Šéf Ferrari Mattia Binotto přiznává, že po předsezónních testech museli dost přepracovat své letošní auto - SF1000. Ukázalo se totiž, že za konkurencí v oblasti přítlaku výrazně zaostává, a tak došlo i na změnu celkového konceptu.
Charles Leclerc a Sebastian Vettel sice tento týden v Rakousku ještě začnou s monopostem podobným tomu, který dorazil před téměř 4 měsíci do Austrálie, v Maďarsku - v třetím podniku letošní sezóny narušené koronavirem - už ale budou mít k dispozici hodně upravené auto.
"Je pravda, že nás výsledky testů vedli k tomu, abychom přistoupili k významné změně směru, pokud jde o vývoj, zejména v oblasti aerodynamiky. Nejprve jsme museli porozumět tomu, proč nevidíme na dráze výsledky, které jsme očekávali, a nakolik musíme v důsledku toho překalibrovat celý program," odhaluje Binotto.
"Pokračovat ve směru, který jsme plánovali, by bylo kontraproduktivní vzhledem k tomu, že bychom nedosáhli našich cílů, jak jsme věděli. Proto jsme se rozhodli přijít se zcela novým programem, v němž jsme se podívali na celé auto, byť jsme věděli, že ne všechno bude připraveno k prvnímu závodu," pokračuje šéf Scuderie.
V předsezónních testech byl Mercedes i Red Bull rychlejší, realita na začátku roku byla pro Ferrari hořká. V Barceloně si plně uvědomilo, že na své soupeře nemají. Ti tento týden navíc oznámili, že do Rakouska vezou velká vylepšení.
Sezóna začne dvojicí velkých cen ve Spielbergu, poté bude hned následovat Maďarsko, kde by se Ferrari mělo objevit s novinkami: "Našim cílem pro nasazení vylepšení je třetí závod 19. července na Hungaroringu," potvrzuje Binotto.
Jeho Ferrari využilo týdny po znovuotevření továren k analýze chování vozu, simulacím a zpětné vazbě pilotů. "Víme, že momentálně nemáme ten nejrychlejší balík. Věděli jsme to už před tím, než jsme zamířili do Melbourne. A to se nezměnilo," připouští šéf Ferrari.
"Spielberg má přesto odlišné vlastnosti oproti Montmelu a teploty budou vyšší než ty v únoru. V Rakousku se musíme pokusit maximálně využít každou příležitost, a potom v Maďarsku budeme moci vidět, jak na tom ve srovnání s ostatními skutečně jsme," dodává Binotto. Podaří se Ferrari zachránit špatný rok?
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.