Mezinárodní automobilová federace (FIA) uznala protest Renaultu proti kopírování Racing Pointu jako oprávněný. Dotyčnou stáj trestá nejen pokutou ve výši 10,5 milionů korun, ale také odebráním 15 mistrovských bodů.
Racing Point letos nastupuje s kopií loňského Mercedesu W10, čímž se nikterak netají. Na svou obranu však uvádí, že celý monopost zkonstruoval sám pouze pomocí fotografií.
Renault však po Velké ceně Štýrska napadl legálnost tohoto vozu. Ve svém protestu se zaměřil konkrétně na brzdové kanálky, do jejichž útrob není vidět. FIA si proto dotyčný díl Racing Pointu i loňského Mercedesu vyžádala a podrobila je zkoumání.
Problematické nebyly ani tak ty přední, jako spíše ty zadní. Kvůli volbě odlišné aerodynamické filozofie (nižší sklon vozu) dostal Racing Point k jejich výrobě od Mercedesu výkresy v CADu, proti loňskému Stříbrnému šípu se lišily minimálně.
Po středečním jednání s oběma týmy dnes vyřkla verdikt: Racing Point trestá za porušení pravidel pokutou ve výši 2 x 200 000 Eur za každé auto, dohromady tedy 400 tisíc Eur (10,5 mil. Kč) a odebráním 2 x 7,5 bodů, tj. celkem 15 mistrovských bodů. Oficiální dokument popisující složitost případu má 14 stran, najdete jej zde.
Klíčové nebylo datum získání dílů Mercedesu (loni ještě nebyly na seznamu těch, které si každý tým musí vyrobit), ale to, že pro sezónu 2020 si stáj nezkonstruovala všechny díly podle letošních pravidel.
Racing Pointu zůstávají body z Maďarska a ze Silverstone, za účast v těchto závodech dostal pouze napomenutí. Stáj má nyní možnost se do 24 hodin odvolat.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.