Kvůli vynucené přestávce a zavření továren způsobené koronavirem musely všechny týmy přepracovat své plány na vývoj vozů. Ty budou navíc zmraženy a pro příští sezónu se kvůli snížení nákladů moc měnit nebudou, pouze některé komponenty, pro něž musí využít přidělené žetony.
Šéf Racing Pointu Otmar Szafnauer potvrdil, že jeho tým nastoupí příští měsíc v Rakousku ve stejné konfiguraci, s jakou dorazili v březnu do Austrálie. Kvůli uzavření továren neměli možnost se jakkoliv věnovat vylepšení svého vozu. Také nemají žádná data z okruhů, která by pomohla jejich vývoj směrovat, což vývoj a postupné nasazování nových dílů znemožňuje.
"Všechno jsme to zahodili," říká s nadsázkou o původním vývojovém plánu Racing Pointu. "Rozhodně jsme neměli žádný čas na vylepšování auta mezi Austrálii a Rakouskem. V Rakousku budeme jezdit s autem, které jsme plánovali pro Austrálii."
"Je to opravdu těžké provést teď restart a přivézt něco do Spa, dokonce Spa i Monza budou náročné. Poohlížíme se tedy o vylepšení pro druhou polovinu sezóny, pokud opravdu dojde i na dalších osm závodů, jak doufáme," pokračuje Szafnauer.
"Myslím si ale, že jsme během zimních testů měli dobré auto. A pokud jste obecně dobří v Barceloně, pak máte slušný aerodynamický balík a můžete dobře závodit i na ostatních místech," pochvaluje si šéf Racing Pointu, jehož letošní vůz je kopií loňského vítězného Mercedesu W10.
Odlišné plánování pro příští rok a svázané rucePlánování pro příští rok 2021 je úplně jiné než obvykle, týmy se totiž musí vyrovnat se zmražení vozů a klíčových komponentů. Nebudou tedy muset v průběhu sezóny pracovat na dvou projekt a postupně přesouvat své zdroje k novému monopostu.
"Když máte volnost postavit celé nové auto, tak se toho najde mnohem více, naše ruce tedy budou svázány. Závodit začneme v červenci, kdy už obvykle začínáte s výrobou šasi pro další rok. Bude to tedy úplně zhuštěné, což bude mít znovu dopad na to, co děláme letos. Nemůžeme toho pro rok 2021 moc změnit, můžete ale pokračovat ve vývoji aerodynamiky vozu," popisuje šéf Racing Pointu, který se od příští sezóny přejmenuje na Aston Martin.
Týmy mohou využít systém žetonů, aby upravili zmražený díl, který chtějí před příští sezónou změnit. S tímto procesem ale musí začít brzy a oznámit FIA svůj záměr už příští měsíc - tři dny před závodem v Maďarsku.
Využití žetonu a žádný prostor pro oba projekty"Musíme dost brzo upozornit FIA na to, k čemu chceme žetony využít. Musíme je náležitě využít, poté zřejmě budeme muset znovu optimalizovat auto po změnách, které provedeme. Budeme tedy muset změnit model a v aerodynamickém tunelu začít s novou konfigurací. To se týká roku 2021, proto u nás letos k žádným větším vylepšením nedojde," komentuje Szafnauer.
"Stále musíte pracovat, provedeme tedy nějaké změny, které nám umožní dva žetony. I když půjde o drobnou optimalizační práci, musíte se ji věnovat. A to je to, na co velmi brzy zaměříme. Z pohledu času je teď vše zhuštěné, neumožní nám to věnovat se oběma věcem: zahájit práci na příštím voze s drobnými změnami, které můžeme udělat, a zároveň se vyvíjet letošní auto."
"V tunelu můžeme strávit pouze určené množství času, který bude letos ještě více omezen, a nyní nemáme takový prostor, abychom dělal to, co bychom obecně před dalším rokem dělali. Ale i kdybyste ho měli, tak nemáte čas. Je červen a už jsme zmeškali veškerý ten čas od března. Fakt nemáte ten čas v tunelu na to, abyste udělali kousek pro letošní a kousek pro příští rok," dodává Szafnauer, jenž ale s novými pravidly a omezeními kvůli snižování nákladu souhlasí.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.