Podle řady odborníků angažovalo Ferrari Carlose Sainze hlavně proto, aby mělo v týmu klid. Mladý Španěl má zkrátka podle nich plnit roli týmové dvojky. S tím však nepočítá Jenson Button, který tvrdí, že pětadvacetiletý rodák z Madridu je velmi ctižádostivý. Stejně jako jeho otec.
Sebastian Vettel u Ferrari končí a na jeho místo nastupuje Carlos Sainz. Scuderia tak bude mít od sezony 2021 nejmladší jezdeckou dvojici za padesát let. Proč k tomuto kroku došlo? Mnozí v něm vidí snahu uklidnit atmosféru v týmu. Zkušený čtyřnásobný šampion Vettel a mladý ctižádostivý dravec Leclerc, to byla vskutku explozivní kombinace.
Výbuch nastal v Brazílii, kde se oba kohouti vyřadili ze závodu vzájemnou kolizí. Možná i tento okamžik do značné míry rozhodl o tom, že jeden z nich bude muset Maranello opustit.
Ale bude to se Sainzem lepší? Tak nějak se předpokládá, že Španěl byl angažován jako jezdec číslo dva, jenže tak to být vůbec nemusí. Bylo by velkým překvapením, pokud by „El Matador junior" neměl v genech ctižádostivost a zarputilost svého otce.
Kdo se jen trošku orientuje ve světě automobilových soutěží, tak určitě ví, o čem mluvím. Stejného faktu si všímá rovněž Jenson Button. Britský mistr světa se nechal slyšet, že pokud chtělo Ferrari v týmu klid, tak sáhlo angažováním Carlose Sainze úplně vedle.
„Pokud chtěli rychlého jezdce, který nebude tlačit na Leclerca, tak udělali angažováním Sainze velkou chybu. On je vítěz, úplně stejným způsobem jako jeho otec. Chce podávat ty nejlepší možné výkony a stát se mistrem světa. Se Sainzem klid v týmu mít nebudou. „Měli ještě počkat na další vývoj. Nikdo neví jak se situace dál vyvine.Až se sezona rozběhne, může Vettel vyhrát několik závodů. Rozhodli by se i pak s ním smlouvu neprodloužit?" Ptá se Button.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.