ZÁVOD - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI; Nejrychlejší časy v jednotlivých částech rakouského okruhu dosahovaly oranžové McLareny, na konci dlouhé rovinky v kopci byl nejrychlejší Alexander Albon s Red Bullem.
V úvodním sektory dosáhl nejrychlejšího času Sainz, ve zbylých dvou kraloval Norris, jenž si díky nejrychlejšímu kolu v závěru vyjel místo na "bedně." Leclercovu Ferrari patří druhé příčky, pouze v poslední části se před něj dostaly oba Mercedesy.
Nejvyšší rychlost dnes byla naměřena Albonovi s Red Bullem na rovince vedoucí do kopce do druhé zatáčky: 338,7 km/h. Sainz s McLarenem poháněným Renaultem tam ztrácel 3,9 km/h, Russell s motorem Mercedes 8,7 km/h a Vettel s Ferrari už 10,7 km/h.
Scuderia letos doplácí na slabší pohonnou jednotku, na okruhu by s loňským výkonem byla o půl sekundu na kolo rychlejší. "Ztratili jsme výkon motoru, musíme zůstat soustředěni, aniž bychom se ohlíželi na rok 2019. Tohle auto mí i aerodynamický problém. Zlepšíme se v zatáčkách, musíme pochopit, v čem spočívá rozdíl," konstatoval její šéf Mattia Binotto. V Maranellu usilovně pracují na tom, aby část novinek dorazila do Rakouska jíž příští týden místo původně avizovaného Maďarska.
Two podiums in one day for @LandoNorris 😉The @McLarenF1 ace becomes the third-youngest driver to stand on the rostrum in history 🏆#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/qGwygfwOWW
— Formula 1 (@F1) July 5, 2020Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.