Daniil Kvyat a Pierre Gasly byli z prvního týmu Red Bullu vyhozeni. Oba kvůli neuspokojivým výkonům. Jejich současný šéf Franz Tost si myslí, že k povýšení obou pilotů do top týmu došlo moc brzy.
Současná jezdecká dvojice Alpha Tauri má jedno společné. A sice to, že Daniil Kvyat s Pierre Gaslym nevyužili svoji šanci u Red Bullu. Rus byl od rudých býků propuštěn po nevydařeném úvodu sezony 2016, Gaslymu se pro změnu stal osudným loňský ročník, kdy si Francouz pakoval kufry z áčkového týmu po GP Maďarska.
Svým způsobem jde proto o souboj dvou odpadlíků. Ten, který z něj vyjde jako vítěz, ještě možná resuscituje svou skomírající kariéru. Naopak poražený zřejmě skončí v propadlišti dějin. S ohledem na Formuli 1 určitě.
Jde tak o hodně. Na vše přitom z pozice šéfa týmu dohlíží respektovaný veterán Franz Tost. Čtyřiašedesátiletý Rakušan oba své aktuální svěřence velmi dobře zná. Z tohoto důvodu mají jeho soudy svou váhu.
V případě Kvyata prý přišel přesun do Red Bullu moc brzy. I tak ale byl podle Tosta Rus mnohdy rychlejší než jeho tehdejší týmový kolega Ricciardo.
„Red Bull se tehdy musel vypořádat s odchodem Vettela do Ferrari. Na angažování Kvyata bylo ale podle mě moc brzy. Měl za sebou teprve jednu sezonu ve Formuli 1. Do ní navíc naskočil hned z GP3, což je samo o sobě obrovská výzva. On byl ale i tak často rychlejší než Ricciardo," popisuje Tost.
„Je opravdu rychlý, navíc velmi chytrý. Z pohledu čisté rychlosti byl na tom nejednou líp než Ricciardo. Ale myslím si, že jeho přesun do Red Bullu přišel opravdu brzy. To samé platí o Gaslym. Ten měl navíc v testech havárie, kvůli kterým přišel o část svého sebevědomí," líčí Franz Tost.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace