Podle řady odborníků angažovalo Ferrari Carlose Sainze hlavně proto, aby mělo v týmu klid. Mladý Španěl má zkrátka podle nich plnit roli týmové dvojky. S tím však nepočítá Jenson Button, který tvrdí, že pětadvacetiletý rodák z Madridu je velmi ctižádostivý. Stejně jako jeho otec.
Sebastian Vettel u Ferrari končí a na jeho místo nastupuje Carlos Sainz. Scuderia tak bude mít od sezony 2021 nejmladší jezdeckou dvojici za padesát let. Proč k tomuto kroku došlo? Mnozí v něm vidí snahu uklidnit atmosféru v týmu. Zkušený čtyřnásobný šampion Vettel a mladý ctižádostivý dravec Leclerc, to byla vskutku explozivní kombinace.
Výbuch nastal v Brazílii, kde se oba kohouti vyřadili ze závodu vzájemnou kolizí. Možná i tento okamžik do značné míry rozhodl o tom, že jeden z nich bude muset Maranello opustit.
Ale bude to se Sainzem lepší? Tak nějak se předpokládá, že Španěl byl angažován jako jezdec číslo dva, jenže tak to být vůbec nemusí. Bylo by velkým překvapením, pokud by „El Matador junior" neměl v genech ctižádostivost a zarputilost svého otce.
Kdo se jen trošku orientuje ve světě automobilových soutěží, tak určitě ví, o čem mluvím. Stejného faktu si všímá rovněž Jenson Button. Britský mistr světa se nechal slyšet, že pokud chtělo Ferrari v týmu klid, tak sáhlo angažováním Carlose Sainze úplně vedle.
„Pokud chtěli rychlého jezdce, který nebude tlačit na Leclerca, tak udělali angažováním Sainze velkou chybu. On je vítěz, úplně stejným způsobem jako jeho otec. Chce podávat ty nejlepší možné výkony a stát se mistrem světa. Se Sainzem klid v týmu mít nebudou. „Měli ještě počkat na další vývoj. Nikdo neví jak se situace dál vyvine.Až se sezona rozběhne, může Vettel vyhrát několik závodů. Rozhodli by se i pak s ním smlouvu neprodloužit?" Ptá se Button.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.