Šéf týmu Racing Point, Otmar Szafnauer, uvedl, že okopírování designu nejlepšího týmu bylo správné řešení a ostatní udělali chybu, když je nenásledovali.
Proti jejich vozu tým Renault vznesl protest, ozývají se i hlasy, že to, co udělali, jde proti DNA závodění, avšak u Racing Pointu jsou přesvědčeni, že jednali správně.
Podle šéfa týmu, Szafnauera, by za to měli být naopak oslavováni. "Ano, ostatní týmy přišly se špatnou filosofií designu vozu. Nicméně nic není bez rizika. Nevěděli jsme, jestli naše cesta bude fungovat a pokud ano, tak do jaké míry. Byl to velký risk, mohli jsme udělat krok zpátky. A když jsme začali s vývojem v tunelu, s našimi prvními nápady a návrhy, byl to krok zpět. A tím myslím velký krok zpět," cituje ho Autosport.
Podle něj však za jejich výkony stojí spousta práce a nebylo to poprvé, co se o něco podobného pokoušeli. Navíc prý ostatní týmy pracují velmi podobně. "Všichni zkoumají konkurenční auta, to se děje všude napříč paddockem a někteří jen udělají lepší práci a obrázky dokážou využít. Dělají to všichni a je to povolené," dodává. Aktuálně je Racing Point v tabulce konstruktérů na čtvrtém místě se čtyřiceti body.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.