SILVERSTONE - 1. TRÉNINK; Úvodní trénink před Výroční 70. velkou cenu ovládl opět Mercedes, tentokrát řízený Valtterim Bottasem, jenž se s týmem včera dohodl na nové smlouvě. Za ním se s větším odstupem seřadili Max Verstappen a Nico Hülkenberg.
Ve 12 hod našeho času vyrazil na trať jako první Verstappen následovaný Räikkönenem. Za Alfu Romeo dostal další šanci Kubica, za Racing Point nastoupil opět Hülkenberg, protože Pérezovi vyšel dnes test na Covid-19 opět pozitivně. Němec si druhou šanci zaslouží vzhledem k tomu, že minulý týden nemohl kvůli technickým problémům ani odstartovat.
Počasí týmům opět hodně přálo, teplota vzduchu dosahovala 25 °C a trať 34 °C. Pirelli i přes problémy s pneumatikami, za které si mohly minulý týden týmy příliš dlouhými stinty, nasadilo avizované měkčí směsi (C2 - C4). Dá se proto očekávat, že v neděli budeme ve Výroční 70. velké ceně svědky dvouzastávkových strategií. Minimální tlaky byly zvýšeny o 2 psi vpředu (na 27 psi) a 1 psi vzadu (na 22 psi).
Ferrari nainstalovalo své vozy jako poslední, po 15 min od začátku. Jeho šéf Mattia Binotto si pochvaloval to, že novinky fungují, ovšem popřel, že by byli už třetím nejrychlejším týmem. V Silverstone na rozdíl od soupeřů nastupují s aerodynamickou konfigurací pro nízký přítlak, minulý týden se snažili svůj balík zoptimalizovat. Včera tady absolvovali natáčecí den, během něhož mohli ujet 100 km na nezávodních pneumatikách.
Prvního času jsme se dočkali od Räikkönena s Verstappenem. Holanďana do minuty překonaly oba rudé vozy - Leclerc (1:28,306) i Vettel (1:28,520), ve druhých pokusech oba zrychlili (1:27,544 vs. 1:27,962 min), všichni na měkkých pneumatikách.
With one hour of #FP1 left, @ScuderiaFerrari was first and second, but now @MercedesAMGF1 is back on top. With such a soft tyre compound @SilverstoneUK, expect the lap records to be lowered. pic.twitter.com/3lBoRo9phr
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) August 7, 2020Po půlhodině se do tempa dostaly Mercedesy a objevily se na čele - Hamilton (1:26,842) i Bottas (1:27,400) s novou smlouvou v kapse. Třetí Leclerc ztrácel solidních 7 desetin, čtvrtá příčka patřila Hülkenbergovi s již sekundovým odstupem.
Po menší přestávce v polovině se Bottasovi podařilo hodně zrychlit (1:26,166) - o 1,3 sekundy rychleji než min. týden - a překonat úřadujícího šampiona (1:26,304), za nimi se stále držel Leclerc (1:27,544), čtvrté místo patřilo Albonovi (1:27,699).
Jeho týmový kolega Verstappen zůstával jako jediný celou hodinu bez času, věnoval se aerodynamickému programu - až pak za to vzal, ale bylo z toho jen 3. místo (1:26,893). Před tréninkem Honda mimochodem oběma pilotům Red Bullu vyměnila celou pohonnou jednotku (všech 6 komponent).
Hülkenberg (1:26,942) mu byl nejblíže, ztrácel jen 5 setin, až za ním se seřadila obě Ferrari rozdělená Albonem. Racing Point si pochvaloval "tuto úroveň managementu." Do první desítky pronikl ještě Kvjat s Oconem, McLareny byly mimo ní.
To give you an idea of how much quicker we are with this tyre selection: @Max33Verstappen was fastest in #FP1 last week with 1m27.422s. Currently, fastest #FP1 time is @ValtteriBottas @MercedesAMGF1 with a 1m26.166s. #F170 pic.twitter.com/4HeuMykhUo
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) August 7, 2020Zatímco si Albon stěžoval na "velkou nedotáčivost v zatáčkách 6 a 7, potom jsem téměř havaroval v deváté [Copse]," tak Bottase inženýr Musconi vybízel k tomu, aby "využíval obrubníky."
Zastaví někdo černý Mercedes? Po prvním tréninku to na to zatím nevypadá. Red Bull je druhým nejrychlejším týmem, třetí příčka patří Racing Pointu. Za nimi to však bude opět velmi těsné, za sedmým Vettelem je namačkáno dalších 5 vozů 4 různých stájí v rozmezí 4 desetin.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.