Maďarská kvalifikace patřila Mercedesům. Druhou řadu obsadí na startu zítřejšího závodu Lance Stroll a Sergio Pérez, tu třetí Sebastian Vettel s Charlesem Leclercem.
V prvních minutách Q1 kroužily na trati zejména elitní týmy. V čele se usadil Bottas následovaný Hamiltonem a dvojicí Racing Pointu. Za nimi se seřadili Leclerc a Verstappen. Nevýrazný byl Albon, jehož výkony stále více připomínají ty Gaslyho z minulého roku, za které byl Francouz nakonec přeřazen do tehdejšího Toro Rosso.
Černého Petra si deset minut před koncem první části kvalifikace drželi Giovinazzi, Magnussen, Grosjean, Latifi a Raikkonen. Problémy měl Gasly, jemuž jeho pohonná jednotka nefungovala ideálně.
Skvělá kola zajeli piloti Williamsu, Russell byl pátý, Latifi osmý, v témže čase by z Q1 vypadl Alex Albon s Red Bullem.
Zběsilé poslední vteřiny přinesly celkem překvapivé výsledky. Postoupili oba Williamsy, kdežto před branami Q2 zůstaly obě Alfy, oba Haasy a stejně tak Daniil Kvyat.
V Q2 přišla na řadu volba strategie pro závod. Oba Racing Pointy, Mercedesy i Ricciardo zkusili zajet své nejrychlejší kolo na tvrdší sadě pneumatik Pirelli. Rychlý čas se nepovedl Leclercovi, který se zařadil na desáté místo, Vettel byl třetí.
Leclerc se však nakonec zlepšit dokázal a postoupil. To už se ale nedá říct o obou Renaultech, Nicholasi Latifim a hlavně Alexi Albonovi. Pro pilota Red Bullu tedy skončila maďarská kvalifikace dost neslavně.
Po prvních pokusech v Q3 bezpečně vedl Hamilton. Tři desetiny za ním se nacházel druhý Bottas. Třetí příčka patřila Strollovi, naopak Pérez o svůj čas kvůli překročení traťových limitů přišel.
Závěrečné pokusy už na konečném pořadí moc nezměnily. První místo na startu zítřejšího závodu obsadí Hamilton, v první řadě mu bude sekundovat Bottas. Druhá řada patři oběma Racing Pointům a ta třetí jezdcům Ferrari. Zklamáním je až sedmé místo Verstappena.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.