SILVERSTONE - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas úvodního tréninku před Velkou cenou Británie zajel Max Verstappen s Red Bullem, lídr šampionátu Lewis Hamilton na něj ztratil téměř půl sekundy. Třetí pozice patří Lance Strollovi, po jehož boku se objevil Nico Hülkenberg místo nemocného Sergia Péreze. Německý pilot za Racing Point nastoupí také příští týden.
Piloty v pravé poledne našeho času přivítalo slunečné počasí, teplota vzduchu dosahovala 29 °C, trať 38 °C. Na začátku se stále čekalo se, kdo u Racing Pointu nahradí Sergia Péreze, jenž byl pozitivně testován na Covid-19. V padoku se objevil Nico Hülkenberg, jenž dopoledne strávil 45 minut na simulátoru.
Na dráze byli jako první Räikkönen se Sainzem, po 5 min scházeli kromě jednoho růžového vozu také Kvjat a Verstappen. Pirelli na rychlý okruh do Británie přivezlo to nejtvrdší ze svého portfolia, směsi C1 až C3.
Několik týmů přivezlo rozsáhlejší balíky vylepšení pro své vozy. Jedním z nich je McLaren, který prohání Sainz s měřícím zařízením. Po boku se objevily nové přední křídlo, bočnice, deflektory, podlahu i zadní křídlo. "Jsem celkem optimistický v tom, že všechny nové díly, které dnes otestujeme, navýší dle našeho očekávání výkonnost a projeví se v čase na kolech," věří šéf týmu Andreas Seidl.
Po čtvrthodince jsme se dočkali prvních měřených časů, Norris (1:29,439 min) na čele měl na středně-tvrdé směsi sekundu navrch nad Verstappenem (1:30,364) na tvrdé.
Holanďan svým druhým pokusem (1:29,582) ztrátu stáhl na 0,143 s, na což však mladý jezdec McLarenu zareagoval dalším zlepšením (1:29,231). Tou dobou už se na trati ukázali všichni piloti včetně Hülkenberga.
Po 25 min zažili krušné chvilky u Alfy Romeo. Nejprve v Luffield dostal smyk a skončil ve štěrku Räikkönen, o 2 minuty později vylétl v Becketts Giovinazzi. Probrzdil si přitom všechny čtyři pneumatiky a na dráze zůstaly i nějaké úlomky, komisaři proto vyvěsili až do 12:38 h červené vlajky.
Problems for @Anto_Giovinazzi - he's spun off track 😮#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/EVySgLQs8M
— Formula 1 (@F1) July 31, 2020Předčasně skončil také Vettel, v něhož inženýři Ferrari odhalili nějakou závadu na mezichladiči turba. Mechaniky proto čeká rychlá rozborka - sborka, aby jeho vůz stihli připravit pro 2. trénink.
V polovině tréninku se do čela vyšvihl Mercedes zásluhou Bottase (1:28,869), Stroll na něj ale ztrácel pouhou setinu vteřiny - oba na měkkých pneumatikách.
Po chvíli za to vzal i Hamilton a všechny předčil: 1:28,343 min. Jeho finský kolega se na něj dotáhl na rozdíl 0,176 s. Lewis si stěžoval na "příšernou sadu pneumatik," po výměně se na středně-tvrdé vrátil a kolo stihnul za 1:27,896. Nebyl ovšem nejrychlejší - Verstappen na měkkých pneumatikách vykouzlil o půl sekundy lepší čas (1:27,422).
One car which won't be going out again this morning is Seb's Ferrari 😖 Mechanics are reportedly trying to rectify an intercooler problem ⚙️#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/Rq85e3KNE1
— Formula 1 (@F1) July 31, 2020Red Bull s novými díly vypadá v Maxových rukou vcelku konkurenceschopně, Stříbrné šípy ale ještě určitě neukázaly vše, co mají v rukávu. V zítřejší kvalifikaci po zvýšení výkonu motorů bude obrázek zřejmě odlišný.
Nejblíže špičce byl Stroll s Racing Pointem, navrátilec Hülkenberg na něj ztrácel kolem 6 desetin. Ferrari zásluhou Leclerca patří pátá příčka za Albonem, Renault je pátým nejrychlejším týmem, McLaren testující novinky se pohybuje za hranicí první desítky.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.