Zdálo se, že kariéra Michaela Schumachera ve Formuli 1 napsala svou závěrečnou tečku v sezoně 2006. Jenže fenomenální Němec se do světa rychlých kol rozhodl o čtyři roky později vrátit. Navzdory radám svého dlouholetého manažera a přítele Williho Webera.
Kariéra Michaela Schumachera ve Formuli 1 by se s trochou nadsázky dala rozdělit na dvě části. Ta první snese bez debat přízvisko veleúspěšná. Vždyť ikona Ferrari v ní získala sedm mistrovských titulů, 91 vítězství a k tomu přepsala celou řadu rekordů.
Takhle část Schumacherovy kariéry skončila se závěrem sezony 2006. Poslední závod zmíněného ročníku proto měl být zároveň posledním závodem jeho impozantní formulové pouti.
Opak byl pravdou. Nyní jednapadesátiletý Němec, který stále bojuje s následky vážného poranění hlavy, oznámil svůj comeback do královny motorsportu o necelé čtyři roky později. Podepsal u Mercedesu, kde znovu spojil síly s dávným parťákem Rossem Brawnem.
Jenže návrat se Schumacherovi nevydařil podle představ. Ve stříbrném overalu vydržel tři sezony, během nichž si připsal pouze jedno umístění na stupních vítězů. To se datuje do Valencie 2012.
Pak to ale byla bída. Alespoň většinou. Sedminásobný šampion navíc takřka permanentně nestačil na svého výrazně mladšího týmového kolegu Nica Rosberga.
Schumacherův někdejší manažer Willi Weber se nyní k oněm událostem vrátil. Nezapomněl přitom zdůraznit, že on Michaela od zamýšleného návratu odrazoval.
„Při zpětném pohledu si myslím, že jeho návrat byla opravdová hloupost. Řekl mi, že se nudí, že potřebuje jezdit. Já na to: Michaeli, můžeš jen ztratit. Vyhrál jsi všechno, jsi nejlepší, můžeš jen prohrát, on mě ale nevnímal," vzpomíná Weber.
„Ani já už se nechtěl vracet. Nebylo mi příjemné pomyšlení na všechno to cestování, časové posuny... Už toho zkrátka bylo moc. Nabídl jsem mu spolupráci jen v evropské části sezony. On za mnou pak přišel a řekl, že to udělá sám. Rovněž od toho jsem ho odrazoval, ale nedal si říct."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.