HUNGARORING - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší časy úvodního tréninku na Velkou cenu Maďarska předváděly Mercedesy, zatímco Pierre Gasly ho celý prostál v garáži kvůli problému s pohonnou jednotkou Hondy. Ke slovu se dostal také Robert Kubica, jak vypadalo dopoledne na okruhu a jak se dařilo ostatním?
Jako první z garáže v 11:00 hodin vystartoval Norris s McLarenem, následoval jej rezervní pilot Alfy Romeo Kubica, jenž po týdnu dostal znovu příležitost, tentokrát místo Räikkönena. Nad okruhem bylo zamračeno a hrozil déšť, teplota vzduchu dosahovala pouhých 18 °C, trať 24 °C.
Ferrari žádné novinky v Maďarsku nemá, vše stihlo připravit pro minulý závod v Rakousku, kde ale nefungovaly úplně dle očekávání a jeho piloti se navíc žel vyřadili už v prvním kole. Viník Leclerc to moc růžově nevidí: "Bude to těžké, jelikož loni jsme se na této trati také trápili. Pochybuji, že uvidíme úplně jiný obrázek proti předchozímu víkendu."
Vettel je na rozdíl od něj pozitivnější: "Jsem optimistou. Na této trati můžete způsobit rozdíl. Zlepšili jsme své auto. Víme, že má vyšší přítlak než to předchozí. Z pohledu boje o nejvyšší příčky to není nejlepší, ale doufám, že tento víkend pro nás bude trochu lepší."
Our #HungarianGP weekend starts here! 🖤💪 Where in the 🌍 are you tuning in from this morning, Team 👇 pic.twitter.com/28oi7HO5dD
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) July 17, 2020Po čtvrthodině jsme se prvního letmého kola dočkali od Verstappena: 1:19,440 na tvrdých pneumatikách, záhy jej překonávají piloti Mercedesu Hamilton (1:17,438) s Bottasem (1:16,559) na měkké směsi.
Po 25 min svého kolegu v čele vystřídal úřadující šampion stále na měkkých pneumatikách: 1:16,126 min. Loni byl překonán 15 let starý závodní rekord, povede Lewisovi v neděli další zlepšení na trati přezdívané taky jako 'Monako bez bariér?'
Kubica se poté roztočil v první zatáčce, když vyjížděl z boxů a přejel vnitřní obrubník. Začínalo poprchával, potíže s přetáčivostí měl v zatáčce č. 12 také Ocon, jenž vyjel mimo trať.
Po 40 min mizí všichni v boxech, aby vrátili první sady pneumatik. Pozice za Stříbrnými šípy drží jejich růžové kopie: třetí Pérez (1:18,085) a čtvrtý Stroll (1:18,137).
Gasly neujel ani jedno kolo, zlobí motor Hondy. Mechanici demontují zadní nápravu a převodovku z jeho vozu AlphaTauri. "Zjistili jsme anomálii v datech Pierrovy pohonné jednotky a musíme provést fyzické kontroly, což si vyžádá určitý čas," komentuje japonská automobilka.
Po 55 min se Bottasovi s využitím středně-tvrdých pneumatik podařilo znovu obsadit pozici na čele (1:16,089), třetí Pérez (1:16,530) stáhl jeho náskok na 4 desetiny, zatímco Ricciardo (1:17,243) se posunul na páté místo před Vettela (1:17,327) a přestávalo poprchávat.
New race, new epic track shots. 📸🤩#HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/AmWk2wvxdM
— McLaren (@McLarenF1) July 17, 2020Hamilton po chvilce oddech vykroužil ostrý pokus a na tvrdých pneumatikách byl opět nejrychlejší: 1:16,003. Dvanáctý Magnussen si ztěžoval na potíže se svým řízením.
Ke konci vyrazil Verstappen na měkké směsi, svůj čas kvůli velkému množství paliva ale nepřekonal. Red Bullu ho informoval o tom, že pneumatiky "momentálně procházejí velkou degradací."
Na pořadí se tak už moc nezměnilo, skvělou formu v 1. tréninku potvrdily Mercedesy, které si i na nejtvrdších směsích suverénně pohlídaly nejvyšší příčky. Nejblíže jim byl Racing Point, poté Ricciardo s Renaultem a Ferrari.
Horner pomalejším časy svého Red Bullu zdůvodnil testováním novinek: "Děje se toho hodně, továrna pracuje opravdu tvrdě, ale my se samozřejmě soustředíme na tento víkend, abychom dostali to nejlepší z dílů, které tady máme."
FASTEST SECTORS 🚀The Mercedes are 1-2 but aren't having things all their own way Perez has been RAPID the opening sector #HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/ptU4YAFTWS
— Formula 1 (@F1) July 17, 2020
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.