Sebastian Vettel dostane ve Španělsku nové šasi SF1000, Scuderia jinak žádná větší vylepšení do Barcelony neveze. Co od závodního víkendu očekává?
Vettel prožil v Silverstone dva náročné závody, když jednou dojel desátý a podruhé dvanáctý. Auto se podle něho chovalo nepředvídatelně, což se projevovalo nedostatkem důvěry v něj a smykem v úvodu Výroční 70. velké ceny.
Již v neděli šéf týmu Mattia Binotto prohlásil, že v jeho případě zvažují výměnu šasi, aby mu pomohli v jeho trápení. Ferrari nyní potvrdilo, že se u Vettelova vozu skutečně objevila závada, proto se může v Katalánsku těšit na nový kousek.
"Sebastian bude mít nové šasi, jelikož jsme si během analýzy po závodě v Silverstone povšimli drobné vady, která byla způsobena tvrdým nárazem na obrubníku. Neměla by moc velký vliv na výkonnost, jde nicméně o logické rozhodnutí," vysvětluje inženýr Simone Resta.
Vettel kvůli svým posledním potížím dost zaostává za svým týmovým kolegou Charlesem Leclercem, jenž je v šampionátu s 45 body čtvrtý, zatímco Seb nasbíral o 35 bodů méně a patří mu až 13. pozice před Nicem Hülkenbergem s jediným startem.
Ferrari je však letos celkově slabší, což je při srovnání s loňskou sezónou vidět zejména u velkého poklesu v maximální rychlostech na rovinkách. Nic snadného nečekají ani teď ve Španělsku, kam nevezou žádné větší novinky: "Z technického hlediska nebude Ferrari ve Velké ceně Španělska moc odlišné od závodů ve Spielbergu a v Silverstone," potvrzuje Ferrari.
"Do Barcelony jedeme s vědomím, že pro nás nepůjde o snadný víkend vzhledem k tomu, jak zde v únoru probíhalo testování. Během dosavadních 5 závodů jsme ale tvrdě pracovali na vylepšení výkonnosti našeho vozu a na tom, abychom z něj dostali veškerý potenciál," říká Resta.
"Samozřejmě se setkáme s mnohem teplejším počasím, kdy by teploty dráhy mohly výrazněji přesahovat 40 °C. Půjde o důležitý faktor, zejména pokud jde o chování pneumatik, jak jsme viděli v Silverstone," uzavírá Resta.
V Anglii si Leclerc díky šetrné jízdě vystačil s jedinou zastávkou a dojel čtvrtý, zatímco nejrychlejším Mercedesům se v důsledku vysokého přítlaku pneumatiky přehřívaly. Pro vítězství si díky tomu dojel Max Verstappen s Red Bullem.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.