Také ve třetím tréninku ukázal Mercedes svou technickou převahu. Dařilo se i Racing Pointu a Leclercovi. Za očekáváním naopak zatím zůstal Red Bull s McLarenem.
Závěrečný trénink před odpolední kvalifikací přinesl turbulentní průběh. Už proto, že včera odpoledne se kvůli počasí moc nejezdilo. Jezdci a týmy potřebovali dohnat co nejvíce ztraceného času.
Museli si však dávat pozor v první zatáčce, právě v ní totiž během dopoledního závodu F3 explodoval motor, což mělo za následek únik oleje.
Čelo výsledkové listiny patřilo už od prvních minut jezdcům Mercedesu. Stříbrné šípy potvrzují svoji dominanci i na Hungaroringu. Rychlejším z nich byl v interním souboji Hamilton. Tradičně dobře se prezentoval Pérez. Jezdci Racing Pointu patřila dvacet minut před koncem třetího tréninku bronzová příčka.
Následoval Leclerc. Trochu za očekáváním zůstaly oba Red Bully, byť většinu času odjezdili piloti na tvrdší směsi pneumatik.
Na rozhraní první a druhé desítky byli oba jezdci McLarenu, naopak nedařilo se Haasu ani Alfě Romeo.
15 minut před koncem zatopilo Ferrari. Leclerc se dostal rozdílem dvou desetin na první místo. Kolo Vettela vypadalo také solidně, jenže Němec pokazil třetí sektor, a tak na svého týmového kolegu ztratil půl vteřiny.
Pak přišel na řadu Valtteri Bottas, který o více než tři desetiny překonal prvního Leclerca. Hamilton se zařadil těsně za Bottase. Zklamáním bylo nejrychlejší kolo Verstappena, Holanďan poztrácel sedm desetin, což mu stačilo jen na čtvrté místo za duem Mercedesu a Leclercem.
Skvělé kolo vystřihl těsně před koncem Pérez, katapultoval se díky němu na třetí příčku. Největším favoritem pro odpolední kvalifikaci je ale rozhodně Mercedes.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.