Max Verstappen jako jediný letos dokázal vyhrát a porazit tak oba Mercedesy. V tabulce jezdců mu patří druhé místo na prvního Hamiltona ztrácí 37 bodů. Podle šéfa Red Bullu, Christiana Hornera, oba výše zmínění jezdci podávají skvělé výkony a jen těžko by se mezi nimi volilo, kdo má lepší formu.
Mercedes letos znovu postavil vůz, který soupeři většinou jen marně stíhají. Aktuálně mají na svém kontě již 221 bodů, druhý Red Bull jich zatím nasbíral 135. Christian Horner však doufá, že se můžeme těšit na souboje Hamiltona s Verstappenem.
"Jejich výkony jsou jsou velmi podobné," zněla jeho odpověď na otázku, který z této dvojice má podle něj lepší formu. "Ten rozdíl by tam byl minimální a těžko by se mezi nimi volilo. Oba dva jsou ve špičkové formě a zajímavé je, že Maxovi je 22, zatímco Lewisovi 35. Jsou každý v jiném stádiu kariéry. Doufám, že v následujících závodech uvidíme tyto dva kolo na kolo, protože si myslím, že by se to divákům líbilo. A týmům také. Domnívám se, že by to pro F1 bylo dobré." uvedl šéf Red Bullu pro britskou TV Sky Sports a dodal, že je s výkony nizozemského závodníka velmi spokojen.
Zatímco Verstappen dokázal těžit z vozu maximum a podařilo se mu získat silné výsledky, jeho týmový kolega Alexander Albon se s citlivým autem a pneumatikami trápí o poznání víc. A na bodech je to znát. Proti 95 bodům jich anglicko-thajský jezdec získal 40.
Tým se však prý všemožně snaží mu pomoci toto období překonat. "Porovnáváme a sledujeme na simulátoru charakteristiky a styl řízení mezi oběma jezdci a ptáme se, proč Max dokáže z auta dostat víc. Podpořili jsme inženýry na jeho straně garáže a hodně v něj věříme. Například v Silverstone dokázal, že má schopnosti být rychlým závodníkem. Nedává mu to nyní smysl, my mu musíme pomoci to zvládnout," uvedl na adresu svého druhého jezdce Horner.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.