Maďarská kvalifikace patřila Mercedesům. Druhou řadu obsadí na startu zítřejšího závodu Lance Stroll a Sergio Pérez, tu třetí Sebastian Vettel s Charlesem Leclercem.
V prvních minutách Q1 kroužily na trati zejména elitní týmy. V čele se usadil Bottas následovaný Hamiltonem a dvojicí Racing Pointu. Za nimi se seřadili Leclerc a Verstappen. Nevýrazný byl Albon, jehož výkony stále více připomínají ty Gaslyho z minulého roku, za které byl Francouz nakonec přeřazen do tehdejšího Toro Rosso.
Černého Petra si deset minut před koncem první části kvalifikace drželi Giovinazzi, Magnussen, Grosjean, Latifi a Raikkonen. Problémy měl Gasly, jemuž jeho pohonná jednotka nefungovala ideálně.
Skvělá kola zajeli piloti Williamsu, Russell byl pátý, Latifi osmý, v témže čase by z Q1 vypadl Alex Albon s Red Bullem.
Zběsilé poslední vteřiny přinesly celkem překvapivé výsledky. Postoupili oba Williamsy, kdežto před branami Q2 zůstaly obě Alfy, oba Haasy a stejně tak Daniil Kvyat.
V Q2 přišla na řadu volba strategie pro závod. Oba Racing Pointy, Mercedesy i Ricciardo zkusili zajet své nejrychlejší kolo na tvrdší sadě pneumatik Pirelli. Rychlý čas se nepovedl Leclercovi, který se zařadil na desáté místo, Vettel byl třetí.
Leclerc se však nakonec zlepšit dokázal a postoupil. To už se ale nedá říct o obou Renaultech, Nicholasi Latifim a hlavně Alexi Albonovi. Pro pilota Red Bullu tedy skončila maďarská kvalifikace dost neslavně.
Po prvních pokusech v Q3 bezpečně vedl Hamilton. Tři desetiny za ním se nacházel druhý Bottas. Třetí příčka patřila Strollovi, naopak Pérez o svůj čas kvůli překročení traťových limitů přišel.
Závěrečné pokusy už na konečném pořadí moc nezměnily. První místo na startu zítřejšího závodu obsadí Hamilton, v první řadě mu bude sekundovat Bottas. Druhá řada patři oběma Racing Pointům a ta třetí jezdcům Ferrari. Zklamáním je až sedmé místo Verstappena.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.