Mezinárodní automobilová federace (FIA) uznala protest Renaultu proti kopírování Racing Pointu jako oprávněný. Dotyčnou stáj trestá nejen pokutou ve výši 10,5 milionů korun, ale také odebráním 15 mistrovských bodů.
Racing Point letos nastupuje s kopií loňského Mercedesu W10, čímž se nikterak netají. Na svou obranu však uvádí, že celý monopost zkonstruoval sám pouze pomocí fotografií.
Renault však po Velké ceně Štýrska napadl legálnost tohoto vozu. Ve svém protestu se zaměřil konkrétně na brzdové kanálky, do jejichž útrob není vidět. FIA si proto dotyčný díl Racing Pointu i loňského Mercedesu vyžádala a podrobila je zkoumání.
Problematické nebyly ani tak ty přední, jako spíše ty zadní. Kvůli volbě odlišné aerodynamické filozofie (nižší sklon vozu) dostal Racing Point k jejich výrobě od Mercedesu výkresy v CADu, proti loňskému Stříbrnému šípu se lišily minimálně.
Po středečním jednání s oběma týmy dnes vyřkla verdikt: Racing Point trestá za porušení pravidel pokutou ve výši 2 x 200 000 Eur za každé auto, dohromady tedy 400 tisíc Eur (10,5 mil. Kč) a odebráním 2 x 7,5 bodů, tj. celkem 15 mistrovských bodů. Oficiální dokument popisující složitost případu má 14 stran, najdete jej zde.
Klíčové nebylo datum získání dílů Mercedesu (loni ještě nebyly na seznamu těch, které si každý tým musí vyrobit), ale to, že pro sezónu 2020 si stáj nezkonstruovala všechny díly podle letošních pravidel.
Racing Pointu zůstávají body z Maďarska a ze Silverstone, za účast v těchto závodech dostal pouze napomenutí. Stáj má nyní možnost se do 24 hodin odvolat.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.