Mezinárodní automobilová federace (FIA) uznala protest Renaultu proti kopírování Racing Pointu jako oprávněný. Dotyčnou stáj trestá nejen pokutou ve výši 10,5 milionů korun, ale také odebráním 15 mistrovských bodů.
Racing Point letos nastupuje s kopií loňského Mercedesu W10, čímž se nikterak netají. Na svou obranu však uvádí, že celý monopost zkonstruoval sám pouze pomocí fotografií.
Renault však po Velké ceně Štýrska napadl legálnost tohoto vozu. Ve svém protestu se zaměřil konkrétně na brzdové kanálky, do jejichž útrob není vidět. FIA si proto dotyčný díl Racing Pointu i loňského Mercedesu vyžádala a podrobila je zkoumání.
Problematické nebyly ani tak ty přední, jako spíše ty zadní. Kvůli volbě odlišné aerodynamické filozofie (nižší sklon vozu) dostal Racing Point k jejich výrobě od Mercedesu výkresy v CADu, proti loňskému Stříbrnému šípu se lišily minimálně.
Po středečním jednání s oběma týmy dnes vyřkla verdikt: Racing Point trestá za porušení pravidel pokutou ve výši 2 x 200 000 Eur za každé auto, dohromady tedy 400 tisíc Eur (10,5 mil. Kč) a odebráním 2 x 7,5 bodů, tj. celkem 15 mistrovských bodů. Oficiální dokument popisující složitost případu má 14 stran, najdete jej zde.
Klíčové nebylo datum získání dílů Mercedesu (loni ještě nebyly na seznamu těch, které si každý tým musí vyrobit), ale to, že pro sezónu 2020 si stáj nezkonstruovala všechny díly podle letošních pravidel.
Racing Pointu zůstávají body z Maďarska a ze Silverstone, za účast v těchto závodech dostal pouze napomenutí. Stáj má nyní možnost se do 24 hodin odvolat.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.