Šéf Mercedesu Toto Wolff má velkou radost z toho, že letošní šampionát začne po delší odmlce způsobené pandemii koronaviru v jeho rodném Rakousku hned dvěma velkými cenami po sobě.
Ve Spielbergu by se mělo závodit 5. a 12. července za přísnějších opatření, kdy například zaměstnanci týmů a televizních společností budou na okruhu pravidelně testováni na Covid-19.
"Jsem docela optimistický v tom, že bychom mohl začít v Rakousku, jelikož Rakousko je jedna z nejlepších zemí, které se daří udržovat nízká čísla týkající se viru. A myslím, že přijdou s plánem, jak bychom mohli závodit," spoléhá Wolff na dobrou spolupráci F1 s místními úřady, pokud jde o potřebné procedury.
"Okruh perfektně znám, protože jsem na něm jako závodní pilot a instruktor odjel tisíce kol. Bydlel jsem ve Spielbergu jakožto juniorský pilot. Připadá mi tak trochu jako druhý domov. Mám rád Štýrsko a na to místo mám bohaté vzpomínky," pokračuje šéf Mercedesu.
"Na začátek sezóny v tomto místě jsem velmi hrdý - na to, že se Rakousko stane úvodním podnikem sezóny rovnou dva víkendy po sobě, abychom mohli odjet dva závody. Moc se na to těším," uvádí Wolff.
Ve svém týmu stanovili zvláštní skupinu, která má pomoci Mercedesu k plnému návratu do práce. Továrna v Brackley je momentálně kvůli nařízení FIA zavřená. Wolff po návratu svých lidí do práce očekává spoustu změn.
"Máme u Mercedesu taktickou skupinu, která strukturuje život po koroně, sociální odstupy a přesouvání kanceláří a pracovních míst, takže to bude dost odlišné. Podle mě jsme se naučili to, že spoustu věcí můžeme udělat z domova. Zoom, Skype či Webex konference jsou velmi efektivní, podle mě to změní naše pracovní prostředí. Pak samozřejmě plánujeme další závody, sezóna snad začne brzy," dodává Wolff.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.