GP ŠTÝRSKA - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI ZÁVODU; Nejvyšší rychlost byla naměřena Sergiovi Pérezovi s Racing Pointem, v jednotlivých sektorech okruhu dosahovaly nejlepší časy McLareny.
Norris se vytáhl v posledním kole, kdy se dostal až na pátou pozici. V úvodní části okruhu předvedl nejrychlejší čas společně s Danielem Ricciardem, ve zbylých dvou sektorech vyčníval díky pozdní zastávce v boxech pro měkké pneumatiky jeho týmový kolega Carlos Sainz.
Nejvyšší rychlost závodu byla naměřena Pérezovi poháněnému Mercedesem na konci 1. sektoru: 336,2 km/h. Ricciardo s Renaultem zde ztrácel 5,5 km/h, Gasly s Hondou už 10,6 km/h a Giovinazzi s motorem Ferrari 10,7 km/h.
Pérez byl nakonec diváky zvolen také jako nejlepší pilot Velké ceny Štýrska poté, co se po startu ze 17. místa dostal až na 6. příčku - a to mohlo být ještě lepší nebýt poškozeného předního křídla v závěru, kdy atakoval 4. pozici Alexandera Albona.
Started: P17 🚦Finished: P6 🏁A superb performance from @SChecoPerez And he's your Driver Of The Day at the Styrian Grand Prix #AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/bvgm2hg21F
— Formula 1 (@F1) July 12, 2020Racing Point má po Mercedesu a Red Bullu třetí nejrychlejší vůz, až za ním se řadí McLaren, Renault, AlphaTauri, Alfa Romeo, Haas a Williams. Ferrari toho po předčasném vypadnutí moc ze svého tempa nepředvedlo, jeho deficit v předchozích částech víkendu ale překvapil i sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa (i po zohlednění slabšího motoru) - svými výkony se zatím řadí doprostřed pole.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.