Kvalifikaci na GP Velké Británie ovládl Mercedes a Lewis Hamilton. Za zmínku stojí rovněž čtvrté místo Leclerca, naopak Vettel odstartuje až desátý.
První kvalifikační segment se odehrával v rychlém tempu. Tempo v něm udávaly oba Mercedesy, následovány Verstappenem a Leclercem. Hůř na tom byl Vettel, jemuž před posledními pokusy v Q1 patřila až dvanáctá příčka. Neoslňovaly zatím ani McLareny.
Průběžně by nepostoupily oba Haasy, obě Alfy a Latifi. Právě Latifi svůj závěrečný pokus pokazil, kvůli čemuž se už nezlepšil. Spolu s ním zůstali v první části kvalifikační bitvy uvězněni Magnussen, Grosjean, Raikkonen a Giovinazzi. Dá se proto říct, že nedošlo k žádnému překvapení.
V Q2 se snažily oba Mercedesy, Red Bully, Racing Pointy a Leclerc zajet nejrychlejší čas na tvrdší směsi pneumatik, což by jim zajistilo výhodnější strategickou pozici pro zítřejší závod.
Do vedení se dostal Bottas s náskokem víc jak vteřiny před Verstapennem a Leclercem. Naproti tomu Hamilton ve svém ostrém kole chyboval a dostal se do hodin. Po tomto incidentu zavlály na okruhu červené vlajky - kvůli velkému množství štěrku v ideální stopě.
Jakmile byla trať uklizena, vydal se Hamilton vstříc svému reparátu. Ten se mu povedl, načež se Brit posunul na druhé místo.
Závěrečné pokusy druhé kvalifikační části přinesly další fiasko Alexe Albona. Thajec se totiž mezi nejlepších deset nedostal. To stejné platí o Gaslym, Hulkenbergovi, Kvyatovi a Russellovi.
Po úvodních pokusech v Q3 vedl Hamilton s náskokem 0,150 desetiny vteřiny před Bottasem. Třetí pozice patřila Verstappenovi s více než vteřinovou ztrátou. Za Holanďanem se se řadili Stroll a duo jezdců Ferrari.
Závěrečná měřená kola už na první pozici nic nezměnila. V zítřejším závodě z ní vystartuje Hamilton. V první řadě ho doplní Bottas, ta druhá patří Verstappenovi a Leclercovi.
Alex Albon táhne Williams k nejlepšímu startu sezóny F1 za poslední roky a po pěti závodech drží tým páté místo v Poháru konstruktérů. Přesto zůstává opatrný, protože stáj směřuje většinu úsilí na rok 2026 a letos spoléhá hlavně na stabilitu vozu.
Rádiová komunikace Fernanda Alonsa v Džiddě odhalila, jak extrémně náročný je vůz Aston Martin AMR25 i pro mistra světa. „Tohle auto je neuvěřitelně náročné na jízdu,“ zaznělo z jeho vysílačky.
F1 Authentics pořádá aukci jedinečného předmětu pro fanoušky Maxe Verstappena. Závodní oblek, ve kterém Holanďan triumfoval na Velké ceně Miami 2023, bude dražen. Veškerý výtěžek z této aukce bude věnován organizaci Wings for Life, která se zaměřuje na výzkum zranění míchy.
Po třech odjetých velkých cenách se Liam Lawson znovu aklimatizoval v týmu Racing Bulls. Podle slov Novozélanďana i jeho francouzského týmového kolegy se mladý jezdec rychle zorientoval a je zpět ve své formě.
Sebastian Vettel ocenil Landa Norrise za odvahu otevřeně mluvit o svých pocitech. Podle něj tím mladý Brit inspiruje mladé lidi a stává se vzorem i mimo závodní trať.
Komise Formule 1 potvrdila, že nadále počítá s původně navrženými pravidly pro pohonné jednotky, nicméně zároveň zvažuje úpravy, které by jejich fungování a efektivitu mohly ještě vylepšit.
Helmut Marko po Velké ceně Saúdské Arábie zhodnotil výkony Red Bullu, porovnal tým s rostoucí konkurencí McLarenu a ocenil vývoj Yukiho Tsunody. Podle něj má Red Bull stále náskok, ale je nezbytné pracovat na detailech, pokud chce zůstat na vrcholu.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.