Letošní sezona bude atypická. Dočkáme se v ní více závodů na jednom a tom samém okruhu. FIA a Librety Media proto přemýšlejí, jak tento formát zatraktivnit. Ve hře je zavedení sobotního kvalifikačního závodu.
Zdá se, že startu letošního ročníku Formule 1 už nic nestojí v cestě. Pořadatelé rakouské GP, která má šampionát otevírat, už totiž dostali od tamní vlády zelenou.
Na Red Bull Ringu by se měly uskutečnit dva závody. Takový je koneckonců plán pro větší počet destinací. Také proto bude letošní formulová sezona jaksi atypická. Zodpovědné orgány se proto snaží přijít na způsob, jak tento netradiční formát zatraktivnit.
A zdá se, že jej našli. FIA a Librety Media mají v plánu udělat z letošní koronavrem poznamenané sezony určitý experiment. V čem spočívá? Tak především v úpravě závodního víkendu. Patrně druhého v pořadí, který se odjede na stejné trati.
Celý program by začínal klasicky třemi tréninky. Na tom by se nic nezměnilo. Zásadní úprava by přišla na řadu v sobotu odpoledne. Má spočívat v nahrazení tradiční kvalifikace kvalifikačním závodem. Ten by byl vypsán na třicet minut.
Jezdci by do něj nastupovali v opačném pořadí hodnocení šampionátu, přičemž jeho konečné pořadí by určovalo postavení na startu nedělní Velké ceny.
Podle zákulisních informací portálu naprostá většina stájí tento návrh podporuje. Vyloženě zamítavé stanovisko měl zaujmout pouze Mercedes. Logicky. Stříbrné šípy jsou považovány za největšího favorita sezony a tato úprava pravidel je může připravit o část výhody, kterou (pravděpodobně) nad ostatními mají.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.