SILVERSTONE - 1. TRÉNINK; Úvodní trénink před Výroční 70. velkou cenu ovládl opět Mercedes, tentokrát řízený Valtterim Bottasem, jenž se s týmem včera dohodl na nové smlouvě. Za ním se s větším odstupem seřadili Max Verstappen a Nico Hülkenberg.
Ve 12 hod našeho času vyrazil na trať jako první Verstappen následovaný Räikkönenem. Za Alfu Romeo dostal další šanci Kubica, za Racing Point nastoupil opět Hülkenberg, protože Pérezovi vyšel dnes test na Covid-19 opět pozitivně. Němec si druhou šanci zaslouží vzhledem k tomu, že minulý týden nemohl kvůli technickým problémům ani odstartovat.
Počasí týmům opět hodně přálo, teplota vzduchu dosahovala 25 °C a trať 34 °C. Pirelli i přes problémy s pneumatikami, za které si mohly minulý týden týmy příliš dlouhými stinty, nasadilo avizované měkčí směsi (C2 - C4). Dá se proto očekávat, že v neděli budeme ve Výroční 70. velké ceně svědky dvouzastávkových strategií. Minimální tlaky byly zvýšeny o 2 psi vpředu (na 27 psi) a 1 psi vzadu (na 22 psi).
Ferrari nainstalovalo své vozy jako poslední, po 15 min od začátku. Jeho šéf Mattia Binotto si pochvaloval to, že novinky fungují, ovšem popřel, že by byli už třetím nejrychlejším týmem. V Silverstone na rozdíl od soupeřů nastupují s aerodynamickou konfigurací pro nízký přítlak, minulý týden se snažili svůj balík zoptimalizovat. Včera tady absolvovali natáčecí den, během něhož mohli ujet 100 km na nezávodních pneumatikách.
Prvního času jsme se dočkali od Räikkönena s Verstappenem. Holanďana do minuty překonaly oba rudé vozy - Leclerc (1:28,306) i Vettel (1:28,520), ve druhých pokusech oba zrychlili (1:27,544 vs. 1:27,962 min), všichni na měkkých pneumatikách.
With one hour of #FP1 left, @ScuderiaFerrari was first and second, but now @MercedesAMGF1 is back on top. With such a soft tyre compound @SilverstoneUK, expect the lap records to be lowered. pic.twitter.com/3lBoRo9phr
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) August 7, 2020Po půlhodině se do tempa dostaly Mercedesy a objevily se na čele - Hamilton (1:26,842) i Bottas (1:27,400) s novou smlouvou v kapse. Třetí Leclerc ztrácel solidních 7 desetin, čtvrtá příčka patřila Hülkenbergovi s již sekundovým odstupem.
Po menší přestávce v polovině se Bottasovi podařilo hodně zrychlit (1:26,166) - o 1,3 sekundy rychleji než min. týden - a překonat úřadujícího šampiona (1:26,304), za nimi se stále držel Leclerc (1:27,544), čtvrté místo patřilo Albonovi (1:27,699).
Jeho týmový kolega Verstappen zůstával jako jediný celou hodinu bez času, věnoval se aerodynamickému programu - až pak za to vzal, ale bylo z toho jen 3. místo (1:26,893). Před tréninkem Honda mimochodem oběma pilotům Red Bullu vyměnila celou pohonnou jednotku (všech 6 komponent).
Hülkenberg (1:26,942) mu byl nejblíže, ztrácel jen 5 setin, až za ním se seřadila obě Ferrari rozdělená Albonem. Racing Point si pochvaloval "tuto úroveň managementu." Do první desítky pronikl ještě Kvjat s Oconem, McLareny byly mimo ní.
To give you an idea of how much quicker we are with this tyre selection: @Max33Verstappen was fastest in #FP1 last week with 1m27.422s. Currently, fastest #FP1 time is @ValtteriBottas @MercedesAMGF1 with a 1m26.166s. #F170 pic.twitter.com/4HeuMykhUo
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) August 7, 2020Zatímco si Albon stěžoval na "velkou nedotáčivost v zatáčkách 6 a 7, potom jsem téměř havaroval v deváté [Copse]," tak Bottase inženýr Musconi vybízel k tomu, aby "využíval obrubníky."
Zastaví někdo černý Mercedes? Po prvním tréninku to na to zatím nevypadá. Red Bull je druhým nejrychlejším týmem, třetí příčka patří Racing Pointu. Za nimi to však bude opět velmi těsné, za sedmým Vettelem je namačkáno dalších 5 vozů 4 různých stájí v rozmezí 4 desetin.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.