HUNGARORING - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší časy úvodního tréninku na Velkou cenu Maďarska předváděly Mercedesy, zatímco Pierre Gasly ho celý prostál v garáži kvůli problému s pohonnou jednotkou Hondy. Ke slovu se dostal také Robert Kubica, jak vypadalo dopoledne na okruhu a jak se dařilo ostatním?
Jako první z garáže v 11:00 hodin vystartoval Norris s McLarenem, následoval jej rezervní pilot Alfy Romeo Kubica, jenž po týdnu dostal znovu příležitost, tentokrát místo Räikkönena. Nad okruhem bylo zamračeno a hrozil déšť, teplota vzduchu dosahovala pouhých 18 °C, trať 24 °C.
Ferrari žádné novinky v Maďarsku nemá, vše stihlo připravit pro minulý závod v Rakousku, kde ale nefungovaly úplně dle očekávání a jeho piloti se navíc žel vyřadili už v prvním kole. Viník Leclerc to moc růžově nevidí: "Bude to těžké, jelikož loni jsme se na této trati také trápili. Pochybuji, že uvidíme úplně jiný obrázek proti předchozímu víkendu."
Vettel je na rozdíl od něj pozitivnější: "Jsem optimistou. Na této trati můžete způsobit rozdíl. Zlepšili jsme své auto. Víme, že má vyšší přítlak než to předchozí. Z pohledu boje o nejvyšší příčky to není nejlepší, ale doufám, že tento víkend pro nás bude trochu lepší."
Our #HungarianGP weekend starts here! 🖤💪 Where in the 🌍 are you tuning in from this morning, Team 👇 pic.twitter.com/28oi7HO5dD
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) July 17, 2020Po čtvrthodině jsme se prvního letmého kola dočkali od Verstappena: 1:19,440 na tvrdých pneumatikách, záhy jej překonávají piloti Mercedesu Hamilton (1:17,438) s Bottasem (1:16,559) na měkké směsi.
Po 25 min svého kolegu v čele vystřídal úřadující šampion stále na měkkých pneumatikách: 1:16,126 min. Loni byl překonán 15 let starý závodní rekord, povede Lewisovi v neděli další zlepšení na trati přezdívané taky jako 'Monako bez bariér?'
Kubica se poté roztočil v první zatáčce, když vyjížděl z boxů a přejel vnitřní obrubník. Začínalo poprchával, potíže s přetáčivostí měl v zatáčce č. 12 také Ocon, jenž vyjel mimo trať.
Po 40 min mizí všichni v boxech, aby vrátili první sady pneumatik. Pozice za Stříbrnými šípy drží jejich růžové kopie: třetí Pérez (1:18,085) a čtvrtý Stroll (1:18,137).
Gasly neujel ani jedno kolo, zlobí motor Hondy. Mechanici demontují zadní nápravu a převodovku z jeho vozu AlphaTauri. "Zjistili jsme anomálii v datech Pierrovy pohonné jednotky a musíme provést fyzické kontroly, což si vyžádá určitý čas," komentuje japonská automobilka.
Po 55 min se Bottasovi s využitím středně-tvrdých pneumatik podařilo znovu obsadit pozici na čele (1:16,089), třetí Pérez (1:16,530) stáhl jeho náskok na 4 desetiny, zatímco Ricciardo (1:17,243) se posunul na páté místo před Vettela (1:17,327) a přestávalo poprchávat.
New race, new epic track shots. 📸🤩#HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/AmWk2wvxdM
— McLaren (@McLarenF1) July 17, 2020Hamilton po chvilce oddech vykroužil ostrý pokus a na tvrdých pneumatikách byl opět nejrychlejší: 1:16,003. Dvanáctý Magnussen si ztěžoval na potíže se svým řízením.
Ke konci vyrazil Verstappen na měkké směsi, svůj čas kvůli velkému množství paliva ale nepřekonal. Red Bullu ho informoval o tom, že pneumatiky "momentálně procházejí velkou degradací."
Na pořadí se tak už moc nezměnilo, skvělou formu v 1. tréninku potvrdily Mercedesy, které si i na nejtvrdších směsích suverénně pohlídaly nejvyšší příčky. Nejblíže jim byl Racing Point, poté Ricciardo s Renaultem a Ferrari.
Horner pomalejším časy svého Red Bullu zdůvodnil testováním novinek: "Děje se toho hodně, továrna pracuje opravdu tvrdě, ale my se samozřejmě soustředíme na tento víkend, abychom dostali to nejlepší z dílů, které tady máme."
FASTEST SECTORS 🚀The Mercedes are 1-2 but aren't having things all their own way Perez has been RAPID the opening sector #HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/ptU4YAFTWS
— Formula 1 (@F1) July 17, 2020Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.