Někdejší italský pilot Formule 1 Alex Zanardi měl dnes vážnou nehodu na handbiku. Do nemocnice ho přepravil vrtulník s velmi vážným poraněním hlavy.
Tak tohle je hodně nepříjemná zpráva. Ital Alex Zanardi měl dnes velmi vážnou nehodu na handbiku. Třiapadesátiletý bojovník by nyní měl být po náročné operaci hlavy, která podle důvěryhodných zdrojů trvala přes dvě hodiny. Jeho stav je však nadále velmi vážný, o čemž svědčí rovněž umístění na jednotku intenzivní péče.
Zanardi toho už v životě přetrpěl spoustu. Tu doposud nejvážnější zkoušku absolvoval v roce 2001. Tehdy závodil jako pilot americké série CART, když si v jednom ze závodů přivodil tak vážná zranění, že nakonec přišel o obě nohy.
Někdejší pilot Jordanu či Williamsu ale ani pak ne sport nezanevřel. Závodil s upravenými vozy a v neposlední řadě se stal členem italského paralympijského týmu. Získal s ním několik zlatých medailí.
Teď ale bojuje po jednom takovém tréninku o život.
„Byla to hrozná nehoda. Projížděli jsme zatáčkami rychlostí asi padesát kilometrů za hodinu. Alex ztratil kontrolu, dvakrát se převrátil, načež narazil hlavou do náklaďáku," říká trenér italského paralympijského týmu Mario Valentini.
Další informace o Zanardiho stavu vám přineseme, jak jen to bude možné.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.