Bernie Ecclestone radí Sebastianu Vettelovi, aby si dal od Formule 1 roční přestávku.
Sebastianu Vettelovi končí se závěrem letošní sezony smlouva u Ferrari. Jeho další kroky jsou stále zahaleny temnotou. Podle mnohých vsadil čtyřnásobný šampion vše na jednu kartu. Ta má dvě strany. Na jedné je napsáno Mercedes, na té druhé pro změnu konec ve Formuli 1.
Pravdou je, že aktuální situace není lehce předvídatelná. Z části díky (údajným) bojům uvnitř Mercedesu. Jedna část má totiž prý prosazovat angažování Vettela, kdežto ta druhá pokračování s Bottasem.
Bývalý vládce Formule 1 Bernie Ecclestone má v otázce budoucnosti Sebastiana Vettela jasno. Německý závodník by si podle něj měl dát od Formule 1 roční pauzu. Byl by to tedy stejný krok, pro který se rozhodl kupříkladu Alain Prost. Ten se pro sezonu 1992 stáhl, aby mohhl o rok později nastoupil do Williamsu a získat tak svůj čtvrtý mistrovský titul.
„Mluvil jsem s ním o tom. Mám pocit, že by si měl dát roční přestávku a vrátit se v době, kdy nastoupí nová pravidla. Měl by dobrou možnost k tomu, aby počkal, jak se Formule 1 s velkými změnami vyvine," praví Ecclestone, který si však myslí, že Vettelovou prioritou je Mercedes.
A co rozpočtový strop? Podle Bernieho jde o nafouknutou bublinu.
„Je to hovadina. Hádali se o nějakých pět miliónů liber. Není to o penězích, ale o lidech. Když jsem vlastnil Brabham, utráceli jsme mnohonásobně méně než Ferrari a stejně jsme je poráželi," uzavírá.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.