SILVERSTONE - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas úvodního tréninku před Velkou cenou Británie zajel Max Verstappen s Red Bullem, lídr šampionátu Lewis Hamilton na něj ztratil téměř půl sekundy. Třetí pozice patří Lance Strollovi, po jehož boku se objevil Nico Hülkenberg místo nemocného Sergia Péreze. Německý pilot za Racing Point nastoupí také příští týden.
Piloty v pravé poledne našeho času přivítalo slunečné počasí, teplota vzduchu dosahovala 29 °C, trať 38 °C. Na začátku se stále čekalo se, kdo u Racing Pointu nahradí Sergia Péreze, jenž byl pozitivně testován na Covid-19. V padoku se objevil Nico Hülkenberg, jenž dopoledne strávil 45 minut na simulátoru.
Na dráze byli jako první Räikkönen se Sainzem, po 5 min scházeli kromě jednoho růžového vozu také Kvjat a Verstappen. Pirelli na rychlý okruh do Británie přivezlo to nejtvrdší ze svého portfolia, směsi C1 až C3.
Několik týmů přivezlo rozsáhlejší balíky vylepšení pro své vozy. Jedním z nich je McLaren, který prohání Sainz s měřícím zařízením. Po boku se objevily nové přední křídlo, bočnice, deflektory, podlahu i zadní křídlo. "Jsem celkem optimistický v tom, že všechny nové díly, které dnes otestujeme, navýší dle našeho očekávání výkonnost a projeví se v čase na kolech," věří šéf týmu Andreas Seidl.
Po čtvrthodince jsme se dočkali prvních měřených časů, Norris (1:29,439 min) na čele měl na středně-tvrdé směsi sekundu navrch nad Verstappenem (1:30,364) na tvrdé.
Holanďan svým druhým pokusem (1:29,582) ztrátu stáhl na 0,143 s, na což však mladý jezdec McLarenu zareagoval dalším zlepšením (1:29,231). Tou dobou už se na trati ukázali všichni piloti včetně Hülkenberga.
Po 25 min zažili krušné chvilky u Alfy Romeo. Nejprve v Luffield dostal smyk a skončil ve štěrku Räikkönen, o 2 minuty později vylétl v Becketts Giovinazzi. Probrzdil si přitom všechny čtyři pneumatiky a na dráze zůstaly i nějaké úlomky, komisaři proto vyvěsili až do 12:38 h červené vlajky.
Problems for @Anto_Giovinazzi - he's spun off track 😮#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/EVySgLQs8M
— Formula 1 (@F1) July 31, 2020Předčasně skončil také Vettel, v něhož inženýři Ferrari odhalili nějakou závadu na mezichladiči turba. Mechaniky proto čeká rychlá rozborka - sborka, aby jeho vůz stihli připravit pro 2. trénink.
V polovině tréninku se do čela vyšvihl Mercedes zásluhou Bottase (1:28,869), Stroll na něj ale ztrácel pouhou setinu vteřiny - oba na měkkých pneumatikách.
Po chvíli za to vzal i Hamilton a všechny předčil: 1:28,343 min. Jeho finský kolega se na něj dotáhl na rozdíl 0,176 s. Lewis si stěžoval na "příšernou sadu pneumatik," po výměně se na středně-tvrdé vrátil a kolo stihnul za 1:27,896. Nebyl ovšem nejrychlejší - Verstappen na měkkých pneumatikách vykouzlil o půl sekundy lepší čas (1:27,422).
One car which won't be going out again this morning is Seb's Ferrari 😖 Mechanics are reportedly trying to rectify an intercooler problem ⚙️#BritishGP 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/Rq85e3KNE1
— Formula 1 (@F1) July 31, 2020Red Bull s novými díly vypadá v Maxových rukou vcelku konkurenceschopně, Stříbrné šípy ale ještě určitě neukázaly vše, co mají v rukávu. V zítřejší kvalifikaci po zvýšení výkonu motorů bude obrázek zřejmě odlišný.
Nejblíže špičce byl Stroll s Racing Pointem, navrátilec Hülkenberg na něj ztrácel kolem 6 desetin. Ferrari zásluhou Leclerca patří pátá příčka za Albonem, Renault je pátým nejrychlejším týmem, McLaren testující novinky se pohybuje za hranicí první desítky.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.