Sebastian Vettel dostane ve Španělsku nové šasi SF1000, Scuderia jinak žádná větší vylepšení do Barcelony neveze. Co od závodního víkendu očekává?
Vettel prožil v Silverstone dva náročné závody, když jednou dojel desátý a podruhé dvanáctý. Auto se podle něho chovalo nepředvídatelně, což se projevovalo nedostatkem důvěry v něj a smykem v úvodu Výroční 70. velké ceny.
Již v neděli šéf týmu Mattia Binotto prohlásil, že v jeho případě zvažují výměnu šasi, aby mu pomohli v jeho trápení. Ferrari nyní potvrdilo, že se u Vettelova vozu skutečně objevila závada, proto se může v Katalánsku těšit na nový kousek.
"Sebastian bude mít nové šasi, jelikož jsme si během analýzy po závodě v Silverstone povšimli drobné vady, která byla způsobena tvrdým nárazem na obrubníku. Neměla by moc velký vliv na výkonnost, jde nicméně o logické rozhodnutí," vysvětluje inženýr Simone Resta.
Vettel kvůli svým posledním potížím dost zaostává za svým týmovým kolegou Charlesem Leclercem, jenž je v šampionátu s 45 body čtvrtý, zatímco Seb nasbíral o 35 bodů méně a patří mu až 13. pozice před Nicem Hülkenbergem s jediným startem.
Ferrari je však letos celkově slabší, což je při srovnání s loňskou sezónou vidět zejména u velkého poklesu v maximální rychlostech na rovinkách. Nic snadného nečekají ani teď ve Španělsku, kam nevezou žádné větší novinky: "Z technického hlediska nebude Ferrari ve Velké ceně Španělska moc odlišné od závodů ve Spielbergu a v Silverstone," potvrzuje Ferrari.
"Do Barcelony jedeme s vědomím, že pro nás nepůjde o snadný víkend vzhledem k tomu, jak zde v únoru probíhalo testování. Během dosavadních 5 závodů jsme ale tvrdě pracovali na vylepšení výkonnosti našeho vozu a na tom, abychom z něj dostali veškerý potenciál," říká Resta.
"Samozřejmě se setkáme s mnohem teplejším počasím, kdy by teploty dráhy mohly výrazněji přesahovat 40 °C. Půjde o důležitý faktor, zejména pokud jde o chování pneumatik, jak jsme viděli v Silverstone," uzavírá Resta.
V Anglii si Leclerc díky šetrné jízdě vystačil s jedinou zastávkou a dojel čtvrtý, zatímco nejrychlejším Mercedesům se v důsledku vysokého přítlaku pneumatiky přehřívaly. Pro vítězství si díky tomu dojel Max Verstappen s Red Bullem.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.