Zatímco Ferrari a Renault zahájili po devítitýdenní přestávce práce ve svých továrnách před 2 týdny, v Británii týmy postupně obnovují provoz v průběhu těchto dní. Dobré zprávy přicházejí z motorového oddělení Ferrari.
První závod, byť bez diváků, je plánován na 5. července v Rakousku, kde se má jet také následující týden znovu. Tamní vláda akci schválila, nyní se čeká na formální potvrzení.
Týmy mají tedy zhruba měsíc na to, aby se na něj připravili poté, co svět zasáhla pandemie koronaviru. K dispozici tak mají pouze dat z předsezónních testů, velké novinky u nich na počátku července nemůžeme očekávat.
Ferrari obnovilo provoz ve své továrně již před dvěma týdny, a to hned na 3 směny. Uvědomuje si, že bude muset zabrat zejména po aerodynamické stránce. Chystá nový nos s předním křídlem, to se však na Red Bull Ringu ještě neukáže.
Hodně pozornosti věnuje také své pohonné jednotce, u které se mu podaří do 1. závodu dle zákulisních informací najít dalších 20 koní díky nové hlavě válců s optimalizovaným 'horkým' spalováním.
Zaměstnanci Mercedesu se již také vrátili do práce, jeho příklad dnes následují u Red Bullu. "Máme štěstí, že máme v Milton Keynes velkou továrnu se spoustou prostoru. Díky tomu můžeme lidi rozmístit dál od sebe a dodržet přísná nařízení týkající se sociálních vzdáleností," prohlašuje jeho šéf Christian Horner.
Racing Point se do práce vrací zítra, podle svého mluvčího přitom chce dát zdraví a bezpečnost svých lidí na první místo. Renault obnovil svůj provoz před 2 týdny, Alfa Romeo minulý týden, stejně jako Haas, jenž svůj návrat odstupňoval do několika fází, přičemž dává přednost tomu, aby jeho zaměstnanci pracovali z domova.
Svůj provoz již obnovili také AlphaTauri, McLaren očekávající příští rok příchod Daniela Ricciarda na místo Carlose Sainze i Williams, jenž hledá cestu z krize i za cenu prodeje týmu poté, co vypověděl smlouvu svému hlavnímu sponzorovi, společnosti ROKit.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.