Mezinárodní automobilová federace (FIA) věří, že případnou nákazu v padoku během plánovaných prvních závodů zvládne a že je už nebude třeba rušit.
První letošní velká cena byla dvě hodiny před samotným začátkem zrušena poté, co se v Melbourne u jednoho zaměstnance McLarenu objevil pozitivní test na Covid-19. Následně bylo odvoláno dalších 9 podniků a čeká se, že se sezóna se zpožděním rozjede až začátkem července dvojicí závodů v Rakousku.
FIA uspořádala tento týden schůzku, během níž byly probrány protokoly pro pořádání závodu včetně povinného testování na koronavirus každý druhý den.
Prezident její lékařské komise, Gerard Sailant, věří, že i pozitivní případy již dokážou zvládnou, aniž by muselo dojít ke zrušení celého podniku, jako tomu bylo v Austrálii.
"Myslím, že situace se proti Melbourne nyní dost odlišná, jelikož víme, že virus je úplně jiný. Prevence a předvídání spousty věcí je možné. Pokud budeme mít jeden pozitivní případ, nebo jich bude možná 10 pozitivních, tak je to možné perfektně zvládnout se zvláštním přístupem k těm pozitivním případům. Z lékařského hlediska to není problém," tvrdí Sailant.
Jak by však ale byla F1 vnímána a jaké by to mělo následky, pokud by pokračovala s vysokým počtem pozitivních případů? "Pokud jde o sportovní a mediální následky, pak by to bylo jiné. Musíme se to pokusit předpokládat - poznat, kde je hranice, za kterou bychom nechtěli jít. Nemyslím si ale, že by to teď byl problém," pokračuje šéf lékařů FIA.
Prezident FIA Jean Todt by se rozhodně chtěl vyhnout vyhrocené situaci, která nastala v březnu v Melbourne: "Chceme zajistit, abychom nečelili další nepředvídatelné situaci, až dorazíme k prvnímu podniku kalendáře 2020. Naši experti na tom pracují."
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.