"Za nehodu Kvjata nemůžou pneumatiky," tvrdí Pirelli po další analýze + VIDEO

Daniil Kvjat při testování vozu AlphaTauri AT01
Daniil Kvjat při testování vozu AlphaTauri AT01, foto: Scuderia AlphaTauri
Petr Hlawiczka 7. srpna 2020 06:20
Sdílej:

Za nedělní nehodu Daniila Kvjata ve Velké ceně Británie nemohou pneumatiky, nýbrž mechanické selhání, které vedlo k přehřátí ráfku vozu AlphaTauri.

Ruský pilot havaroval ve vysoké rychlosti v zatáčce Maggotts a poté skončil v betonové zdi, které bude pro druhý závod v Silverstone kvůli bezpečnosti obestavěna pneumatikami. Původně se týmu omlouval, protože si myslel, že šlo o jeho chybu.

Opakované záběry však ukázaly, jak mu praskla pravá zadní pneumatika, což vedlo ke ztrátě kontroly nad vozem. Pirelli ji poté odeslalo k analýze do své továrny v Milánu, kde technici přišli na to, že její selhání způsobil její lem, který ji spojuje s kolem. Příčinou však byl jiný mechanický problém.

"Pirelli společně s AlphouTauri uzavřelo vyšetřování přesné příčiny incidentu, který vedl k nárazu Daniila Kvjata do zdi ve 12. kole Velké ceny Británie," začíná zpráva výhradního dodavatele pneumatik.

.@kvyatofficial was flying until a puncture put him out of the #BritishGP, up 7 places in 12 laps 👊 #AlphaTauri #F1 pic.twitter.com/vfxiXSzN0U

— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) August 4, 2020

"Separátní mechanický problém vedl k tomu, že se přehřál ráfek pravého zadního kola, jenž rozpálil lem pneumatiky. Ten ji pak nedokázal těsnit k ráfku, což mělo za následek únik vzduchu. Samotná pneumatika nehrála žádnou roli v příčině nehody," vysvětluje Pirelli.

Podle zdrojů z padoku měla AlphaTauri podobné potíže již dříve v Rakousku. Pilot je naštěstí v pořádku a o víkendu se bude moci zapojit do dalšího závodu - Výroční 70. velké ceny, opět v Silverstone.

Kvjat v neděli prohlásil, že šlo o jeho největší nehodu ve Formuli 1. "Byla to také dobrá připomínka toho, že i když se mi vůz F1 zdá obecně pomalý, jezdím-li sám, tak rychle se blížící zeď vám dává najevo, že vlastně jezdíme velmi, velmi rychle."

Statement on Kvyat incident, British GP: a mechanical issue led to the inside of the wheel rim overheating, burning the bead of the tyre. So the bead was no longer able to seal the tyre onto the rim. This caused the deflation, with the tyre itself playing no part in the cause.

— Pirelli Motorsport (@pirellisport) August 6, 2020

.@kvyatofficial was not messing around on Sunday, making up 5 positions in the opening lap 💪 #AlphaTauri #F1 #BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/pYfqLO4oyE

— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) August 5, 2020
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.