Mezinárodní automobilová federace (FIA) věří, že případnou nákazu v padoku během plánovaných prvních závodů zvládne a že je už nebude třeba rušit.
První letošní velká cena byla dvě hodiny před samotným začátkem zrušena poté, co se v Melbourne u jednoho zaměstnance McLarenu objevil pozitivní test na Covid-19. Následně bylo odvoláno dalších 9 podniků a čeká se, že se sezóna se zpožděním rozjede až začátkem července dvojicí závodů v Rakousku.
FIA uspořádala tento týden schůzku, během níž byly probrány protokoly pro pořádání závodu včetně povinného testování na koronavirus každý druhý den.
Prezident její lékařské komise, Gerard Sailant, věří, že i pozitivní případy již dokážou zvládnou, aniž by muselo dojít ke zrušení celého podniku, jako tomu bylo v Austrálii.
"Myslím, že situace se proti Melbourne nyní dost odlišná, jelikož víme, že virus je úplně jiný. Prevence a předvídání spousty věcí je možné. Pokud budeme mít jeden pozitivní případ, nebo jich bude možná 10 pozitivních, tak je to možné perfektně zvládnout se zvláštním přístupem k těm pozitivním případům. Z lékařského hlediska to není problém," tvrdí Sailant.
Jak by však ale byla F1 vnímána a jaké by to mělo následky, pokud by pokračovala s vysokým počtem pozitivních případů? "Pokud jde o sportovní a mediální následky, pak by to bylo jiné. Musíme se to pokusit předpokládat - poznat, kde je hranice, za kterou bychom nechtěli jít. Nemyslím si ale, že by to teď byl problém," pokračuje šéf lékařů FIA.
Prezident FIA Jean Todt by se rozhodně chtěl vyhnout vyhrocené situaci, která nastala v březnu v Melbourne: "Chceme zajistit, abychom nečelili další nepředvídatelné situaci, až dorazíme k prvnímu podniku kalendáře 2020. Naši experti na tom pracují."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.