Svůj nejlepší rok ve Formuli 1 zažil Robert Kubica v sezoně 2008. Tehdy vyhrál svůj jediný závod, navíc díky vyrovnanosti předváděných výkonů mohl pomýšlet rovněž na zisk mistrovské koruny. Jenže německá automobilka vývoj vozu brzy zastavila, což Kubicovy šance zhatilo.
Svého času patřil Robert Kubica k největším talentům, které se pohybovaly ve Formuli 1. Dnes už na to možná mnozí zapomněli, avšak zvláště v roce 2008 byl tehdy mladý Polák na vrcholu.
Právě v této sezoně si připsal své jediné a pravděpodobně i poslední vítězství coby účastník královny motorsportu. Stalo se tak během GP Kanady. To byl shodou okolností závod, kde Kubica o rok dříve vážně havaroval.
Ale zpět do ročníku 2008. V jeho polovině se Polák držel na druhém místě celkového pořadí, přičemž chvíli celý šampionát dokonce vedl. Nelze říct, že by BMW disponovalo nejrychlejším materiálem, jenže Němci těžili z chyb, které udělali jejich nejbližší soupeři. Přesněji řečeno McLaren a Ferrari.
Pak se ale BMW rozhodlo stornovat vývoj pro danou sezonu a zaměřit se na ročník 2009, kdy vešly v platnost nové, diametrálně odlišné, technické předpisy. Zmíněný krok defacto znamenal konec Polákových šancí na boj o titul, což Kubica i po dvanácti letech nese dost těžce. Zvlášť když se vůz podle nových regulí BMW nepovedl, načež se automobilka z Formule 1 stáhla.
„Mám na to stejný názor jako tenkrát. Vnímal jsem, že by to mohla být naše jediná šance, jak zabojovat o titul. Bohužel jsme ale vývoj vozu odepsali. Nebyli jsme nejrychlejší, ale McLaren a Ferrari dělali chyby, čehož jsem dokázal využít a dostat je tak pod tlak. Ne vždycky vyhraje mistrovství ten, kdo má nejrychlejší vůz, opravdu jsem tehdy cítil velkou šanci," popisuje Kubica.
„Hodně mě to mrzí. Musíte si vážit každé příležitosti, protože nikdy nevíte, kdy dostanete další. S BMW už jsme ji nikdy nedostali. Po nějaké době jsem pak potkal část svých tehdejších mechaniků a oni se na to dívají úplně stejně. Vzpomínám si, že ve Fudži jsem dojel druhý. Kdybychom tam jeli s díly, které jsme o tři měsíce dříve testovali, jsem si jistý, že bych ten závod vyhrál. Dodneška mě tehdejší rozhodnutí zastavit práce na voze mrzí."
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.