Má to být hotová věc. Německé zdroje hovoří o brzkém konci Toto Wolffa u Stříbrných šípů. Potvrzení by prý mohlo přijít ještě před startem letošního ročníku.
Spekulace o konci Toto Wolffa v Mercedesu už nějakou dobu kolují. V zásadě se proto nejedná o převratnou novinku. Teď se ale zdá. že ledy se začaly opravdu hýbat. Víc než kdy dřív.
O brzkém konci vídeňského rodáka totiž informovalo hned několik německých zdrojů. Údajně má ke konci Wolffa u Mercedesu dojít až v závěru letošní zkrácené sezony. Ani to ale není stoprocentní. Některé německé zdroje totiž tvrdí, že Rakušan oznámí svůj konec ve stříbrném úboru ještě před prvními letošními závody.
Z určitého úhlu pohledu do sebe věci poměrně jasné zapadají, Už delší dobu se hovoří o tom, že vztahy uvnitř Mercedesu jsou napjaté. Novým šéfem Daimleru se v nedávné době stal Ola Källenius, přičemž Wolff se u něj nemá těšit přízni, kterou měl u předchozího vedení.
K tomu přidejme spekulace ohledně zájmu Mercedesu utvořit jezdecký tandem snů. Nejužší špičky mají prosazovat podepsání Sebastiana Vettela na úkor Valtteriho Bottase. Finův manažer už podle řady indicí jedná s Renaultem či Red Bullem.
Toto Wolff není tomuto kroku nakloněn. V posledních týdnech navíc vstoupil jako akcionář do Aston Martinu, což teorie o jeho konci v Mercedesu ještě přiživilo.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.