Lewis Hamilton neohroženě kráčí za sedmým mistrovským titulem a vyrovnáním bájné mety Michaela Schumachera. Říká však, že taková dominance ho neuspokojuje.
Letošní formulová sezona je zatím dost jednoznačná. O titul si to rozdávají oba Mercedesy, přičemž zbytek startovního pole je jim bez přehánění na hony vzdálen. Po britském bodovém výpadku Valtteriho Bottase, který zapříčinil defekt, má Lewis Hamilton v čele šampionátu pohodlný náskok. Dokonce takový, že by si mohl dovolit jednou jen tak pauzírovat a stejně by na první příčce průběžného pořadí vydržel.
„Tohle není mistrovský boj, který bych si přál! Vyrostl jsem na motokárách, kde se bojuje kolo na kolo... Tohle mě neuspokojuje," praví Hamilton.
„Mnohem radši bych svádět vyrovnané bitvy s Maxem a Charlesem, proto tu jsem, tohle mě žene dopředu, jenže oni momentálně takovou možnost nemají. Vím, že je to o pravidlech, sám doufám, že vše bude vyrovnanější, ale my jsme prostě jako tým odvedli nejlepší práci, tak to je," dodává.
A zbytek letošního mistrovského boje? Do něj už podle Hamiltona zasáhne jen on a Valtteri Bottas. Nikdo jiný podle Brita nemá šanci. Dokáže mu finský kolega zkřížit cestu za vyrovnáním rekordu Michaela Schumachera?
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.