Šéf Ferrari Mattia Binotto přiznává, že po předsezónních testech museli dost přepracovat své letošní auto - SF1000. Ukázalo se totiž, že za konkurencí v oblasti přítlaku výrazně zaostává, a tak došlo i na změnu celkového konceptu.
Charles Leclerc a Sebastian Vettel sice tento týden v Rakousku ještě začnou s monopostem podobným tomu, který dorazil před téměř 4 měsíci do Austrálie, v Maďarsku - v třetím podniku letošní sezóny narušené koronavirem - už ale budou mít k dispozici hodně upravené auto.
"Je pravda, že nás výsledky testů vedli k tomu, abychom přistoupili k významné změně směru, pokud jde o vývoj, zejména v oblasti aerodynamiky. Nejprve jsme museli porozumět tomu, proč nevidíme na dráze výsledky, které jsme očekávali, a nakolik musíme v důsledku toho překalibrovat celý program," odhaluje Binotto.
"Pokračovat ve směru, který jsme plánovali, by bylo kontraproduktivní vzhledem k tomu, že bychom nedosáhli našich cílů, jak jsme věděli. Proto jsme se rozhodli přijít se zcela novým programem, v němž jsme se podívali na celé auto, byť jsme věděli, že ne všechno bude připraveno k prvnímu závodu," pokračuje šéf Scuderie.
V předsezónních testech byl Mercedes i Red Bull rychlejší, realita na začátku roku byla pro Ferrari hořká. V Barceloně si plně uvědomilo, že na své soupeře nemají. Ti tento týden navíc oznámili, že do Rakouska vezou velká vylepšení.
Sezóna začne dvojicí velkých cen ve Spielbergu, poté bude hned následovat Maďarsko, kde by se Ferrari mělo objevit s novinkami: "Našim cílem pro nasazení vylepšení je třetí závod 19. července na Hungaroringu," potvrzuje Binotto.
Jeho Ferrari využilo týdny po znovuotevření továren k analýze chování vozu, simulacím a zpětné vazbě pilotů. "Víme, že momentálně nemáme ten nejrychlejší balík. Věděli jsme to už před tím, než jsme zamířili do Melbourne. A to se nezměnilo," připouští šéf Ferrari.
"Spielberg má přesto odlišné vlastnosti oproti Montmelu a teploty budou vyšší než ty v únoru. V Rakousku se musíme pokusit maximálně využít každou příležitost, a potom v Maďarsku budeme moci vidět, jak na tom ve srovnání s ostatními skutečně jsme," dodává Binotto. Podaří se Ferrari zachránit špatný rok?
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.