Britská stáj zakladatele Franka Williamse dnes ukázala nové zbarvení pro sezónu 2020 poté, co minulý měsíc ukončila spolupráci se svým hlavním sponzorem ROKiT.
Telekomunikační společnost ROKiT uzavřela s Williamsem smlouvu na počátku loňské sezóny, tu však tým předčasně ukončil z blíže neurčených důvodů. ROKiT své aktivity v F1 ale ukončit nehodlá, brzy by se jeho loga mohla objevit na stříbrných Mercedesech.
Přepracované zbarvení Williamsu je vyvedeno v bílo-modré kombinaci, na bočnici je jasný nápis kanadské potravinářské společnosti Sofina, počítačové firmy Acronis či kávové Lavazzy.
Na předním i zadním křídle je patrný název Williams, který však může vystřídat nápis dalšího velkého sponzora, pokud se podaří najít. Tým doufá, že se mu letos podaří obrátit negativní trend a zlepšit své výkony poté, co v posledních letech uzavíral startovní pole.
První šanci předvést se v dobrém světle budou mít jeho závodní piloti Nicholas Latifi a George Russell již příští týden, kdy v Rakousku konečně začne letošní sezóna Formule 1, byť kvůli pandemii Covid-19 za zavřenými dveřmi.
😮👌#WeAreWilliams 💙 pic.twitter.com/3Ckuw1pUK9
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) June 25, 2020Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.