Někdejší italský pilot Formule 1 Alex Zanardi měl dnes vážnou nehodu na handbiku. Do nemocnice ho přepravil vrtulník s velmi vážným poraněním hlavy.
Tak tohle je hodně nepříjemná zpráva. Ital Alex Zanardi měl dnes velmi vážnou nehodu na handbiku. Třiapadesátiletý bojovník by nyní měl být po náročné operaci hlavy, která podle důvěryhodných zdrojů trvala přes dvě hodiny. Jeho stav je však nadále velmi vážný, o čemž svědčí rovněž umístění na jednotku intenzivní péče.
Zanardi toho už v životě přetrpěl spoustu. Tu doposud nejvážnější zkoušku absolvoval v roce 2001. Tehdy závodil jako pilot americké série CART, když si v jednom ze závodů přivodil tak vážná zranění, že nakonec přišel o obě nohy.
Někdejší pilot Jordanu či Williamsu ale ani pak ne sport nezanevřel. Závodil s upravenými vozy a v neposlední řadě se stal členem italského paralympijského týmu. Získal s ním několik zlatých medailí.
Teď ale bojuje po jednom takovém tréninku o život.
„Byla to hrozná nehoda. Projížděli jsme zatáčkami rychlostí asi padesát kilometrů za hodinu. Alex ztratil kontrolu, dvakrát se převrátil, načež narazil hlavou do náklaďáku," říká trenér italského paralympijského týmu Mario Valentini.
Další informace o Zanardiho stavu vám přineseme, jak jen to bude možné.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.