GP ŠTÝRSKA - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI ZÁVODU; Nejvyšší rychlost byla naměřena Sergiovi Pérezovi s Racing Pointem, v jednotlivých sektorech okruhu dosahovaly nejlepší časy McLareny.
Norris se vytáhl v posledním kole, kdy se dostal až na pátou pozici. V úvodní části okruhu předvedl nejrychlejší čas společně s Danielem Ricciardem, ve zbylých dvou sektorech vyčníval díky pozdní zastávce v boxech pro měkké pneumatiky jeho týmový kolega Carlos Sainz.
Nejvyšší rychlost závodu byla naměřena Pérezovi poháněnému Mercedesem na konci 1. sektoru: 336,2 km/h. Ricciardo s Renaultem zde ztrácel 5,5 km/h, Gasly s Hondou už 10,6 km/h a Giovinazzi s motorem Ferrari 10,7 km/h.
Pérez byl nakonec diváky zvolen také jako nejlepší pilot Velké ceny Štýrska poté, co se po startu ze 17. místa dostal až na 6. příčku - a to mohlo být ještě lepší nebýt poškozeného předního křídla v závěru, kdy atakoval 4. pozici Alexandera Albona.
Started: P17 🚦Finished: P6 🏁A superb performance from @SChecoPerez And he's your Driver Of The Day at the Styrian Grand Prix #AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/bvgm2hg21F
— Formula 1 (@F1) July 12, 2020Racing Point má po Mercedesu a Red Bullu třetí nejrychlejší vůz, až za ním se řadí McLaren, Renault, AlphaTauri, Alfa Romeo, Haas a Williams. Ferrari toho po předčasném vypadnutí moc ze svého tempa nepředvedlo, jeho deficit v předchozích částech víkendu ale překvapil i sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa (i po zohlednění slabšího motoru) - svými výkony se zatím řadí doprostřed pole.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.