Formule 1 dnes potvrdila prvních osm velkých cen, kterými odstartuje letošní sezóna po nucené pauze způsobené pandemii koronaviru.
Dle očekáván za začátku července zamíříme do Rakouska, kde se bude závodit bez diváků 5. a také 12. července, tedy hned následující týden bez přestávky. V prvním termínu pod hlavičkou Velké ceny Rakouska, v druhém jako Velká cena Štýrska.
Už další týden se týmy objeví na nedalekém Hungaroringu, kde se 19. července pojede Velká cena Maďarska. Teprve poté přijde možnost si jeden víkend odpočinout.
Na začátku srpna, tj. 2. 8. a 9. 8., se pojede dvojice závodů v Silverstone: Velká cena Británie a Výroční 70. velká cena F1. Týmy se nato ihned přesunou do Barcelony, kde nastoupí 16. srpna.
Po týdenní přestávce se znovu setkají 30. srpna v Belgii a o týden později 6. září v Monze, která oznámila prodloužení smlouvy až do roku 2025. Velká cena Itálie je zatím posledním potvrzeným podnikem. Všechny samozřejmě podpoří také série Formule 2 a Formule 3.
Kvůli pokračující pandemii Covid-19 v některých zemích F1 dokončuje detaily pro kalendáře pro další měsíce. Jejím záměrem je letos odjet celkem 15 - 18 závodů.
Všechny uvedené podniky se zatím plánují jako uzavřené, brány se návštěvníkům otevřou až tehdy, pokud to bude bezpečné. Pro F1 je zdraví a bezpečnou prioritou číslo 1, proto společně s FIA upravuje pro závodní víkendy upravuje veškeré procedury - i tiskové konference s jezdci a zástupci týmů se možná budou odehrávat pouze prostřednictvím videokonferencí.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.