Stříbrné šípy si ve Velké ceně Belgie dojely pro další zlato a stříbro, po závodě měl však jejich šéf Toto Wolff co vysvětlovat po reakci Valtteriho Bottase, jenž v jeho průběhu nevycházel z údivu kvůli pokynu z boxové zídky.
Lewis Hamilton startoval po vyhrané kvalifikaci z první pozice, kterou si po celou dobu hlídal. Jeho finský týmový kolega se dotázal, zda může "jednou zatlačit," aby se na něj na začátku závodu dotáhl, jelikož ztrácel přes jednu sekundu a nemohl aktivovat DRS.
Jenže Bottasův inženýr mu odpověděl, že má sice agresivnější mód motoru k dispozici, ale "dohodli jsme se, že jej nebudeme používat jeden proti druhému." To Fina zaskočilo: "O tomhle jsem nikdy neslyšel!"
Šéf Mercedesu po dojezdu do cíle úspěšného závodu vysvětloval, že vysoce výkonné módy motoru určené k předjíždění si měli nechávat v rezervě, aby se mohli bránit případným útokům Maxe Verstappena, jenž se svým Red Bullem dojel na třetím místě.
"Nemáme mezi jezdci stanovené žádná pravidla, mohou spolu volně závodit. dopoledne jsme o tom diskutovali a odsouhlasili jsme si, že máme jen omezené množství 'předjetí' a že je nebudeme používat proti sobě, nebo ten druhý proti prvnímu," uvádí Wolff.
LAP 15/44 We're racing again! #BelgianGP 🇧🇪 #F1 pic.twitter.com/2zw56TOsAM
— Formula 1 (@F1) August 30, 2020"Vždy existuje riziko, že to budete potřebovat proti Maxovi nebo jinému autu. To je to, na co jsme poukazovali. U Valtteriho šlo zřejmě o chybu v komunikaci mezi ním a některým z kluků. Proto jsme to opět zdůraznili," popírá šéf Mercedesu využití týmové režie.
Podle Bottase se nedalo říct, že v některých okamžicích závodů nebyl rychlejší než Hamilton, jelikož jezdil ve 'špinavém' vzduchu za svým týmovým kolegou, a tudíž také více ždímat své pneumatiky. Jeho největší šanci na předjetí byl start, po němž měl lepší výjezd z 1 zatáčky, nakonec však musel ubrat, aby do Lewise nenarazil.
"Snažil jsem se příležitosti využít. Ta první přišla po startu, z první zatáčky jsem se rozjel lépe, takže jsem musel ubrat, abych do něj nenajel. Pokusil jsem se nechat si trochu odstup, abych pak využil aerodynamického stínu, jenže mě překvapilo, jak malý rozdíl způsobil, když jsme se s větrem v zádech blížili k zatáčce č. 5. Při restartu to vlastně bylo stejné. Doufal jsem, že ho dostihnu, ale zkrátka to nešlo," zhodnotil Bottas.
Po sedmém podniku sezóny 2020 na svého týmového kolegu ztrácí už 50 bodů, před Finem je na druhé příčce s náskokem tří bodů Verstappen, jemuž se stejně jako Valtterimu podařilo letos zatím jedenkrát zvítězit.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.