GP ŠTÝRSKA - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI ZÁVODU; Nejvyšší rychlost byla naměřena Sergiovi Pérezovi s Racing Pointem, v jednotlivých sektorech okruhu dosahovaly nejlepší časy McLareny.
Norris se vytáhl v posledním kole, kdy se dostal až na pátou pozici. V úvodní části okruhu předvedl nejrychlejší čas společně s Danielem Ricciardem, ve zbylých dvou sektorech vyčníval díky pozdní zastávce v boxech pro měkké pneumatiky jeho týmový kolega Carlos Sainz.
Nejvyšší rychlost závodu byla naměřena Pérezovi poháněnému Mercedesem na konci 1. sektoru: 336,2 km/h. Ricciardo s Renaultem zde ztrácel 5,5 km/h, Gasly s Hondou už 10,6 km/h a Giovinazzi s motorem Ferrari 10,7 km/h.
Pérez byl nakonec diváky zvolen také jako nejlepší pilot Velké ceny Štýrska poté, co se po startu ze 17. místa dostal až na 6. příčku - a to mohlo být ještě lepší nebýt poškozeného předního křídla v závěru, kdy atakoval 4. pozici Alexandera Albona.
Started: P17 🚦Finished: P6 🏁A superb performance from @SChecoPerez And he's your Driver Of The Day at the Styrian Grand Prix #AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/bvgm2hg21F
— Formula 1 (@F1) July 12, 2020Racing Point má po Mercedesu a Red Bullu třetí nejrychlejší vůz, až za ním se řadí McLaren, Renault, AlphaTauri, Alfa Romeo, Haas a Williams. Ferrari toho po předčasném vypadnutí moc ze svého tempa nepředvedlo, jeho deficit v předchozích částech víkendu ale překvapil i sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa (i po zohlednění slabšího motoru) - svými výkony se zatím řadí doprostřed pole.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.