Šéf Ferrari Mattia Binotto přiznává, že po předsezónních testech museli dost přepracovat své letošní auto - SF1000. Ukázalo se totiž, že za konkurencí v oblasti přítlaku výrazně zaostává, a tak došlo i na změnu celkového konceptu.
Charles Leclerc a Sebastian Vettel sice tento týden v Rakousku ještě začnou s monopostem podobným tomu, který dorazil před téměř 4 měsíci do Austrálie, v Maďarsku - v třetím podniku letošní sezóny narušené koronavirem - už ale budou mít k dispozici hodně upravené auto.
"Je pravda, že nás výsledky testů vedli k tomu, abychom přistoupili k významné změně směru, pokud jde o vývoj, zejména v oblasti aerodynamiky. Nejprve jsme museli porozumět tomu, proč nevidíme na dráze výsledky, které jsme očekávali, a nakolik musíme v důsledku toho překalibrovat celý program," odhaluje Binotto.
"Pokračovat ve směru, který jsme plánovali, by bylo kontraproduktivní vzhledem k tomu, že bychom nedosáhli našich cílů, jak jsme věděli. Proto jsme se rozhodli přijít se zcela novým programem, v němž jsme se podívali na celé auto, byť jsme věděli, že ne všechno bude připraveno k prvnímu závodu," pokračuje šéf Scuderie.
V předsezónních testech byl Mercedes i Red Bull rychlejší, realita na začátku roku byla pro Ferrari hořká. V Barceloně si plně uvědomilo, že na své soupeře nemají. Ti tento týden navíc oznámili, že do Rakouska vezou velká vylepšení.
Sezóna začne dvojicí velkých cen ve Spielbergu, poté bude hned následovat Maďarsko, kde by se Ferrari mělo objevit s novinkami: "Našim cílem pro nasazení vylepšení je třetí závod 19. července na Hungaroringu," potvrzuje Binotto.
Jeho Ferrari využilo týdny po znovuotevření továren k analýze chování vozu, simulacím a zpětné vazbě pilotů. "Víme, že momentálně nemáme ten nejrychlejší balík. Věděli jsme to už před tím, než jsme zamířili do Melbourne. A to se nezměnilo," připouští šéf Ferrari.
"Spielberg má přesto odlišné vlastnosti oproti Montmelu a teploty budou vyšší než ty v únoru. V Rakousku se musíme pokusit maximálně využít každou příležitost, a potom v Maďarsku budeme moci vidět, jak na tom ve srovnání s ostatními skutečně jsme," dodává Binotto. Podaří se Ferrari zachránit špatný rok?
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.