Kvalifikaci na GP Velké Británie ovládl Mercedes a Lewis Hamilton. Za zmínku stojí rovněž čtvrté místo Leclerca, naopak Vettel odstartuje až desátý.
První kvalifikační segment se odehrával v rychlém tempu. Tempo v něm udávaly oba Mercedesy, následovány Verstappenem a Leclercem. Hůř na tom byl Vettel, jemuž před posledními pokusy v Q1 patřila až dvanáctá příčka. Neoslňovaly zatím ani McLareny.
Průběžně by nepostoupily oba Haasy, obě Alfy a Latifi. Právě Latifi svůj závěrečný pokus pokazil, kvůli čemuž se už nezlepšil. Spolu s ním zůstali v první části kvalifikační bitvy uvězněni Magnussen, Grosjean, Raikkonen a Giovinazzi. Dá se proto říct, že nedošlo k žádnému překvapení.
V Q2 se snažily oba Mercedesy, Red Bully, Racing Pointy a Leclerc zajet nejrychlejší čas na tvrdší směsi pneumatik, což by jim zajistilo výhodnější strategickou pozici pro zítřejší závod.
Do vedení se dostal Bottas s náskokem víc jak vteřiny před Verstapennem a Leclercem. Naproti tomu Hamilton ve svém ostrém kole chyboval a dostal se do hodin. Po tomto incidentu zavlály na okruhu červené vlajky - kvůli velkému množství štěrku v ideální stopě.
Jakmile byla trať uklizena, vydal se Hamilton vstříc svému reparátu. Ten se mu povedl, načež se Brit posunul na druhé místo.
Závěrečné pokusy druhé kvalifikační části přinesly další fiasko Alexe Albona. Thajec se totiž mezi nejlepších deset nedostal. To stejné platí o Gaslym, Hulkenbergovi, Kvyatovi a Russellovi.
Po úvodních pokusech v Q3 vedl Hamilton s náskokem 0,150 desetiny vteřiny před Bottasem. Třetí pozice patřila Verstappenovi s více než vteřinovou ztrátou. Za Holanďanem se se řadili Stroll a duo jezdců Ferrari.
Závěrečná měřená kola už na první pozici nic nezměnila. V zítřejším závodě z ní vystartuje Hamilton. V první řadě ho doplní Bottas, ta druhá patří Verstappenovi a Leclercovi.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.