Ve druhém maďarském tréninku panovalo mokré počasí. Na okruhu se toho proto moc nedělo. Nejrychlejší čas zajel Sebastian Vettel.
Začátek druhého volného tréninku poznamenala mokrá trať. Opravdu hodně mokrá trať, takže na měřené časy jsme alespoň v jeho začátku mohli zapomenout. Jako první vyjel na mokrou trať Pierre Gasly, avšak podmínky byly tak špatné, že Francouz absolvoval pouze instalační kolo.
První měřený čas zapsal Pérez - 1:43,862. Jeho vůz byl přitom viditelně nestabilní, což svědčilo o podmínkách, které na okruhu panovaly. Mexičan ve svém druhém měřeném kole dokonce vyjel mimo trať. obešlo se to ale bez poškození.
Tricky and testing conditions for everyone in FP2 😳☔️#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/lSFE78NZA9
— Formula 1 (@F1) July 17, 2020Další ostrá kola zajeli Stroll a Räikkönen, jinak byla ale na Hungaroringu klid. Prolomili jej až jezdci Ferrari. Ostrá kola zajeli Vettel i Leclerc. Následovali Magnussen a Norris, šlo však spíš jen o pokusy z povinnosti. Vypovídající hodnotu byste v nich hledali těžko.
Později se do vedení dostal Vettel, jehož následoval Bottas. Do konce měřených jízd se už toho moc neudálo. Někteří jezdci sice zkusili jízdu na přechodných pneumatikách, ale ale brzy pochopili, že to nebyla správná volba.
Mastering the tricky conditions ✨Ride onboard with Sebastian Vettel as he tops FP2's timing charts ⏱👏#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/zBaekt55jb
— Formula 1 (@F1) July 17, 2020Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.