Také ve třetím tréninku ukázal Mercedes svou technickou převahu. Dařilo se i Racing Pointu a Leclercovi. Za očekáváním naopak zatím zůstal Red Bull s McLarenem.
Závěrečný trénink před odpolední kvalifikací přinesl turbulentní průběh. Už proto, že včera odpoledne se kvůli počasí moc nejezdilo. Jezdci a týmy potřebovali dohnat co nejvíce ztraceného času.
Museli si však dávat pozor v první zatáčce, právě v ní totiž během dopoledního závodu F3 explodoval motor, což mělo za následek únik oleje.
Čelo výsledkové listiny patřilo už od prvních minut jezdcům Mercedesu. Stříbrné šípy potvrzují svoji dominanci i na Hungaroringu. Rychlejším z nich byl v interním souboji Hamilton. Tradičně dobře se prezentoval Pérez. Jezdci Racing Pointu patřila dvacet minut před koncem třetího tréninku bronzová příčka.
Následoval Leclerc. Trochu za očekáváním zůstaly oba Red Bully, byť většinu času odjezdili piloti na tvrdší směsi pneumatik.
Na rozhraní první a druhé desítky byli oba jezdci McLarenu, naopak nedařilo se Haasu ani Alfě Romeo.
15 minut před koncem zatopilo Ferrari. Leclerc se dostal rozdílem dvou desetin na první místo. Kolo Vettela vypadalo také solidně, jenže Němec pokazil třetí sektor, a tak na svého týmového kolegu ztratil půl vteřiny.
Pak přišel na řadu Valtteri Bottas, který o více než tři desetiny překonal prvního Leclerca. Hamilton se zařadil těsně za Bottase. Zklamáním bylo nejrychlejší kolo Verstappena, Holanďan poztrácel sedm desetin, což mu stačilo jen na čtvrté místo za duem Mercedesu a Leclercem.
Skvělé kolo vystřihl těsně před koncem Pérez, katapultoval se díky němu na třetí příčku. Největším favoritem pro odpolední kvalifikaci je ale rozhodně Mercedes.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.