HUNGARORING - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší časy úvodního tréninku na Velkou cenu Maďarska předváděly Mercedesy, zatímco Pierre Gasly ho celý prostál v garáži kvůli problému s pohonnou jednotkou Hondy. Ke slovu se dostal také Robert Kubica, jak vypadalo dopoledne na okruhu a jak se dařilo ostatním?
Jako první z garáže v 11:00 hodin vystartoval Norris s McLarenem, následoval jej rezervní pilot Alfy Romeo Kubica, jenž po týdnu dostal znovu příležitost, tentokrát místo Räikkönena. Nad okruhem bylo zamračeno a hrozil déšť, teplota vzduchu dosahovala pouhých 18 °C, trať 24 °C.
Ferrari žádné novinky v Maďarsku nemá, vše stihlo připravit pro minulý závod v Rakousku, kde ale nefungovaly úplně dle očekávání a jeho piloti se navíc žel vyřadili už v prvním kole. Viník Leclerc to moc růžově nevidí: "Bude to těžké, jelikož loni jsme se na této trati také trápili. Pochybuji, že uvidíme úplně jiný obrázek proti předchozímu víkendu."
Vettel je na rozdíl od něj pozitivnější: "Jsem optimistou. Na této trati můžete způsobit rozdíl. Zlepšili jsme své auto. Víme, že má vyšší přítlak než to předchozí. Z pohledu boje o nejvyšší příčky to není nejlepší, ale doufám, že tento víkend pro nás bude trochu lepší."
Our #HungarianGP weekend starts here! 🖤💪 Where in the 🌍 are you tuning in from this morning, Team 👇 pic.twitter.com/28oi7HO5dD
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) July 17, 2020Po čtvrthodině jsme se prvního letmého kola dočkali od Verstappena: 1:19,440 na tvrdých pneumatikách, záhy jej překonávají piloti Mercedesu Hamilton (1:17,438) s Bottasem (1:16,559) na měkké směsi.
Po 25 min svého kolegu v čele vystřídal úřadující šampion stále na měkkých pneumatikách: 1:16,126 min. Loni byl překonán 15 let starý závodní rekord, povede Lewisovi v neděli další zlepšení na trati přezdívané taky jako 'Monako bez bariér?'
Kubica se poté roztočil v první zatáčce, když vyjížděl z boxů a přejel vnitřní obrubník. Začínalo poprchával, potíže s přetáčivostí měl v zatáčce č. 12 také Ocon, jenž vyjel mimo trať.
Po 40 min mizí všichni v boxech, aby vrátili první sady pneumatik. Pozice za Stříbrnými šípy drží jejich růžové kopie: třetí Pérez (1:18,085) a čtvrtý Stroll (1:18,137).
Gasly neujel ani jedno kolo, zlobí motor Hondy. Mechanici demontují zadní nápravu a převodovku z jeho vozu AlphaTauri. "Zjistili jsme anomálii v datech Pierrovy pohonné jednotky a musíme provést fyzické kontroly, což si vyžádá určitý čas," komentuje japonská automobilka.
Po 55 min se Bottasovi s využitím středně-tvrdých pneumatik podařilo znovu obsadit pozici na čele (1:16,089), třetí Pérez (1:16,530) stáhl jeho náskok na 4 desetiny, zatímco Ricciardo (1:17,243) se posunul na páté místo před Vettela (1:17,327) a přestávalo poprchávat.
New race, new epic track shots. 📸🤩#HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/AmWk2wvxdM
— McLaren (@McLarenF1) July 17, 2020Hamilton po chvilce oddech vykroužil ostrý pokus a na tvrdých pneumatikách byl opět nejrychlejší: 1:16,003. Dvanáctý Magnussen si ztěžoval na potíže se svým řízením.
Ke konci vyrazil Verstappen na měkké směsi, svůj čas kvůli velkému množství paliva ale nepřekonal. Red Bullu ho informoval o tom, že pneumatiky "momentálně procházejí velkou degradací."
Na pořadí se tak už moc nezměnilo, skvělou formu v 1. tréninku potvrdily Mercedesy, které si i na nejtvrdších směsích suverénně pohlídaly nejvyšší příčky. Nejblíže jim byl Racing Point, poté Ricciardo s Renaultem a Ferrari.
Horner pomalejším časy svého Red Bullu zdůvodnil testováním novinek: "Děje se toho hodně, továrna pracuje opravdu tvrdě, ale my se samozřejmě soustředíme na tento víkend, abychom dostali to nejlepší z dílů, které tady máme."
FASTEST SECTORS 🚀The Mercedes are 1-2 but aren't having things all their own way Perez has been RAPID the opening sector #HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/ptU4YAFTWS
— Formula 1 (@F1) July 17, 2020Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.