Zdálo se, že kariéra Michaela Schumachera ve Formuli 1 napsala svou závěrečnou tečku v sezoně 2006. Jenže fenomenální Němec se do světa rychlých kol rozhodl o čtyři roky později vrátit. Navzdory radám svého dlouholetého manažera a přítele Williho Webera.
Kariéra Michaela Schumachera ve Formuli 1 by se s trochou nadsázky dala rozdělit na dvě části. Ta první snese bez debat přízvisko veleúspěšná. Vždyť ikona Ferrari v ní získala sedm mistrovských titulů, 91 vítězství a k tomu přepsala celou řadu rekordů.
Takhle část Schumacherovy kariéry skončila se závěrem sezony 2006. Poslední závod zmíněného ročníku proto měl být zároveň posledním závodem jeho impozantní formulové pouti.
Opak byl pravdou. Nyní jednapadesátiletý Němec, který stále bojuje s následky vážného poranění hlavy, oznámil svůj comeback do královny motorsportu o necelé čtyři roky později. Podepsal u Mercedesu, kde znovu spojil síly s dávným parťákem Rossem Brawnem.
Jenže návrat se Schumacherovi nevydařil podle představ. Ve stříbrném overalu vydržel tři sezony, během nichž si připsal pouze jedno umístění na stupních vítězů. To se datuje do Valencie 2012.
Pak to ale byla bída. Alespoň většinou. Sedminásobný šampion navíc takřka permanentně nestačil na svého výrazně mladšího týmového kolegu Nica Rosberga.
Schumacherův někdejší manažer Willi Weber se nyní k oněm událostem vrátil. Nezapomněl přitom zdůraznit, že on Michaela od zamýšleného návratu odrazoval.
„Při zpětném pohledu si myslím, že jeho návrat byla opravdová hloupost. Řekl mi, že se nudí, že potřebuje jezdit. Já na to: Michaeli, můžeš jen ztratit. Vyhrál jsi všechno, jsi nejlepší, můžeš jen prohrát, on mě ale nevnímal," vzpomíná Weber.
„Ani já už se nechtěl vracet. Nebylo mi příjemné pomyšlení na všechno to cestování, časové posuny... Už toho zkrátka bylo moc. Nabídl jsem mu spolupráci jen v evropské části sezony. On za mnou pak přišel a řekl, že to udělá sám. Rovněž od toho jsem ho odrazoval, ale nedal si říct."
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.