Letošní sezona bude atypická. Dočkáme se v ní více závodů na jednom a tom samém okruhu. FIA a Librety Media proto přemýšlejí, jak tento formát zatraktivnit. Ve hře je zavedení sobotního kvalifikačního závodu.
Zdá se, že startu letošního ročníku Formule 1 už nic nestojí v cestě. Pořadatelé rakouské GP, která má šampionát otevírat, už totiž dostali od tamní vlády zelenou.
Na Red Bull Ringu by se měly uskutečnit dva závody. Takový je koneckonců plán pro větší počet destinací. Také proto bude letošní formulová sezona jaksi atypická. Zodpovědné orgány se proto snaží přijít na způsob, jak tento netradiční formát zatraktivnit.
A zdá se, že jej našli. FIA a Librety Media mají v plánu udělat z letošní koronavrem poznamenané sezony určitý experiment. V čem spočívá? Tak především v úpravě závodního víkendu. Patrně druhého v pořadí, který se odjede na stejné trati.
Celý program by začínal klasicky třemi tréninky. Na tom by se nic nezměnilo. Zásadní úprava by přišla na řadu v sobotu odpoledne. Má spočívat v nahrazení tradiční kvalifikace kvalifikačním závodem. Ten by byl vypsán na třicet minut.
Jezdci by do něj nastupovali v opačném pořadí hodnocení šampionátu, přičemž jeho konečné pořadí by určovalo postavení na startu nedělní Velké ceny.
Podle zákulisních informací portálu naprostá většina stájí tento návrh podporuje. Vyloženě zamítavé stanovisko měl zaujmout pouze Mercedes. Logicky. Stříbrné šípy jsou považovány za největšího favorita sezony a tato úprava pravidel je může připravit o část výhody, kterou (pravděpodobně) nad ostatními mají.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.