Šéf Mercedesu Toto Wolff má velkou radost z toho, že letošní šampionát začne po delší odmlce způsobené pandemii koronaviru v jeho rodném Rakousku hned dvěma velkými cenami po sobě.
Ve Spielbergu by se mělo závodit 5. a 12. července za přísnějších opatření, kdy například zaměstnanci týmů a televizních společností budou na okruhu pravidelně testováni na Covid-19.
"Jsem docela optimistický v tom, že bychom mohl začít v Rakousku, jelikož Rakousko je jedna z nejlepších zemí, které se daří udržovat nízká čísla týkající se viru. A myslím, že přijdou s plánem, jak bychom mohli závodit," spoléhá Wolff na dobrou spolupráci F1 s místními úřady, pokud jde o potřebné procedury.
"Okruh perfektně znám, protože jsem na něm jako závodní pilot a instruktor odjel tisíce kol. Bydlel jsem ve Spielbergu jakožto juniorský pilot. Připadá mi tak trochu jako druhý domov. Mám rád Štýrsko a na to místo mám bohaté vzpomínky," pokračuje šéf Mercedesu.
"Na začátek sezóny v tomto místě jsem velmi hrdý - na to, že se Rakousko stane úvodním podnikem sezóny rovnou dva víkendy po sobě, abychom mohli odjet dva závody. Moc se na to těším," uvádí Wolff.
Ve svém týmu stanovili zvláštní skupinu, která má pomoci Mercedesu k plnému návratu do práce. Továrna v Brackley je momentálně kvůli nařízení FIA zavřená. Wolff po návratu svých lidí do práce očekává spoustu změn.
"Máme u Mercedesu taktickou skupinu, která strukturuje život po koroně, sociální odstupy a přesouvání kanceláří a pracovních míst, takže to bude dost odlišné. Podle mě jsme se naučili to, že spoustu věcí můžeme udělat z domova. Zoom, Skype či Webex konference jsou velmi efektivní, podle mě to změní naše pracovní prostředí. Pak samozřejmě plánujeme další závody, sezóna snad začne brzy," dodává Wolff.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.