Šéf Formule 1 Ross Brawn chce využít odkladu nových sportovních a technických pravidel k jejich doladění. Bylo by podle něj hloupé, kdyby to neudělali.
Kvůli pandemii koronaviru dojde k velkým změnám v F1 až v sezóně 2022, aby týmy nemusely čelit obrovským nákladům na vývoj nových vozů v současné napjaté situaci, kdy jsou téměř bez příjmů, protože se nezávodí. Roční odklad umožní doladit nová pravidla, která byla zveřejněna loni v říjnu.
Ta by měla vstoupit v platnost v březnu roku 2022, stále však zbývá čas pro jejich úpravu. A podle Brawna se toho ještě hodně naučí během závodění se zmraženými vozy mezi léty 2020 a 2021. Některé prvky by podle něj mohly v nových pravidlech najít své místo.
"Myslím, že se na nová pravidla můžeme podívat na základě toho, co se učíme. Jedním ze zajímavých hledisek tohoto roku navíc je to, že nám umožnil přehodnotit některé oblasti, o něž měly týmy kvůli novým pravidlům obavy," popisuje Brawn.
"Nepromarníme ten čas. Bylo by to hloupé, kdybychom 12 měsíců seděli na svých rukou, proč tedy nevytříbit návrh vozů pro rok 2022, zatímco máme tu příležitost. Nikdo na nich nepracuje," upozorňuje Brawn na současnou situaci týmů, jež mají omezené možnosti ve vývoji.
"Nejde o velké změny, ale o věci, u nichž lidé poukázali na dvojznačnost či kde vidí způsoby, jak obejít či nedosáhnout cíle pravidel. Těch 12 měsíců využijeme k jejich doladění, což bude platit pro všechna pravidla pro rok 2022. Podíváme se na to, co jsme se naučili z tohoto procesu, a jak bychom to mohli uplatnit," pokračuje šéf F1.
Jelikož zatím nebyla podepsána nová Concordská dohoda, tak nová technická pravidla pro rok 2022 musí být dle Mezinárodního sportovního kodexu FIA dokončena do 30. června. Loni byl tento termín pro pravidla pro sezónu 2021 prodloužen na základě jednomyslného hlasování týmů. Letos se však nic podobného neplánuje, proto musí být vše finalizováno do konce měsíce.
"Systém vládnutí pro rok 2022 zatím nebyl odsouhlasen, postupujeme tedy dle Mezinárodního sportovního kodexu. Formulace je trochu otevřená, hovoří o čemkoliv, co fundamentálně mění návrh vozu - po tomto termínu tedy můžeme učinit drobné změny, nesmí však jít o změny konceptu," potvrzuje Brawn.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.