Šéf Mercedesu Toto Wolff má velkou radost z toho, že letošní šampionát začne po delší odmlce způsobené pandemii koronaviru v jeho rodném Rakousku hned dvěma velkými cenami po sobě.
Ve Spielbergu by se mělo závodit 5. a 12. července za přísnějších opatření, kdy například zaměstnanci týmů a televizních společností budou na okruhu pravidelně testováni na Covid-19.
"Jsem docela optimistický v tom, že bychom mohl začít v Rakousku, jelikož Rakousko je jedna z nejlepších zemí, které se daří udržovat nízká čísla týkající se viru. A myslím, že přijdou s plánem, jak bychom mohli závodit," spoléhá Wolff na dobrou spolupráci F1 s místními úřady, pokud jde o potřebné procedury.
"Okruh perfektně znám, protože jsem na něm jako závodní pilot a instruktor odjel tisíce kol. Bydlel jsem ve Spielbergu jakožto juniorský pilot. Připadá mi tak trochu jako druhý domov. Mám rád Štýrsko a na to místo mám bohaté vzpomínky," pokračuje šéf Mercedesu.
"Na začátek sezóny v tomto místě jsem velmi hrdý - na to, že se Rakousko stane úvodním podnikem sezóny rovnou dva víkendy po sobě, abychom mohli odjet dva závody. Moc se na to těším," uvádí Wolff.
Ve svém týmu stanovili zvláštní skupinu, která má pomoci Mercedesu k plnému návratu do práce. Továrna v Brackley je momentálně kvůli nařízení FIA zavřená. Wolff po návratu svých lidí do práce očekává spoustu změn.
"Máme u Mercedesu taktickou skupinu, která strukturuje život po koroně, sociální odstupy a přesouvání kanceláří a pracovních míst, takže to bude dost odlišné. Podle mě jsme se naučili to, že spoustu věcí můžeme udělat z domova. Zoom, Skype či Webex konference jsou velmi efektivní, podle mě to změní naše pracovní prostředí. Pak samozřejmě plánujeme další závody, sezóna snad začne brzy," dodává Wolff.
Po dvou závodech v roce 2025, včetně jednoho sprintu, už Williams vyrovnal svůj bodový zisk za celý loňský rok. I přesto, že tým dosáhl pozitivních výsledků, šéf James Vowles zůstává opatrný a varuje před přehnaným optimismem.
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff naznačuje, že Red Bull by mohl urychlit přechod na motory V10, pokud má obavy ohledně nadcházejících změn. Varuje však, že by bylo pro F1 nevhodné a trapné předčasně zrušit pravidla pro rok 2026, což by poškodilo důvěru mezi výrobci.
Po pouhých dvou závodech byl Liam Lawson z Red Bullu odvolán, ale nyní se mu naskýtá příležitost znovu nastartovat svou kariéru v prostředí, které dobře zná a kde může znovu ukázat svůj potenciál.
Další změna v týmu Red Bull, když po neúspěchu svého předchůdce musí opustit tým další Verstappenův kolega. Na jeho místo přichází Júki Cunoda, který vzbuzuje velká očekávání, ale zůstává otázkou, zda má dostatek schopností, aby se vyrovnal vysokým nárokům a stal se skutečným konkurentem na vrcholu světového motorsportu.
Red Bull oficiálně potvrdil, že od nadcházející Velké ceny Japonska dojde k výměně mezi Liamem Lawsonem a Júkim Cunodou. Tým zdůraznil, že rozhodnutí má za cíl nejen posílit Cunodovy šance před domácím publikem, ale především zajistit další rozvoj a ochranu Lawsona v rámci dlouhodobé strategie.
Red Bull je známý svou nekompromisní politikou vůči jezdcům a častými změnami už během sezóny. S dalším možným přeskupením na obzoru stojí za to připomenout si, jak podobné kroky v minulosti ovlivnily tým i samotné závodníky.
Šéf Ferrari Fred Vasseur hodnotí začlenění Lewise Hamiltona do týmu jako postupný proces s viditelnými změnami, avšak bez zásadního odklonu od jeho závodního stylu.
Sezóna 2025 Formule 1 teprve odstartovala a už přicházejí spekulace, snad i jasné zprávy o změnách v týmu Red Bull Racing. Tým hledá náhradu za Liama Lawsona. Je však opravdu Lawson tím, kdo selhal, nebo je problém v druhém sedadle Red Bullu hlubší, než se zdá?