Stříbrné šípy si ve Velké ceně Belgie dojely pro další zlato a stříbro, po závodě měl však jejich šéf Toto Wolff co vysvětlovat po reakci Valtteriho Bottase, jenž v jeho průběhu nevycházel z údivu kvůli pokynu z boxové zídky.
Lewis Hamilton startoval po vyhrané kvalifikaci z první pozice, kterou si po celou dobu hlídal. Jeho finský týmový kolega se dotázal, zda může "jednou zatlačit," aby se na něj na začátku závodu dotáhl, jelikož ztrácel přes jednu sekundu a nemohl aktivovat DRS.
Jenže Bottasův inženýr mu odpověděl, že má sice agresivnější mód motoru k dispozici, ale "dohodli jsme se, že jej nebudeme používat jeden proti druhému." To Fina zaskočilo: "O tomhle jsem nikdy neslyšel!"
Šéf Mercedesu po dojezdu do cíle úspěšného závodu vysvětloval, že vysoce výkonné módy motoru určené k předjíždění si měli nechávat v rezervě, aby se mohli bránit případným útokům Maxe Verstappena, jenž se svým Red Bullem dojel na třetím místě.
"Nemáme mezi jezdci stanovené žádná pravidla, mohou spolu volně závodit. dopoledne jsme o tom diskutovali a odsouhlasili jsme si, že máme jen omezené množství 'předjetí' a že je nebudeme používat proti sobě, nebo ten druhý proti prvnímu," uvádí Wolff.
LAP 15/44 We're racing again! #BelgianGP 🇧🇪 #F1 pic.twitter.com/2zw56TOsAM
— Formula 1 (@F1) August 30, 2020"Vždy existuje riziko, že to budete potřebovat proti Maxovi nebo jinému autu. To je to, na co jsme poukazovali. U Valtteriho šlo zřejmě o chybu v komunikaci mezi ním a některým z kluků. Proto jsme to opět zdůraznili," popírá šéf Mercedesu využití týmové režie.
Podle Bottase se nedalo říct, že v některých okamžicích závodů nebyl rychlejší než Hamilton, jelikož jezdil ve 'špinavém' vzduchu za svým týmovým kolegou, a tudíž také více ždímat své pneumatiky. Jeho největší šanci na předjetí byl start, po němž měl lepší výjezd z 1 zatáčky, nakonec však musel ubrat, aby do Lewise nenarazil.
"Snažil jsem se příležitosti využít. Ta první přišla po startu, z první zatáčky jsem se rozjel lépe, takže jsem musel ubrat, abych do něj nenajel. Pokusil jsem se nechat si trochu odstup, abych pak využil aerodynamického stínu, jenže mě překvapilo, jak malý rozdíl způsobil, když jsme se s větrem v zádech blížili k zatáčce č. 5. Při restartu to vlastně bylo stejné. Doufal jsem, že ho dostihnu, ale zkrátka to nešlo," zhodnotil Bottas.
Po sedmém podniku sezóny 2020 na svého týmového kolegu ztrácí už 50 bodů, před Finem je na druhé příčce s náskokem tří bodů Verstappen, jemuž se stejně jako Valtterimu podařilo letos zatím jedenkrát zvítězit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.