Bernie Ecclestone radí Sebastianu Vettelovi, aby si dal od Formule 1 roční přestávku.
Sebastianu Vettelovi končí se závěrem letošní sezony smlouva u Ferrari. Jeho další kroky jsou stále zahaleny temnotou. Podle mnohých vsadil čtyřnásobný šampion vše na jednu kartu. Ta má dvě strany. Na jedné je napsáno Mercedes, na té druhé pro změnu konec ve Formuli 1.
Pravdou je, že aktuální situace není lehce předvídatelná. Z části díky (údajným) bojům uvnitř Mercedesu. Jedna část má totiž prý prosazovat angažování Vettela, kdežto ta druhá pokračování s Bottasem.
Bývalý vládce Formule 1 Bernie Ecclestone má v otázce budoucnosti Sebastiana Vettela jasno. Německý závodník by si podle něj měl dát od Formule 1 roční pauzu. Byl by to tedy stejný krok, pro který se rozhodl kupříkladu Alain Prost. Ten se pro sezonu 1992 stáhl, aby mohhl o rok později nastoupil do Williamsu a získat tak svůj čtvrtý mistrovský titul.
„Mluvil jsem s ním o tom. Mám pocit, že by si měl dát roční přestávku a vrátit se v době, kdy nastoupí nová pravidla. Měl by dobrou možnost k tomu, aby počkal, jak se Formule 1 s velkými změnami vyvine," praví Ecclestone, který si však myslí, že Vettelovou prioritou je Mercedes.
A co rozpočtový strop? Podle Bernieho jde o nafouknutou bublinu.
„Je to hovadina. Hádali se o nějakých pět miliónů liber. Není to o penězích, ale o lidech. Když jsem vlastnil Brabham, utráceli jsme mnohonásobně méně než Ferrari a stejně jsme je poráželi," uzavírá.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.