Mezinárodní automobilová federace (FIA) věří, že případnou nákazu v padoku během plánovaných prvních závodů zvládne a že je už nebude třeba rušit.
První letošní velká cena byla dvě hodiny před samotným začátkem zrušena poté, co se v Melbourne u jednoho zaměstnance McLarenu objevil pozitivní test na Covid-19. Následně bylo odvoláno dalších 9 podniků a čeká se, že se sezóna se zpožděním rozjede až začátkem července dvojicí závodů v Rakousku.
FIA uspořádala tento týden schůzku, během níž byly probrány protokoly pro pořádání závodu včetně povinného testování na koronavirus každý druhý den.
Prezident její lékařské komise, Gerard Sailant, věří, že i pozitivní případy již dokážou zvládnou, aniž by muselo dojít ke zrušení celého podniku, jako tomu bylo v Austrálii.
"Myslím, že situace se proti Melbourne nyní dost odlišná, jelikož víme, že virus je úplně jiný. Prevence a předvídání spousty věcí je možné. Pokud budeme mít jeden pozitivní případ, nebo jich bude možná 10 pozitivních, tak je to možné perfektně zvládnout se zvláštním přístupem k těm pozitivním případům. Z lékařského hlediska to není problém," tvrdí Sailant.
Jak by však ale byla F1 vnímána a jaké by to mělo následky, pokud by pokračovala s vysokým počtem pozitivních případů? "Pokud jde o sportovní a mediální následky, pak by to bylo jiné. Musíme se to pokusit předpokládat - poznat, kde je hranice, za kterou bychom nechtěli jít. Nemyslím si ale, že by to teď byl problém," pokračuje šéf lékařů FIA.
Prezident FIA Jean Todt by se rozhodně chtěl vyhnout vyhrocené situaci, která nastala v březnu v Melbourne: "Chceme zajistit, abychom nečelili další nepředvídatelné situaci, až dorazíme k prvnímu podniku kalendáře 2020. Naši experti na tom pracují."
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.