Maďarská kvalifikace patřila Mercedesům. Druhou řadu obsadí na startu zítřejšího závodu Lance Stroll a Sergio Pérez, tu třetí Sebastian Vettel s Charlesem Leclercem.
V prvních minutách Q1 kroužily na trati zejména elitní týmy. V čele se usadil Bottas následovaný Hamiltonem a dvojicí Racing Pointu. Za nimi se seřadili Leclerc a Verstappen. Nevýrazný byl Albon, jehož výkony stále více připomínají ty Gaslyho z minulého roku, za které byl Francouz nakonec přeřazen do tehdejšího Toro Rosso.
Černého Petra si deset minut před koncem první části kvalifikace drželi Giovinazzi, Magnussen, Grosjean, Latifi a Raikkonen. Problémy měl Gasly, jemuž jeho pohonná jednotka nefungovala ideálně.
Skvělá kola zajeli piloti Williamsu, Russell byl pátý, Latifi osmý, v témže čase by z Q1 vypadl Alex Albon s Red Bullem.
Zběsilé poslední vteřiny přinesly celkem překvapivé výsledky. Postoupili oba Williamsy, kdežto před branami Q2 zůstaly obě Alfy, oba Haasy a stejně tak Daniil Kvyat.
V Q2 přišla na řadu volba strategie pro závod. Oba Racing Pointy, Mercedesy i Ricciardo zkusili zajet své nejrychlejší kolo na tvrdší sadě pneumatik Pirelli. Rychlý čas se nepovedl Leclercovi, který se zařadil na desáté místo, Vettel byl třetí.
Leclerc se však nakonec zlepšit dokázal a postoupil. To už se ale nedá říct o obou Renaultech, Nicholasi Latifim a hlavně Alexi Albonovi. Pro pilota Red Bullu tedy skončila maďarská kvalifikace dost neslavně.
Po prvních pokusech v Q3 bezpečně vedl Hamilton. Tři desetiny za ním se nacházel druhý Bottas. Třetí příčka patřila Strollovi, naopak Pérez o svůj čas kvůli překročení traťových limitů přišel.
Závěrečné pokusy už na konečném pořadí moc nezměnily. První místo na startu zítřejšího závodu obsadí Hamilton, v první řadě mu bude sekundovat Bottas. Druhá řada patři oběma Racing Pointům a ta třetí jezdcům Ferrari. Zklamáním je až sedmé místo Verstappena.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.