Šéf italského týmu Ferrari Mattia Binotto připustil, že v současné době přemýšlejí o vstupu do americké série NTT IndyCar či do mistrovství světa vytrvalostních vozů. K tomu by podle něj přitom mohlo dojít už v sezóně 2022. Co je důvodem?
Binotto včera v televizním rozhovoru uvedl, že přemýšlejí nejen o IndyCar, ale také o světovém šampionátu sportovních vozů. Důvodem je postupné snižování rozpočtů ve Formuli 1 (mají klesat o 5 mil. dolarů každým rokem) a další úsporná opatření. Své lidi totiž nechce propouštět.
"Ferrari cítí velkou sociální zodpovědnost vůči svým zaměstnancům a chceme se ujistit, že každý z nich bude mít v budoucnu své pracovní místo. Z tohoto důvodu jsme začali vyhodnocovat alternativní programy," říká šéf Scuderie.
"Můžu potvrdit, že se zabýváme IndyCar, což je hodně odlišnou kategorií od té naší (F1), ale má v ní dojít ke změně pravidel od roku 2022," poukazuje Binotto na zamýšlené zavedení hybridních motorů v americké sportovní sérii.
"Pozorujeme také svět vytrvalostních závodů a další série. Pokusíme se učinit to nejlepší době. V současnosti se hodně diskutuje o snižování dostupných rozpočtů pro týmy F1 a již se došlo k závěru. Limit 175 mil. dolarů, který byl definován a odhlasován [v roce 2019] bude snížen na 145 mil. dolarů," nelíbí se šéfovi Scuderie.
"U Ferrari jsme strukturovali dle rozpočtu schváleného loni a další snižování představuje důležitou výzvu, která nevyhnutelně povede k tomu, abychom přehodnotili naše zaměstnance, strukturu a organizaci," přiznává Binotto.
Série IndyCar nyní řízená Rogerem Penskem by v případě skutečného zájmu Ferrari musela schválit alternativního dodavatele šasi kromě Dallary, která tam má monopol od roku 2009. Nová pravidla pro motory a šasi by to mohla umožnit, pokud by s tím ovšem souhlasili šéfové tamějších týmů, které si užívají nízkonákladového, a přitom poměrně kvalitního závodění.
Stáj z Maranella již v roce 1986 představila světu Ferrari 637, s nímž zamýšlela závodit v IndyCar (tehdy CART), protože se jí nelíbila motorová pravidla schválená v F1. Enzo Ferrari se tak snažil přinutit FIA ke změně, k závodění se vůz konstruktéra Gustava Brunnera poháněný 2,65litrovým V8 motorem (Type 034) nakonec nikdy nedostal.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.