Za nedělní nehodu Daniila Kvjata ve Velké ceně Británie nemohou pneumatiky, nýbrž mechanické selhání, které vedlo k přehřátí ráfku vozu AlphaTauri.
Ruský pilot havaroval ve vysoké rychlosti v zatáčce Maggotts a poté skončil v betonové zdi, které bude pro druhý závod v Silverstone kvůli bezpečnosti obestavěna pneumatikami. Původně se týmu omlouval, protože si myslel, že šlo o jeho chybu.
Opakované záběry však ukázaly, jak mu praskla pravá zadní pneumatika, což vedlo ke ztrátě kontroly nad vozem. Pirelli ji poté odeslalo k analýze do své továrny v Milánu, kde technici přišli na to, že její selhání způsobil její lem, který ji spojuje s kolem. Příčinou však byl jiný mechanický problém.
"Pirelli společně s AlphouTauri uzavřelo vyšetřování přesné příčiny incidentu, který vedl k nárazu Daniila Kvjata do zdi ve 12. kole Velké ceny Británie," začíná zpráva výhradního dodavatele pneumatik.
.@kvyatofficial was flying until a puncture put him out of the #BritishGP, up 7 places in 12 laps 👊 #AlphaTauri #F1 pic.twitter.com/vfxiXSzN0U
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) August 4, 2020"Separátní mechanický problém vedl k tomu, že se přehřál ráfek pravého zadního kola, jenž rozpálil lem pneumatiky. Ten ji pak nedokázal těsnit k ráfku, což mělo za následek únik vzduchu. Samotná pneumatika nehrála žádnou roli v příčině nehody," vysvětluje Pirelli.
Podle zdrojů z padoku měla AlphaTauri podobné potíže již dříve v Rakousku. Pilot je naštěstí v pořádku a o víkendu se bude moci zapojit do dalšího závodu - Výroční 70. velké ceny, opět v Silverstone.
Kvjat v neděli prohlásil, že šlo o jeho největší nehodu ve Formuli 1. "Byla to také dobrá připomínka toho, že i když se mi vůz F1 zdá obecně pomalý, jezdím-li sám, tak rychle se blížící zeď vám dává najevo, že vlastně jezdíme velmi, velmi rychle."
Statement on Kvyat incident, British GP: a mechanical issue led to the inside of the wheel rim overheating, burning the bead of the tyre. So the bead was no longer able to seal the tyre onto the rim. This caused the deflation, with the tyre itself playing no part in the cause.
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) August 6, 2020.@kvyatofficial was not messing around on Sunday, making up 5 positions in the opening lap 💪 #AlphaTauri #F1 #BritishGP 🇬🇧 pic.twitter.com/pYfqLO4oyE
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) August 5, 2020Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.