Zatímco Ferrari a Renault zahájili po devítitýdenní přestávce práce ve svých továrnách před 2 týdny, v Británii týmy postupně obnovují provoz v průběhu těchto dní. Dobré zprávy přicházejí z motorového oddělení Ferrari.
První závod, byť bez diváků, je plánován na 5. července v Rakousku, kde se má jet také následující týden znovu. Tamní vláda akci schválila, nyní se čeká na formální potvrzení.
Týmy mají tedy zhruba měsíc na to, aby se na něj připravili poté, co svět zasáhla pandemie koronaviru. K dispozici tak mají pouze dat z předsezónních testů, velké novinky u nich na počátku července nemůžeme očekávat.
Ferrari obnovilo provoz ve své továrně již před dvěma týdny, a to hned na 3 směny. Uvědomuje si, že bude muset zabrat zejména po aerodynamické stránce. Chystá nový nos s předním křídlem, to se však na Red Bull Ringu ještě neukáže.
Hodně pozornosti věnuje také své pohonné jednotce, u které se mu podaří do 1. závodu dle zákulisních informací najít dalších 20 koní díky nové hlavě válců s optimalizovaným 'horkým' spalováním.
Zaměstnanci Mercedesu se již také vrátili do práce, jeho příklad dnes následují u Red Bullu. "Máme štěstí, že máme v Milton Keynes velkou továrnu se spoustou prostoru. Díky tomu můžeme lidi rozmístit dál od sebe a dodržet přísná nařízení týkající se sociálních vzdáleností," prohlašuje jeho šéf Christian Horner.
Racing Point se do práce vrací zítra, podle svého mluvčího přitom chce dát zdraví a bezpečnost svých lidí na první místo. Renault obnovil svůj provoz před 2 týdny, Alfa Romeo minulý týden, stejně jako Haas, jenž svůj návrat odstupňoval do několika fází, přičemž dává přednost tomu, aby jeho zaměstnanci pracovali z domova.
Svůj provoz již obnovili také AlphaTauri, McLaren očekávající příští rok příchod Daniela Ricciarda na místo Carlose Sainze i Williams, jenž hledá cestu z krize i za cenu prodeje týmu poté, co vypověděl smlouvu svému hlavnímu sponzorovi, společnosti ROKit.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.