Stříbrné šípy si ve Velké ceně Belgie dojely pro další zlato a stříbro, po závodě měl však jejich šéf Toto Wolff co vysvětlovat po reakci Valtteriho Bottase, jenž v jeho průběhu nevycházel z údivu kvůli pokynu z boxové zídky.
Lewis Hamilton startoval po vyhrané kvalifikaci z první pozice, kterou si po celou dobu hlídal. Jeho finský týmový kolega se dotázal, zda může "jednou zatlačit," aby se na něj na začátku závodu dotáhl, jelikož ztrácel přes jednu sekundu a nemohl aktivovat DRS.
Jenže Bottasův inženýr mu odpověděl, že má sice agresivnější mód motoru k dispozici, ale "dohodli jsme se, že jej nebudeme používat jeden proti druhému." To Fina zaskočilo: "O tomhle jsem nikdy neslyšel!"
Šéf Mercedesu po dojezdu do cíle úspěšného závodu vysvětloval, že vysoce výkonné módy motoru určené k předjíždění si měli nechávat v rezervě, aby se mohli bránit případným útokům Maxe Verstappena, jenž se svým Red Bullem dojel na třetím místě.
"Nemáme mezi jezdci stanovené žádná pravidla, mohou spolu volně závodit. dopoledne jsme o tom diskutovali a odsouhlasili jsme si, že máme jen omezené množství 'předjetí' a že je nebudeme používat proti sobě, nebo ten druhý proti prvnímu," uvádí Wolff.
LAP 15/44 We're racing again! #BelgianGP 🇧🇪 #F1 pic.twitter.com/2zw56TOsAM
— Formula 1 (@F1) August 30, 2020"Vždy existuje riziko, že to budete potřebovat proti Maxovi nebo jinému autu. To je to, na co jsme poukazovali. U Valtteriho šlo zřejmě o chybu v komunikaci mezi ním a některým z kluků. Proto jsme to opět zdůraznili," popírá šéf Mercedesu využití týmové režie.
Podle Bottase se nedalo říct, že v některých okamžicích závodů nebyl rychlejší než Hamilton, jelikož jezdil ve 'špinavém' vzduchu za svým týmovým kolegou, a tudíž také více ždímat své pneumatiky. Jeho největší šanci na předjetí byl start, po němž měl lepší výjezd z 1 zatáčky, nakonec však musel ubrat, aby do Lewise nenarazil.
"Snažil jsem se příležitosti využít. Ta první přišla po startu, z první zatáčky jsem se rozjel lépe, takže jsem musel ubrat, abych do něj nenajel. Pokusil jsem se nechat si trochu odstup, abych pak využil aerodynamického stínu, jenže mě překvapilo, jak malý rozdíl způsobil, když jsme se s větrem v zádech blížili k zatáčce č. 5. Při restartu to vlastně bylo stejné. Doufal jsem, že ho dostihnu, ale zkrátka to nešlo," zhodnotil Bottas.
Po sedmém podniku sezóny 2020 na svého týmového kolegu ztrácí už 50 bodů, před Finem je na druhé příčce s náskokem tří bodů Verstappen, jemuž se stejně jako Valtterimu podařilo letos zatím jedenkrát zvítězit.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.