Kvalifikaci na GP Velké Británie ovládl Mercedes a Lewis Hamilton. Za zmínku stojí rovněž čtvrté místo Leclerca, naopak Vettel odstartuje až desátý.
První kvalifikační segment se odehrával v rychlém tempu. Tempo v něm udávaly oba Mercedesy, následovány Verstappenem a Leclercem. Hůř na tom byl Vettel, jemuž před posledními pokusy v Q1 patřila až dvanáctá příčka. Neoslňovaly zatím ani McLareny.
Průběžně by nepostoupily oba Haasy, obě Alfy a Latifi. Právě Latifi svůj závěrečný pokus pokazil, kvůli čemuž se už nezlepšil. Spolu s ním zůstali v první části kvalifikační bitvy uvězněni Magnussen, Grosjean, Raikkonen a Giovinazzi. Dá se proto říct, že nedošlo k žádnému překvapení.
V Q2 se snažily oba Mercedesy, Red Bully, Racing Pointy a Leclerc zajet nejrychlejší čas na tvrdší směsi pneumatik, což by jim zajistilo výhodnější strategickou pozici pro zítřejší závod.
Do vedení se dostal Bottas s náskokem víc jak vteřiny před Verstapennem a Leclercem. Naproti tomu Hamilton ve svém ostrém kole chyboval a dostal se do hodin. Po tomto incidentu zavlály na okruhu červené vlajky - kvůli velkému množství štěrku v ideální stopě.
Jakmile byla trať uklizena, vydal se Hamilton vstříc svému reparátu. Ten se mu povedl, načež se Brit posunul na druhé místo.
Závěrečné pokusy druhé kvalifikační části přinesly další fiasko Alexe Albona. Thajec se totiž mezi nejlepších deset nedostal. To stejné platí o Gaslym, Hulkenbergovi, Kvyatovi a Russellovi.
Po úvodních pokusech v Q3 vedl Hamilton s náskokem 0,150 desetiny vteřiny před Bottasem. Třetí pozice patřila Verstappenovi s více než vteřinovou ztrátou. Za Holanďanem se se řadili Stroll a duo jezdců Ferrari.
Závěrečná měřená kola už na první pozici nic nezměnila. V zítřejším závodě z ní vystartuje Hamilton. V první řadě ho doplní Bottas, ta druhá patří Verstappenovi a Leclercovi.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.