Formuli 1 může velmi brzy potkat zajímavý přesun na sponzorském poli. Firma ROKiT se totiž údajně dohodla s Mercedesem.
Když se před pár týdny telekomunikační společnost ROKiT rozešla s Williamsem, vypadalo to, že z královny motorsportu nadobro zmizí. Vše ale nakonec může být úplně jinak. Zákulisní informace totiž hovoří jasně. O sponzorství ROKiTU mají zájem další týmy.
Vítězem „tendru" se měl stát Mercedes. Loga ROKiT prý mohou zdobit stříbrné vozy už od GP Rakouska. Nikdo kompetentní však tuto informaci nepotvrdil, na druhou stranu ani nevyvrátil.
Dodejme, že ukončení spolupráce mezi ROKiTEM a Williamsem zůstává zahaleno tajemstvím. Žádná ze stran jej blíže neobjasnila. Některé zdroje nicméně hovoří o dluzích, které telekomunikační společnost vůči Williamsu měla.
Další názory hovoří pro změnu o tom, že smlouvu ukončil samotný sponzor, přičemž důvodem měly být neuspokojivé výsledky. Původní délka kontraktu byla přitom nastavena až do roku 2023.
Moudřejší bychom měli být už za necelé dva týdny v Rakousku. Pokud si ROKiT s Mercedesem skutečně plácnul, mohlo by to být patrné už na Red Bull Ringu. Pro Williams jde každopádně o další velkou ránu. Stáj z Grove momentálně finanční prostředky bytostně postrádá. Ve hře je dokonce prodej do rukou jiného investora.
Celá situace s předčasným koncem sponzorství nápadně připomíná loňské patálie mezi Haasem a výrobcem energetických nápojů Rich Energy. To mělo ve svých prvopočátcích za cíl atakovat Red Bull, nakonec ale skončilo v propadlišti dějin. A to pořádně hluboko.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.