Ferrari se letos trápí s nekonkurenceschopným vozem, což by podle italských médií mohl brzy odnést jeho šéf Mattia Binotto. Zároveň se začíná spekulovat o tom, kdo by Binotta ve funkcu nahradil.
Takový začátek sezony si zřejmě Ferrari nepředstavovalo ani v těch nejhorších snech. SF1000 však zkrátka konkurenceschopnost postrádá. A světlo na konci tunelu? To byste hledali opravdu těžce.
Ono totiž patrně ani není. Alespoň zatím. Je fakt, že ani loni na tom Scuderia nebyla nijak světoborně, jenže to se alespoň mohla opřít o svůj motor, který byl nejlepší v poli. Právě tento fakt společně s velmi nízkým odporem monopostu zajistil Ferrari triumfy na motorově náročných tratích ve Spa a na Monze.
Titul z toho sice (opět) nebyl, ale úplné fiasko také ne. K němu má Scuderia nakročeno letos. Aktuální červený stroj nevyčnívá v ničem a zdá se, že vrchním představitelům italské automobilky dochází trpělivost. Podle některých dokonce už pomyslný pohár trpělivosti přetekl.
Jméno první oběti bídných výsledků asi není těžké uhádnout. S hlavou na špalku má momentálně ležet šéf týmu Mattia Binotto, jde jen o to, jestli John Elkann a Louis Camilieri spustí gilotinu ohlašující Binottův definitivní konec.
Zdroje italských médií tvrdí, že k tomu není daleko. Binotto měl dostat časové ultimátum, ve kterém chce vedení automobilky vidět hmatatelné zlepšení. Jinak... Sbohem kamaráde.
A jméno Binottova nástupce? Nejčastěji se spekuluje o Antonellu Colettovi. Třiapadesátiletý manažer je součástí rodiny Ferrari od roku 1997. Pod palcem měl zejména projekty ve světě sportovních vozů.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.