Týmy se měsíc před prvním závodem pomalu vracejí do práce, Ferrari se daří s motorem

Autokláv pro zapékání dílů z uhlíkových vláken
Autokláv pro zapékání dílů z uhlíkových vláken, foto: McLaren
Petr Hlawiczka 2. června 2020 07:00
Sdílej:

Zatímco Ferrari a Renault zahájili po devítitýdenní přestávce práce ve svých továrnách před 2 týdny, v Británii týmy postupně obnovují provoz v průběhu těchto dní. Dobré zprávy přicházejí z motorového oddělení Ferrari.

První závod, byť bez diváků, je plánován na 5. července v Rakousku, kde se má jet také následující týden znovu. Tamní vláda akci schválila, nyní se čeká na formální potvrzení.

Týmy mají tedy zhruba měsíc na to, aby se na něj připravili poté, co svět zasáhla pandemie koronaviru. K dispozici tak mají pouze dat z předsezónních testů, velké novinky u nich na počátku července nemůžeme očekávat.

Ferrari obnovilo provoz ve své továrně již před dvěma týdny, a to hned na 3 směny. Uvědomuje si, že bude muset zabrat zejména po aerodynamické stránce. Chystá nový nos s předním křídlem, to se však na Red Bull Ringu ještě neukáže.

Hodně pozornosti věnuje také své pohonné jednotce, u které se mu podaří do 1. závodu dle zákulisních informací najít dalších 20 koní díky nové hlavě válců s optimalizovaným 'horkým' spalováním.

Zaměstnanci Mercedesu se již také vrátili do práce, jeho příklad dnes následují u Red Bullu. "Máme štěstí, že máme v Milton Keynes velkou továrnu se spoustou prostoru. Díky tomu můžeme lidi rozmístit dál od sebe a dodržet přísná nařízení týkající se sociálních vzdáleností," prohlašuje jeho šéf Christian Horner.

Racing Point se do práce vrací zítra, podle svého mluvčího přitom chce dát zdraví a bezpečnost svých lidí na první místo. Renault obnovil svůj provoz před 2 týdny, Alfa Romeo minulý týden, stejně jako Haas, jenž svůj návrat odstupňoval do několika fází, přičemž dává přednost tomu, aby jeho zaměstnanci pracovali z domova.

Svůj provoz již obnovili také AlphaTauri, McLaren očekávající příští rok příchod Daniela Ricciarda na místo Carlose Sainze i Williams, jenž hledá cestu z krize i za cenu prodeje týmu poté, co vypověděl smlouvu svému hlavnímu sponzorovi, společnosti ROKit.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.