Šéf italského týmu Ferrari Mattia Binotto připustil, že v současné době přemýšlejí o vstupu do americké série NTT IndyCar či do mistrovství světa vytrvalostních vozů. K tomu by podle něj přitom mohlo dojít už v sezóně 2022. Co je důvodem?
Binotto včera v televizním rozhovoru uvedl, že přemýšlejí nejen o IndyCar, ale také o světovém šampionátu sportovních vozů. Důvodem je postupné snižování rozpočtů ve Formuli 1 (mají klesat o 5 mil. dolarů každým rokem) a další úsporná opatření. Své lidi totiž nechce propouštět.
"Ferrari cítí velkou sociální zodpovědnost vůči svým zaměstnancům a chceme se ujistit, že každý z nich bude mít v budoucnu své pracovní místo. Z tohoto důvodu jsme začali vyhodnocovat alternativní programy," říká šéf Scuderie.
"Můžu potvrdit, že se zabýváme IndyCar, což je hodně odlišnou kategorií od té naší (F1), ale má v ní dojít ke změně pravidel od roku 2022," poukazuje Binotto na zamýšlené zavedení hybridních motorů v americké sportovní sérii.
"Pozorujeme také svět vytrvalostních závodů a další série. Pokusíme se učinit to nejlepší době. V současnosti se hodně diskutuje o snižování dostupných rozpočtů pro týmy F1 a již se došlo k závěru. Limit 175 mil. dolarů, který byl definován a odhlasován [v roce 2019] bude snížen na 145 mil. dolarů," nelíbí se šéfovi Scuderie.
"U Ferrari jsme strukturovali dle rozpočtu schváleného loni a další snižování představuje důležitou výzvu, která nevyhnutelně povede k tomu, abychom přehodnotili naše zaměstnance, strukturu a organizaci," přiznává Binotto.
Série IndyCar nyní řízená Rogerem Penskem by v případě skutečného zájmu Ferrari musela schválit alternativního dodavatele šasi kromě Dallary, která tam má monopol od roku 2009. Nová pravidla pro motory a šasi by to mohla umožnit, pokud by s tím ovšem souhlasili šéfové tamějších týmů, které si užívají nízkonákladového, a přitom poměrně kvalitního závodění.
Stáj z Maranella již v roce 1986 představila světu Ferrari 637, s nímž zamýšlela závodit v IndyCar (tehdy CART), protože se jí nelíbila motorová pravidla schválená v F1. Enzo Ferrari se tak snažil přinutit FIA ke změně, k závodění se vůz konstruktéra Gustava Brunnera poháněný 2,65litrovým V8 motorem (Type 034) nakonec nikdy nedostal.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.
Lewis Hamilton reaguje na spekulace o možném přesunu Christiana Hornera do Ferrari.
Charles Leclerc prožívá s Ferrari další náročnou sezonu a kolem jeho budoucnosti v týmu začaly narůstat spekulace. Před víkendem ve Spojených státech podal vyjádření.
Zak Brown ostře reagoval na spekulace a označil je za „naprosto směšné“, když někdo naznačil, že by nechtěl Oscara Piastriho v McLarenu v roce 2023.