Formule 1 dnes potvrdila prvních osm velkých cen, kterými odstartuje letošní sezóna po nucené pauze způsobené pandemii koronaviru.
Dle očekáván za začátku července zamíříme do Rakouska, kde se bude závodit bez diváků 5. a také 12. července, tedy hned následující týden bez přestávky. V prvním termínu pod hlavičkou Velké ceny Rakouska, v druhém jako Velká cena Štýrska.
Už další týden se týmy objeví na nedalekém Hungaroringu, kde se 19. července pojede Velká cena Maďarska. Teprve poté přijde možnost si jeden víkend odpočinout.
Na začátku srpna, tj. 2. 8. a 9. 8., se pojede dvojice závodů v Silverstone: Velká cena Británie a Výroční 70. velká cena F1. Týmy se nato ihned přesunou do Barcelony, kde nastoupí 16. srpna.
Po týdenní přestávce se znovu setkají 30. srpna v Belgii a o týden později 6. září v Monze, která oznámila prodloužení smlouvy až do roku 2025. Velká cena Itálie je zatím posledním potvrzeným podnikem. Všechny samozřejmě podpoří také série Formule 2 a Formule 3.
Kvůli pokračující pandemii Covid-19 v některých zemích F1 dokončuje detaily pro kalendáře pro další měsíce. Jejím záměrem je letos odjet celkem 15 - 18 závodů.
Všechny uvedené podniky se zatím plánují jako uzavřené, brány se návštěvníkům otevřou až tehdy, pokud to bude bezpečné. Pro F1 je zdraví a bezpečnou prioritou číslo 1, proto společně s FIA upravuje pro závodní víkendy upravuje veškeré procedury - i tiskové konference s jezdci a zástupci týmů se možná budou odehrávat pouze prostřednictvím videokonferencí.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.