SILVERSTONE - 1. TRÉNINK; Úvodní trénink před Výroční 70. velkou cenu ovládl opět Mercedes, tentokrát řízený Valtterim Bottasem, jenž se s týmem včera dohodl na nové smlouvě. Za ním se s větším odstupem seřadili Max Verstappen a Nico Hülkenberg.
Ve 12 hod našeho času vyrazil na trať jako první Verstappen následovaný Räikkönenem. Za Alfu Romeo dostal další šanci Kubica, za Racing Point nastoupil opět Hülkenberg, protože Pérezovi vyšel dnes test na Covid-19 opět pozitivně. Němec si druhou šanci zaslouží vzhledem k tomu, že minulý týden nemohl kvůli technickým problémům ani odstartovat.
Počasí týmům opět hodně přálo, teplota vzduchu dosahovala 25 °C a trať 34 °C. Pirelli i přes problémy s pneumatikami, za které si mohly minulý týden týmy příliš dlouhými stinty, nasadilo avizované měkčí směsi (C2 - C4). Dá se proto očekávat, že v neděli budeme ve Výroční 70. velké ceně svědky dvouzastávkových strategií. Minimální tlaky byly zvýšeny o 2 psi vpředu (na 27 psi) a 1 psi vzadu (na 22 psi).
Ferrari nainstalovalo své vozy jako poslední, po 15 min od začátku. Jeho šéf Mattia Binotto si pochvaloval to, že novinky fungují, ovšem popřel, že by byli už třetím nejrychlejším týmem. V Silverstone na rozdíl od soupeřů nastupují s aerodynamickou konfigurací pro nízký přítlak, minulý týden se snažili svůj balík zoptimalizovat. Včera tady absolvovali natáčecí den, během něhož mohli ujet 100 km na nezávodních pneumatikách.
Prvního času jsme se dočkali od Räikkönena s Verstappenem. Holanďana do minuty překonaly oba rudé vozy - Leclerc (1:28,306) i Vettel (1:28,520), ve druhých pokusech oba zrychlili (1:27,544 vs. 1:27,962 min), všichni na měkkých pneumatikách.
With one hour of #FP1 left, @ScuderiaFerrari was first and second, but now @MercedesAMGF1 is back on top. With such a soft tyre compound @SilverstoneUK, expect the lap records to be lowered. pic.twitter.com/3lBoRo9phr
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) August 7, 2020Po půlhodině se do tempa dostaly Mercedesy a objevily se na čele - Hamilton (1:26,842) i Bottas (1:27,400) s novou smlouvou v kapse. Třetí Leclerc ztrácel solidních 7 desetin, čtvrtá příčka patřila Hülkenbergovi s již sekundovým odstupem.
Po menší přestávce v polovině se Bottasovi podařilo hodně zrychlit (1:26,166) - o 1,3 sekundy rychleji než min. týden - a překonat úřadujícího šampiona (1:26,304), za nimi se stále držel Leclerc (1:27,544), čtvrté místo patřilo Albonovi (1:27,699).
Jeho týmový kolega Verstappen zůstával jako jediný celou hodinu bez času, věnoval se aerodynamickému programu - až pak za to vzal, ale bylo z toho jen 3. místo (1:26,893). Před tréninkem Honda mimochodem oběma pilotům Red Bullu vyměnila celou pohonnou jednotku (všech 6 komponent).
Hülkenberg (1:26,942) mu byl nejblíže, ztrácel jen 5 setin, až za ním se seřadila obě Ferrari rozdělená Albonem. Racing Point si pochvaloval "tuto úroveň managementu." Do první desítky pronikl ještě Kvjat s Oconem, McLareny byly mimo ní.
To give you an idea of how much quicker we are with this tyre selection: @Max33Verstappen was fastest in #FP1 last week with 1m27.422s. Currently, fastest #FP1 time is @ValtteriBottas @MercedesAMGF1 with a 1m26.166s. #F170 pic.twitter.com/4HeuMykhUo
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) August 7, 2020Zatímco si Albon stěžoval na "velkou nedotáčivost v zatáčkách 6 a 7, potom jsem téměř havaroval v deváté [Copse]," tak Bottase inženýr Musconi vybízel k tomu, aby "využíval obrubníky."
Zastaví někdo černý Mercedes? Po prvním tréninku to na to zatím nevypadá. Red Bull je druhým nejrychlejším týmem, třetí příčka patří Racing Pointu. Za nimi to však bude opět velmi těsné, za sedmým Vettelem je namačkáno dalších 5 vozů 4 různých stájí v rozmezí 4 desetin.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.