Šéf italského týmu Ferrari Mattia Binotto připustil, že v současné době přemýšlejí o vstupu do americké série NTT IndyCar či do mistrovství světa vytrvalostních vozů. K tomu by podle něj přitom mohlo dojít už v sezóně 2022. Co je důvodem?
Binotto včera v televizním rozhovoru uvedl, že přemýšlejí nejen o IndyCar, ale také o světovém šampionátu sportovních vozů. Důvodem je postupné snižování rozpočtů ve Formuli 1 (mají klesat o 5 mil. dolarů každým rokem) a další úsporná opatření. Své lidi totiž nechce propouštět.
"Ferrari cítí velkou sociální zodpovědnost vůči svým zaměstnancům a chceme se ujistit, že každý z nich bude mít v budoucnu své pracovní místo. Z tohoto důvodu jsme začali vyhodnocovat alternativní programy," říká šéf Scuderie.
"Můžu potvrdit, že se zabýváme IndyCar, což je hodně odlišnou kategorií od té naší (F1), ale má v ní dojít ke změně pravidel od roku 2022," poukazuje Binotto na zamýšlené zavedení hybridních motorů v americké sportovní sérii.
"Pozorujeme také svět vytrvalostních závodů a další série. Pokusíme se učinit to nejlepší době. V současnosti se hodně diskutuje o snižování dostupných rozpočtů pro týmy F1 a již se došlo k závěru. Limit 175 mil. dolarů, který byl definován a odhlasován [v roce 2019] bude snížen na 145 mil. dolarů," nelíbí se šéfovi Scuderie.
"U Ferrari jsme strukturovali dle rozpočtu schváleného loni a další snižování představuje důležitou výzvu, která nevyhnutelně povede k tomu, abychom přehodnotili naše zaměstnance, strukturu a organizaci," přiznává Binotto.
Série IndyCar nyní řízená Rogerem Penskem by v případě skutečného zájmu Ferrari musela schválit alternativního dodavatele šasi kromě Dallary, která tam má monopol od roku 2009. Nová pravidla pro motory a šasi by to mohla umožnit, pokud by s tím ovšem souhlasili šéfové tamějších týmů, které si užívají nízkonákladového, a přitom poměrně kvalitního závodění.
Stáj z Maranella již v roce 1986 představila světu Ferrari 637, s nímž zamýšlela závodit v IndyCar (tehdy CART), protože se jí nelíbila motorová pravidla schválená v F1. Enzo Ferrari se tak snažil přinutit FIA ke změně, k závodění se vůz konstruktéra Gustava Brunnera poháněný 2,65litrovým V8 motorem (Type 034) nakonec nikdy nedostal.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.