Daniil Kvyat a Pierre Gasly byli z prvního týmu Red Bullu vyhozeni. Oba kvůli neuspokojivým výkonům. Jejich současný šéf Franz Tost si myslí, že k povýšení obou pilotů do top týmu došlo moc brzy.
Současná jezdecká dvojice Alpha Tauri má jedno společné. A sice to, že Daniil Kvyat s Pierre Gaslym nevyužili svoji šanci u Red Bullu. Rus byl od rudých býků propuštěn po nevydařeném úvodu sezony 2016, Gaslymu se pro změnu stal osudným loňský ročník, kdy si Francouz pakoval kufry z áčkového týmu po GP Maďarska.
Svým způsobem jde proto o souboj dvou odpadlíků. Ten, který z něj vyjde jako vítěz, ještě možná resuscituje svou skomírající kariéru. Naopak poražený zřejmě skončí v propadlišti dějin. S ohledem na Formuli 1 určitě.
Jde tak o hodně. Na vše přitom z pozice šéfa týmu dohlíží respektovaný veterán Franz Tost. Čtyřiašedesátiletý Rakušan oba své aktuální svěřence velmi dobře zná. Z tohoto důvodu mají jeho soudy svou váhu.
V případě Kvyata prý přišel přesun do Red Bullu moc brzy. I tak ale byl podle Tosta Rus mnohdy rychlejší než jeho tehdejší týmový kolega Ricciardo.
„Red Bull se tehdy musel vypořádat s odchodem Vettela do Ferrari. Na angažování Kvyata bylo ale podle mě moc brzy. Měl za sebou teprve jednu sezonu ve Formuli 1. Do ní navíc naskočil hned z GP3, což je samo o sobě obrovská výzva. On byl ale i tak často rychlejší než Ricciardo," popisuje Tost.
„Je opravdu rychlý, navíc velmi chytrý. Z pohledu čisté rychlosti byl na tom nejednou líp než Ricciardo. Ale myslím si, že jeho přesun do Red Bullu přišel opravdu brzy. To samé platí o Gaslym. Ten měl navíc v testech havárie, kvůli kterým přišel o část svého sebevědomí," líčí Franz Tost.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.