Bernie Ecclestone radí Sebastianu Vettelovi, aby si dal od Formule 1 roční přestávku.
Sebastianu Vettelovi končí se závěrem letošní sezony smlouva u Ferrari. Jeho další kroky jsou stále zahaleny temnotou. Podle mnohých vsadil čtyřnásobný šampion vše na jednu kartu. Ta má dvě strany. Na jedné je napsáno Mercedes, na té druhé pro změnu konec ve Formuli 1.
Pravdou je, že aktuální situace není lehce předvídatelná. Z části díky (údajným) bojům uvnitř Mercedesu. Jedna část má totiž prý prosazovat angažování Vettela, kdežto ta druhá pokračování s Bottasem.
Bývalý vládce Formule 1 Bernie Ecclestone má v otázce budoucnosti Sebastiana Vettela jasno. Německý závodník by si podle něj měl dát od Formule 1 roční pauzu. Byl by to tedy stejný krok, pro který se rozhodl kupříkladu Alain Prost. Ten se pro sezonu 1992 stáhl, aby mohhl o rok později nastoupil do Williamsu a získat tak svůj čtvrtý mistrovský titul.
„Mluvil jsem s ním o tom. Mám pocit, že by si měl dát roční přestávku a vrátit se v době, kdy nastoupí nová pravidla. Měl by dobrou možnost k tomu, aby počkal, jak se Formule 1 s velkými změnami vyvine," praví Ecclestone, který si však myslí, že Vettelovou prioritou je Mercedes.
A co rozpočtový strop? Podle Bernieho jde o nafouknutou bublinu.
„Je to hovadina. Hádali se o nějakých pět miliónů liber. Není to o penězích, ale o lidech. Když jsem vlastnil Brabham, utráceli jsme mnohonásobně méně než Ferrari a stejně jsme je poráželi," uzavírá.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.