Kvalifikaci na GP Velké Británie ovládl Mercedes a Lewis Hamilton. Za zmínku stojí rovněž čtvrté místo Leclerca, naopak Vettel odstartuje až desátý.
První kvalifikační segment se odehrával v rychlém tempu. Tempo v něm udávaly oba Mercedesy, následovány Verstappenem a Leclercem. Hůř na tom byl Vettel, jemuž před posledními pokusy v Q1 patřila až dvanáctá příčka. Neoslňovaly zatím ani McLareny.
Průběžně by nepostoupily oba Haasy, obě Alfy a Latifi. Právě Latifi svůj závěrečný pokus pokazil, kvůli čemuž se už nezlepšil. Spolu s ním zůstali v první části kvalifikační bitvy uvězněni Magnussen, Grosjean, Raikkonen a Giovinazzi. Dá se proto říct, že nedošlo k žádnému překvapení.
V Q2 se snažily oba Mercedesy, Red Bully, Racing Pointy a Leclerc zajet nejrychlejší čas na tvrdší směsi pneumatik, což by jim zajistilo výhodnější strategickou pozici pro zítřejší závod.
Do vedení se dostal Bottas s náskokem víc jak vteřiny před Verstapennem a Leclercem. Naproti tomu Hamilton ve svém ostrém kole chyboval a dostal se do hodin. Po tomto incidentu zavlály na okruhu červené vlajky - kvůli velkému množství štěrku v ideální stopě.
Jakmile byla trať uklizena, vydal se Hamilton vstříc svému reparátu. Ten se mu povedl, načež se Brit posunul na druhé místo.
Závěrečné pokusy druhé kvalifikační části přinesly další fiasko Alexe Albona. Thajec se totiž mezi nejlepších deset nedostal. To stejné platí o Gaslym, Hulkenbergovi, Kvyatovi a Russellovi.
Po úvodních pokusech v Q3 vedl Hamilton s náskokem 0,150 desetiny vteřiny před Bottasem. Třetí pozice patřila Verstappenovi s více než vteřinovou ztrátou. Za Holanďanem se se řadili Stroll a duo jezdců Ferrari.
Závěrečná měřená kola už na první pozici nic nezměnila. V zítřejším závodě z ní vystartuje Hamilton. V první řadě ho doplní Bottas, ta druhá patří Verstappenovi a Leclercovi.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.