Šéf Mercedesu Toto Wolff má velkou radost z toho, že letošní šampionát začne po delší odmlce způsobené pandemii koronaviru v jeho rodném Rakousku hned dvěma velkými cenami po sobě.
Ve Spielbergu by se mělo závodit 5. a 12. července za přísnějších opatření, kdy například zaměstnanci týmů a televizních společností budou na okruhu pravidelně testováni na Covid-19.
"Jsem docela optimistický v tom, že bychom mohl začít v Rakousku, jelikož Rakousko je jedna z nejlepších zemí, které se daří udržovat nízká čísla týkající se viru. A myslím, že přijdou s plánem, jak bychom mohli závodit," spoléhá Wolff na dobrou spolupráci F1 s místními úřady, pokud jde o potřebné procedury.
"Okruh perfektně znám, protože jsem na něm jako závodní pilot a instruktor odjel tisíce kol. Bydlel jsem ve Spielbergu jakožto juniorský pilot. Připadá mi tak trochu jako druhý domov. Mám rád Štýrsko a na to místo mám bohaté vzpomínky," pokračuje šéf Mercedesu.
"Na začátek sezóny v tomto místě jsem velmi hrdý - na to, že se Rakousko stane úvodním podnikem sezóny rovnou dva víkendy po sobě, abychom mohli odjet dva závody. Moc se na to těším," uvádí Wolff.
Ve svém týmu stanovili zvláštní skupinu, která má pomoci Mercedesu k plnému návratu do práce. Továrna v Brackley je momentálně kvůli nařízení FIA zavřená. Wolff po návratu svých lidí do práce očekává spoustu změn.
"Máme u Mercedesu taktickou skupinu, která strukturuje život po koroně, sociální odstupy a přesouvání kanceláří a pracovních míst, takže to bude dost odlišné. Podle mě jsme se naučili to, že spoustu věcí můžeme udělat z domova. Zoom, Skype či Webex konference jsou velmi efektivní, podle mě to změní naše pracovní prostředí. Pak samozřejmě plánujeme další závody, sezóna snad začne brzy," dodává Wolff.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.