Maďarská kvalifikace patřila Mercedesům. Druhou řadu obsadí na startu zítřejšího závodu Lance Stroll a Sergio Pérez, tu třetí Sebastian Vettel s Charlesem Leclercem.
V prvních minutách Q1 kroužily na trati zejména elitní týmy. V čele se usadil Bottas následovaný Hamiltonem a dvojicí Racing Pointu. Za nimi se seřadili Leclerc a Verstappen. Nevýrazný byl Albon, jehož výkony stále více připomínají ty Gaslyho z minulého roku, za které byl Francouz nakonec přeřazen do tehdejšího Toro Rosso.
Černého Petra si deset minut před koncem první části kvalifikace drželi Giovinazzi, Magnussen, Grosjean, Latifi a Raikkonen. Problémy měl Gasly, jemuž jeho pohonná jednotka nefungovala ideálně.
Skvělá kola zajeli piloti Williamsu, Russell byl pátý, Latifi osmý, v témže čase by z Q1 vypadl Alex Albon s Red Bullem.
Zběsilé poslední vteřiny přinesly celkem překvapivé výsledky. Postoupili oba Williamsy, kdežto před branami Q2 zůstaly obě Alfy, oba Haasy a stejně tak Daniil Kvyat.
V Q2 přišla na řadu volba strategie pro závod. Oba Racing Pointy, Mercedesy i Ricciardo zkusili zajet své nejrychlejší kolo na tvrdší sadě pneumatik Pirelli. Rychlý čas se nepovedl Leclercovi, který se zařadil na desáté místo, Vettel byl třetí.
Leclerc se však nakonec zlepšit dokázal a postoupil. To už se ale nedá říct o obou Renaultech, Nicholasi Latifim a hlavně Alexi Albonovi. Pro pilota Red Bullu tedy skončila maďarská kvalifikace dost neslavně.
Po prvních pokusech v Q3 bezpečně vedl Hamilton. Tři desetiny za ním se nacházel druhý Bottas. Třetí příčka patřila Strollovi, naopak Pérez o svůj čas kvůli překročení traťových limitů přišel.
Závěrečné pokusy už na konečném pořadí moc nezměnily. První místo na startu zítřejšího závodu obsadí Hamilton, v první řadě mu bude sekundovat Bottas. Druhá řada patři oběma Racing Pointům a ta třetí jezdcům Ferrari. Zklamáním je až sedmé místo Verstappena.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.