Formuli 1 může velmi brzy potkat zajímavý přesun na sponzorském poli. Firma ROKiT se totiž údajně dohodla s Mercedesem.
Když se před pár týdny telekomunikační společnost ROKiT rozešla s Williamsem, vypadalo to, že z královny motorsportu nadobro zmizí. Vše ale nakonec může být úplně jinak. Zákulisní informace totiž hovoří jasně. O sponzorství ROKiTU mají zájem další týmy.
Vítězem „tendru" se měl stát Mercedes. Loga ROKiT prý mohou zdobit stříbrné vozy už od GP Rakouska. Nikdo kompetentní však tuto informaci nepotvrdil, na druhou stranu ani nevyvrátil.
Dodejme, že ukončení spolupráce mezi ROKiTEM a Williamsem zůstává zahaleno tajemstvím. Žádná ze stran jej blíže neobjasnila. Některé zdroje nicméně hovoří o dluzích, které telekomunikační společnost vůči Williamsu měla.
Další názory hovoří pro změnu o tom, že smlouvu ukončil samotný sponzor, přičemž důvodem měly být neuspokojivé výsledky. Původní délka kontraktu byla přitom nastavena až do roku 2023.
Moudřejší bychom měli být už za necelé dva týdny v Rakousku. Pokud si ROKiT s Mercedesem skutečně plácnul, mohlo by to být patrné už na Red Bull Ringu. Pro Williams jde každopádně o další velkou ránu. Stáj z Grove momentálně finanční prostředky bytostně postrádá. Ve hře je dokonce prodej do rukou jiného investora.
Celá situace s předčasným koncem sponzorství nápadně připomíná loňské patálie mezi Haasem a výrobcem energetických nápojů Rich Energy. To mělo ve svých prvopočátcích za cíl atakovat Red Bull, nakonec ale skončilo v propadlišti dějin. A to pořádně hluboko.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.