Sebastian Vettel dostane ve Španělsku nové šasi SF1000, Scuderia jinak žádná větší vylepšení do Barcelony neveze. Co od závodního víkendu očekává?
Vettel prožil v Silverstone dva náročné závody, když jednou dojel desátý a podruhé dvanáctý. Auto se podle něho chovalo nepředvídatelně, což se projevovalo nedostatkem důvěry v něj a smykem v úvodu Výroční 70. velké ceny.
Již v neděli šéf týmu Mattia Binotto prohlásil, že v jeho případě zvažují výměnu šasi, aby mu pomohli v jeho trápení. Ferrari nyní potvrdilo, že se u Vettelova vozu skutečně objevila závada, proto se může v Katalánsku těšit na nový kousek.
"Sebastian bude mít nové šasi, jelikož jsme si během analýzy po závodě v Silverstone povšimli drobné vady, která byla způsobena tvrdým nárazem na obrubníku. Neměla by moc velký vliv na výkonnost, jde nicméně o logické rozhodnutí," vysvětluje inženýr Simone Resta.
Vettel kvůli svým posledním potížím dost zaostává za svým týmovým kolegou Charlesem Leclercem, jenž je v šampionátu s 45 body čtvrtý, zatímco Seb nasbíral o 35 bodů méně a patří mu až 13. pozice před Nicem Hülkenbergem s jediným startem.
Ferrari je však letos celkově slabší, což je při srovnání s loňskou sezónou vidět zejména u velkého poklesu v maximální rychlostech na rovinkách. Nic snadného nečekají ani teď ve Španělsku, kam nevezou žádné větší novinky: "Z technického hlediska nebude Ferrari ve Velké ceně Španělska moc odlišné od závodů ve Spielbergu a v Silverstone," potvrzuje Ferrari.
"Do Barcelony jedeme s vědomím, že pro nás nepůjde o snadný víkend vzhledem k tomu, jak zde v únoru probíhalo testování. Během dosavadních 5 závodů jsme ale tvrdě pracovali na vylepšení výkonnosti našeho vozu a na tom, abychom z něj dostali veškerý potenciál," říká Resta.
"Samozřejmě se setkáme s mnohem teplejším počasím, kdy by teploty dráhy mohly výrazněji přesahovat 40 °C. Půjde o důležitý faktor, zejména pokud jde o chování pneumatik, jak jsme viděli v Silverstone," uzavírá Resta.
V Anglii si Leclerc díky šetrné jízdě vystačil s jedinou zastávkou a dojel čtvrtý, zatímco nejrychlejším Mercedesům se v důsledku vysokého přítlaku pneumatiky přehřívaly. Pro vítězství si díky tomu dojel Max Verstappen s Red Bullem.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.