsem odešel, vrátil jsem se a převlékl se. Proto jsem na rošt nakonec dorazil trochu se zpožděním," přibližuje Hamilton, jenž se po propadu na konec ve druhé části závodu propracoval na sedmé místo.
"Nevzpomínám si, že by tady někdy byl indikátor pro uzavření boxové uličky. Vlastně jsem nikdy netušil, že by mohl být vlevo. To byla nová zkušenost," pokračuje lídr šampionátu. Nelíbilo se mu ani to, co incidentu předcházelo.
Komisaři totiž Magnussenův odstavený vůz nezatlačili zpět mimo trať do blízké mezery mezi zídkou, místo toho s ním zamířili do boxové uličky, ke které to měli mnohem dále před sebou. "Nejsem si jistý tím, proč s autem nezacouvali do mezery, do které mohli. Proč jej k čertu tlačili? Vím proč, ale nechápu, proč takové rozhodnutí bylo nezbytné, jelikož to nebylo zapotřebí," popisuje pilot Mercedesu.
Win or lose. Always a Champion 💪@LewisHamilton 🤝 @PierreGASLY pic.twitter.com/AAGHippo7q
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) September 6, 2020
Jak hodnotí celou situaci jeho šéf Toto Wolff? "Šlo o řadu událostí, kterých jsme si zřejmě mohli povšimnout dříve. Přijatá rozhodnutí byla vysoce neobvyklá, ale všechna byla absolutně v souladu s pravidly. Jeden z vozů Haasu zaparkoval vpravo poblíž vjezdu do boxů, na vnitřní straně Parabolici a svítila tam jedna žlutá."
"O 11 sekund později byl vypuštěn safety car. Hned poté zčervenal nájezd do boxové uličky. Jenže nebyl přesně červený, šlo o dva žluté křížky na vnějšku. Jeden ze stratégů křičel do rádia, když jsme najížděli do boxové uličky. Panoval zmatek. Nevidíme značky. Tohle je zkrátka sekvence událostí, které zkazily Lewisův závod. Nemáme radost, musíte to však přijmout," lituje Wolff.
"Z boxové zídky zkrátka ty žluté křížky nevidíte, a pokud si je nevšimne jezdec, co podle mě je absolutně pravdivé, tak jediný způsob, jak zjistit, že boxová ulička byla zavřená, je podívat se na čtvrtou stránku komunikačního systému FIA," pokračuje šéf Mercedesu.
"Nikdo se na tu stránku nedívá, když je vypuštěn safety car a pilot má přijet do boxů. Všechno se soustředí na zastávku. Řekl bych, že to je nešťastné a že šlo o velmi neobvyklé rozhodnutí uzavřít boxovou uličku," dodává šéf F1 týmu, který zaměstnává kolem 1800 lidí.
            Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.