Nico Hülkenberg měl ve Velké ceně Británie nahradit nemocného Sergia Péreze s Covidem-19. Ke kýženému návratu k závodění však z technických důvodů nedošlo. Pohonná jednotka byla v pořádku, co se tedy přesně stalo?
Mechanici nedokázali nastartovat pohonnou jednotku, aby se mohl Němec dostat na startovní rošt, přestože s ní dopoledne nebyl problém. Na vině ovšem nebyla: "Vypadá to na urvaný šroub uvnitř spojky," objasňuje šéf týmu Otmar Szafnauer.
"A ten šroub se zasekl, proto spalovacímu motoru neumožňoval se otáčet. Spadl, zasekl se, a my jsme nebyli schopni motor natočit. Myslím, že je příliš brzy na pochopení toho, proč k tomu došlo. Nicméně se utrhl - mohlo tedy jít o problém s materiálem, příliš silný točivý moment, nevím," pokračuje zklamaně šéf Racing Pointu.
"Jsem si jistý tím, že všechny šrouby jsou utahovány dle určitých specifikací. Pokud poměr krouticí síly není nastaven správně a vy ho překročíte, pak se může utrhnout. Může jít o problém s materiálem při výrobě, šroub mohl být například poškozený, ale dokud všechny tyto věci neprozkoumáte, tak nevím. Musíme odhalit příčinu problému ujistit se, že to napravíme," vysvětluje Szafnauer.
Zmíněný šroub si nevyrábí stáj ze Silverstone sama - je součástí balíku poskytovaného Mercedesem, jenž vše vyrábí ve svých továrnách v Brixworthu a v Brackley: "Nejde o součástku Racing Pointu. Dostáváme ji od HPP (High Performance Powertrains) či od MGP (Mercedes GP)," potvrzuje šéf Racing Pointu.
crazy couple days! would have loved to be out there racing today but an issue with the power unit has prevented us from the #hulkenback.. perhaps next weekend 🤠 #f1 #BritishGP pic.twitter.com/ZdgfRpWacM
— Nico Hülkenberg (@HulkHulkenberg) August 2, 2020To, že Hülkenberg nemohl odstartovat, bylo obrovským zklamáním po té, co německý pilot narychlo dorazil na Silverstone, nasedl do vozu a postupně zrychloval.
"Bylo by to pro Nica hodně užitečné odjet závod. Žel k tomu nedošlo. Myslím, že odvedl skvělou práci, když skočil do vody. Začínal fakt od nuly, během zimy vůbec netestoval, ani trochu autu nerozuměl - je jiné než vozy, které řídil předtím, liší se i pohonná jednotka," říká Szafnauer.
"Tým je podobný, měl však jiného inženýra, jelikož ten jeho původní pracuje na voze Lanceho. Se zbytkem kluků ale úzce pracoval, takže odvedl parádní práci. Rychle se učil, výborně se kvalifikoval - je škoda, že se nedostal do závodu," lituje Hülkenberga. Vzhledem k 10denní karanténě Péreze však Nico zřejmě dostane druhou šanci tento víkend, kdy se na stejném místě pojede Výroční 70. velká cena.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.