Ferrari se letos trápí s nekonkurenceschopným vozem, což by podle italských médií mohl brzy odnést jeho šéf Mattia Binotto. Zároveň se začíná spekulovat o tom, kdo by Binotta ve funkcu nahradil.
Takový začátek sezony si zřejmě Ferrari nepředstavovalo ani v těch nejhorších snech. SF1000 však zkrátka konkurenceschopnost postrádá. A světlo na konci tunelu? To byste hledali opravdu těžce.
Ono totiž patrně ani není. Alespoň zatím. Je fakt, že ani loni na tom Scuderia nebyla nijak světoborně, jenže to se alespoň mohla opřít o svůj motor, který byl nejlepší v poli. Právě tento fakt společně s velmi nízkým odporem monopostu zajistil Ferrari triumfy na motorově náročných tratích ve Spa a na Monze.
Titul z toho sice (opět) nebyl, ale úplné fiasko také ne. K němu má Scuderia nakročeno letos. Aktuální červený stroj nevyčnívá v ničem a zdá se, že vrchním představitelům italské automobilky dochází trpělivost. Podle některých dokonce už pomyslný pohár trpělivosti přetekl.
Jméno první oběti bídných výsledků asi není těžké uhádnout. S hlavou na špalku má momentálně ležet šéf týmu Mattia Binotto, jde jen o to, jestli John Elkann a Louis Camilieri spustí gilotinu ohlašující Binottův definitivní konec.
Zdroje italských médií tvrdí, že k tomu není daleko. Binotto měl dostat časové ultimátum, ve kterém chce vedení automobilky vidět hmatatelné zlepšení. Jinak... Sbohem kamaráde.
A jméno Binottova nástupce? Nejčastěji se spekuluje o Antonellu Colettovi. Třiapadesátiletý manažer je součástí rodiny Ferrari od roku 1997. Pod palcem měl zejména projekty ve světě sportovních vozů.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.