Zdálo se, že kariéra Michaela Schumachera ve Formuli 1 napsala svou závěrečnou tečku v sezoně 2006. Jenže fenomenální Němec se do světa rychlých kol rozhodl o čtyři roky později vrátit. Navzdory radám svého dlouholetého manažera a přítele Williho Webera.
Kariéra Michaela Schumachera ve Formuli 1 by se s trochou nadsázky dala rozdělit na dvě části. Ta první snese bez debat přízvisko veleúspěšná. Vždyť ikona Ferrari v ní získala sedm mistrovských titulů, 91 vítězství a k tomu přepsala celou řadu rekordů.
Takhle část Schumacherovy kariéry skončila se závěrem sezony 2006. Poslední závod zmíněného ročníku proto měl být zároveň posledním závodem jeho impozantní formulové pouti.
Opak byl pravdou. Nyní jednapadesátiletý Němec, který stále bojuje s následky vážného poranění hlavy, oznámil svůj comeback do královny motorsportu o necelé čtyři roky později. Podepsal u Mercedesu, kde znovu spojil síly s dávným parťákem Rossem Brawnem.
Jenže návrat se Schumacherovi nevydařil podle představ. Ve stříbrném overalu vydržel tři sezony, během nichž si připsal pouze jedno umístění na stupních vítězů. To se datuje do Valencie 2012.
Pak to ale byla bída. Alespoň většinou. Sedminásobný šampion navíc takřka permanentně nestačil na svého výrazně mladšího týmového kolegu Nica Rosberga.
Schumacherův někdejší manažer Willi Weber se nyní k oněm událostem vrátil. Nezapomněl přitom zdůraznit, že on Michaela od zamýšleného návratu odrazoval.
„Při zpětném pohledu si myslím, že jeho návrat byla opravdová hloupost. Řekl mi, že se nudí, že potřebuje jezdit. Já na to: Michaeli, můžeš jen ztratit. Vyhrál jsi všechno, jsi nejlepší, můžeš jen prohrát, on mě ale nevnímal," vzpomíná Weber.
„Ani já už se nechtěl vracet. Nebylo mi příjemné pomyšlení na všechno to cestování, časové posuny... Už toho zkrátka bylo moc. Nabídl jsem mu spolupráci jen v evropské části sezony. On za mnou pak přišel a řekl, že to udělá sám. Rovněž od toho jsem ho odrazoval, ale nedal si říct."
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.