Letošní sezona bude atypická. Dočkáme se v ní více závodů na jednom a tom samém okruhu. FIA a Librety Media proto přemýšlejí, jak tento formát zatraktivnit. Ve hře je zavedení sobotního kvalifikačního závodu.
Zdá se, že startu letošního ročníku Formule 1 už nic nestojí v cestě. Pořadatelé rakouské GP, která má šampionát otevírat, už totiž dostali od tamní vlády zelenou.
Na Red Bull Ringu by se měly uskutečnit dva závody. Takový je koneckonců plán pro větší počet destinací. Také proto bude letošní formulová sezona jaksi atypická. Zodpovědné orgány se proto snaží přijít na způsob, jak tento netradiční formát zatraktivnit.
A zdá se, že jej našli. FIA a Librety Media mají v plánu udělat z letošní koronavrem poznamenané sezony určitý experiment. V čem spočívá? Tak především v úpravě závodního víkendu. Patrně druhého v pořadí, který se odjede na stejné trati.
Celý program by začínal klasicky třemi tréninky. Na tom by se nic nezměnilo. Zásadní úprava by přišla na řadu v sobotu odpoledne. Má spočívat v nahrazení tradiční kvalifikace kvalifikačním závodem. Ten by byl vypsán na třicet minut.
Jezdci by do něj nastupovali v opačném pořadí hodnocení šampionátu, přičemž jeho konečné pořadí by určovalo postavení na startu nedělní Velké ceny.
Podle zákulisních informací portálu naprostá většina stájí tento návrh podporuje. Vyloženě zamítavé stanovisko měl zaujmout pouze Mercedes. Logicky. Stříbrné šípy jsou považovány za největšího favorita sezony a tato úprava pravidel je může připravit o část výhody, kterou (pravděpodobně) nad ostatními mají.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.